Ook maar even voorstellen

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Na jaren alleen lezen stel ik me ook maar even voor.
Na een GS300 , RX350 en tussendoor een Mazda toch weer last van het Lexusvirus. ( Een prettige aandoening )
Nu in het bezit van een GS450h F sport. De eerste vakantie van 5000km was alvast een prettige...

P1000780.JPG

DSC_1556.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk is200 en Stefan O

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Tja , en dan te bedenken dat ik nooit een rode auto zou kopen.... Had die van jou er naast gestaan was dat mijn favoriete kleur geweest.
Deze lak is echter zo mooi , zeker met de zon er op , dat ik overstag ben gegaan.
Zal later nog wat foto's uploaden,
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Tja , en dan te bedenken dat ik nooit een rode auto zou kopen.... Had die van jou er naast gestaan was dat mijn favoriete kleur geweest.
Deze lak is echter zo mooi , zeker met de zon er op , dat ik overstag ben gegaan.
Zal later nog wat foto's uploaden,

Gaaf hoor, lijkt me stoer om ze volgend jaar bij de Forum meeting naast elkaar te zien. Die van GroteSmurf er bij voor wat extra contrast :sneaky:
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Ik zal de Forum meeting in de gaten houden. Harde kern Lexus fans?
Viel me weer op tijdens vakantie Itali? hoe weinig er rond rijden. Een verdwaalde RX en zomaar een nieuwe UX , met GB kenteken , dat wel.
En dan dus de blikken van mensen die deze GS 450h nog nooit gezien hebben , zeker niet als ze voorbij gereden worden.....
Op de Duitse baan was de S+ modus een fijne optie , duidelijk merkbaar. Woon , werk en file is "normal" voor mij het prettigst.

Hierbij nog wat foto's , ook van de eerdere modellen.

2.jpg
3.jpg
4.jpg
P1010530.JPG
DSC_0790.JPG
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Dank je.
Zoals ik al had aangegeven was rood nooit mijn kleur , totdat ik de Mazda met Soul Red voorbij zag rijden.
Die kleur is populair geworden , en terecht.
De Crimson Red zoals de kleur van de GS heet is zeker een andere kleur , maar ook met een diepe glans en ik was snel overstag.
De combinatie met de grijze kleur van de velgen en diffuser vind ik ook goed geslaagd.
Dat het ook nog heerlijk rijdt is mooi meegenomen...:grin:
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Zoals ik al had aangegeven was rood nooit mijn kleur , totdat ik de Mazda met Soul Red voorbij zag rijden.
Die kleur is populair geworden , en terecht.
De Crimson Red zoals de kleur van de GS heet is zeker een andere kleur , maar ook met een diepe glans en ik was snel overstag.

Mijn ervaring is dat kleur vaak een zeer persoonlijke keuze is en dat kleuren (zeker bij Lexus) vaak moeilijk op basis van een foto is te beoordelen. Heb zelf een GS 450h LL in zeg "bittere chocolade bruin" (Toyota 4V3). Dat ziet er op de meeste foto's niet uit, maar als de auto in de zon staat zie je er opeens allerlei parelmoerachtige deeltjes in flonkeren en blijkt het opeens heel anders (en erg geslaagd).

Heb zelf lang moeten zoeken om een Lexus te vinden die niet zilvergrijs of donkergrijs was. Zou ook best wel een rode hebben willen hebben, de meeste kopers van een nieuwe Lexus zijn niet erg uitbundig in hun kleurkeuze.

Omdat de mijne bij de vorige eigenaar langdurig in de franse zon heeft verbleven, heb ik de lak laten polijsten. Dat leverde een opmerkelijk commentaar op van het bedrijf dat dat deed: "de lakdikte bij deze auto is erg groot, heb een dergelijke dikte tot nu toe alleen gezien bij Porsche en Bentley".
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Dat het in het echt veel mooier was als op de foto kan ik beamen. Ik was blij verrast met het verschil toen ik hem voor het eerst in de zon zag staan.
En inderdaad is de lak veel beter van kwaliteit als van mijn vorige Mazda 3 , wat verder een prima auto was overigens. In de wasstraat waren direct beschadigingen zichtbaar.
Lexus en Toyota komen de laatste tijd gelukkig weer met iets meer keuze in de kleuren. Vind persoonlijk de groene kleur waar je de UX en ES mee kan bestellen ook erg mooi.
Wel weer jammer dat alles blijft hangen bij de 300h , terwijl juist die combinatie met die V6 zo fantastisch rijdt , en niet veel meer brandstof gebruikt.
De stap naar V8 gaat weer iets te ver.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Prachtige wagen, en geweldige kleur!

