CT200H Ultra Sonic Blue

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Even voorstellen...

Sinds afgelopen week ?onverwacht? eigenaar van een prachtige blauwe CT200H! Was op zoek naar een Hybride Auris, maar kwam ineens deze Lexus tegen.

Op slag verliefd op de kleur ?n de rijervaring! Week later kon ik hem dan eindelijk ophalen. :) Nog geen moment spijt en al ruim 1000 km er mee gereden!

Nu kom ik wel de volgende punten tegen waarvan ik niet weet of het ?normaal? gedrag is van de Lexus:
  • Airconditioning staat op ?auto? en uit rechter passagierszijde komt veel koudere lucht gestroomd, dan uit de bestuurderskant ventilators. Terwijl de temperatuur gelijk staat aan beide zijden.
  • Bij het rijden hoor ik zo nu en dan een soort van klik, wat onder/naast de bestuurdersstoel vandaan lijkt te komen en waarvan ik het idee heb dat dit te maken heeft met samenwerking van de accu/motor pakket.
  • Helaas is het de 6-speaker variant. Alleen moet je de volumeknop wel enorm hoog zetten (rond de 45) om er fatsoenlijke volume uit te krijgen.
Zijn er hier mede gebruikers die dit ook herkennen?
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
BlueyCT200
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Welkom! Mooie auto!
ac is te weinig gas en klik is mogelijk van koppelstuk tussen stuurhuis en stuurkollom durven stuk gaan en dat geluid hoor je overal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Bedankt! Hoe bedoel je te weinig gas? Ik reed op de snelweg 120km/u en er kwam koude lucht uit de passagiers zijde ventilatoren. Maar niet uit die van mij. Terwijl temperatuur aan beide zeiden zelfde staan ingesteld. Het was zowel in ECO mode als in NORMAL. Of bedoel je gas/vloeistof qua inhoud van de airco zelf? Zijn dat twee gescheiden systemen dan?

Wat betreft de klik. Ik heb niet idee dat dit komt door het sturen ed. Het gebeurt het vaakst op lage snelheid Engen het idee als ik gas geef/los laat en er over geschakeld wordt tussen de elektrische motor en gewone motor. Het klink alsof een soort schakel/meterkast. Dat er een ?knop? omgezet wordt. Maar volgens mij zitten er geen zekeringkastje aan die zijde van de auto?
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Bedankt! Hoe bedoel je te weinig gas? Ik reed op de snelweg 120km/u en er kwam koude lucht uit de passagiers zijde ventilatoren. Maar niet uit die van mij. Terwijl temperatuur aan beide zeiden zelfde staan ingesteld. Het was zowel in ECO mode als in NORMAL. Of bedoel je gas/vloeistof qua inhoud van de airco zelf? Zijn dat twee gescheiden systemen dan?

Zet 'm eens op enkel en niet DUAL.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Daar ga ik een afspraak mee maken. Maar wilde graag weten of dit ?normale? zaken zijn die voor komen in dit soort hybride auto's. Vooral de elektrische klikgeluiden.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Alle bronnen. Van radio tot AUX/Bluetooth/spotify! Maximum is 60 volgens mij. Maar is niet echt hard. Mijn oude fiatje was luider! :)

En een ouderwetse goed opgenomen kwaliteits cd?
Want dat gaat in mijn auto toch echt veel harder dan een USB.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Zoals nu lijkt is de airco condesor kapot. En moet dus vervangen worden! Daarom dat de lucht niet goed doorstroomt.

De klik hoor ik nog steeds. Heb soms idee dat het ook wel eens de bestuurderstoel zelf kan zijn. Alsof hij niet helemaal vastzit. Zou dit kunnen? Dat de moeren en bouten goed aangedraaid moeten worden.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Even een update:

Afgelopen weken een keuring gehad bij de Lexus dealer. Airco probleem was groter dan gedacht. Condensor was kapot en lek. Netjes vervangen onder garantie!

Banden helemaal af, nieuwe set all-season eronder. (Vredestein) en wat een wereld van verschil! Hiermee audio probleem ook deels aangepakt, minder banden rolgeluid en daardoor v??l stiller dan ervoor. Wat banden wel niet kunnen doen. :)

Het klikgeluid bij de stoel is niet weg. Ik denk dat het te maken heeft met de batterij. Dat er soort relays onder of vlakbij de stoel langsgaan die het klikgeluid veroorzaken. Ik heb paar voorbeelden gelezen op diverse Prius fora. Het is niet storend, vooral aanwezig tijdens stadsverkeer en het vele schakelen tussen ev-mode en brandstofmotor.