even voorstellen Ben

BenvdMark

Nieuw hier
2 sep 2019
5
0
1
Hoi medeforumleden,

Mijn naam is Ben en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 2015 CT200H 25 year edition.
Hiervoor heb ik van een Austin Mini via een Renault Clio Williams en een Hyundai i30 eye-catcher eigenlijk in van alles gereden maar dit is mijn eerste lexus.

Tot nog toe bevalt hij prima en is het eigenlijk met niets van wat ik eerder heb gereden te vergelijken.

Ben me nu aan het ori?nteren om een set winterbanden met velg te kopen, want in januari mag hij mee naar Oostenrijk :)

Ik ga nu het forum eens doorspitten wat er over de winterbanden tot nog toe te vinden is.

groet,

Ben
alex 1.jpg


alex 2.jpg
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Welkom Ben en gefeliciteerd met je mooie witte CT :thumbsup:
Vraag ook eens bij je Lexus dealer naar winterbanden op velgen.
Daar heb ik de mijne (originele Lexus velgen) gekocht.
Waren achter gebleven op een van hun inruil-CT?s.
 

BenvdMark

Nieuw hier
2 sep 2019
5
0
1
Hi Erjee,

Bedankt!

ik heb de dealer gebeld, maar die konden mij alleen maar een nieuwe set aanbieden. Wel raadde zij mij aan om ipv de 17" die er nu op zit een kleinere velg te nemen.
Ik denk dus dat ik voor een 16" ga met 205/55 banden.

Maar goed, ik ga eerst even het forum door om te kijken wat de ervaringen hier zijn.

gr

Ben
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
Hi Erjee,

Bedankt!

ik heb de dealer gebeld, maar die konden mij alleen maar een nieuwe set aanbieden. Wel raadde zij mij aan om ipv de 17" die er nu op zit een kleinere velg te nemen.
Ik denk dus dat ik voor een 16" ga met 205/55 banden.

Maar goed, ik ga eerst even het forum door om te kijken wat de ervaringen hier zijn.

gr

Ben

je kan ook even andere dealers afbellen, bijv. Amsterdam heeft ook altijd wel wat liggen
 

BenvdMark

Nieuw hier
2 sep 2019
5
0
1
Uiteindelijk heb ik een set besteld, met TPMS sensoren:

DEZENT 16"
Goodyear ultragrip 9 in 205/55 R16

Nu blijft het TPMS lampje natuurlijk branden, dus maar een afspraak gemaakt om de sensoren in te leren.
Nu kom ik wel op verschilende fora het verhaal tegen dat er bij de pedalen ergens een "set" knopje zou moeten zitten, dat ga ik straks maar even zoeken.

IMG-20191112-WA0011.jpg