Inderdaad jammer dat de nieuwe ES alleen als 300h geleverd wordt. Dat is stomweg een te lichte motorisering ...
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Dank allemaal. We zijn klaarblijkelijk allemaal liefhebbers die niet met de grote massa meelopen. Ben wel eens benieuwd of we ook nog Lexus zouden blijven rijden als het net zo massaal verkocht zou worden als VAG...... Ik denk het wel , zolang de kwaliteit niet ten koste zal gaan van de kwantiteit.
Trouwens Grote Smurf , over mooie kleuren gesproken , dat prachtige blauw verdwijnt ook niet in de massa. Is toch niet deze???;)
DSC_0737.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Kan niet anders. Ik weet nog dat ik deze wagen 1x had als leenwagen bij Lexus Amsterdam. Wat een prachtige kleur.:oops:
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Dank allemaal. We zijn klaarblijkelijk allemaal liefhebbers die niet met de grote massa meelopen. Ben wel eens benieuwd of we ook nog Lexus zouden blijven rijden als het net zo massaal verkocht zou worden als VAG......

Voorlopig lijkt de kans me toch vrij klein op een dergelijke massale verkoop :) Het rijden met een Lexus blijkt tamelijk exclusief te zijn. Ik was onlangs bij een groot Van der Valk hotel met op de parkeerplaats zeker 400 auto's. Er was een enkele Lexus (de mijne) en bijvoorbeeld 6 Porsches, 14 bijtellingTesla's en een handjevol electrische Jaguars. Voor mij was "exclusiviteit" geen reden voor de keuze, stilte, prestaties en de rust waarmee die bereikt worden wel. Stilte, prestaties en rust zijn ook te verkrijgen bij andere merken, maar vaak niet in combinatie, tenzij je nog exclusievere keuzes maakt.

Het vergt wel enig zelfvertrouwen om aan vrienden en collega's te vertellen dat je een omhoog gevallen Toyota hebt gekocht ipv een duitse kwaliteitsmobiel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Het vergt wel enig zelfvertrouwen om aan vrienden en collega's te vertellen dat je een omhoog gevallen Toyota hebt gekocht ipv een duitse kwaliteitsmobiel.

Je bedoelt zo'[n kwaliteitsmobiel waarmee ze regelmatig bij de garage staan? :p
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Om toch nog even door te gaan over exclusiviteit. Ik denk dat we allemaal wel regelmatig op internet zitten te kijken wat er aan Lexus wordt aangeboden.
Als er 1 ding opvalt is dat de 450h van de 4e generatie wel heel zeldzaam wordt en veel meer zullen er zeker niet komen. Is er bekend hoeveel er hiervan rondrijden eigenlijk?
Vind het toch wel interessant om van andere GS eigenaren ( en dan ook voor de 300h ) te horen wat hun beweegreden was om voor een GS te kiezen.
Romke had al een duidelijke verklaring gegeven.
Bij mij is het Japans rijden begonnen met een hele oude Mitsubishi die maar niet stuk wou gaan. Ben daarna Japans blijven rijden met verschillende Toyota's , eindigend met een Camry V6 .
Wat een heerlijk rijdende en zwaar ondergewaardeerde auto was dat.
De stap naar een Lexus V6 was daarna snel gemaakt , met nu dus de keuze voor de laatste beschikbare V6 icm hybride. Echt genieten ...... maar wat hierna?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Ik rijd een GS omdat ik graag in een grote sedan rijd en daardoor lekker veel ruimte om mij heen en op de achterbank heb. Daarnaast is het heel prettig rijden met de 300+ PK's van de 450h. Echter, had de specifieke 450h die ik nu heb niet te koop gestaan, dat had ik alsnog een 300h gekocht.
Het fijne aan de GS is ook de prijsstelling. Een GS is aanzienlijk duurder dan een IS, maar je krijgt er ook veel voor terug. Echter is de GS niet zo 'bizar duur' als een LS.

Je merkt ook aan alles dat je in een wagen uit een hoog(er) segment rijdt. Kwaliteit van het interieur, onderstel, isolatie enz enz. het is allemaal erg prettig en verfijnd.

edit: ik wilde nog even toevoegen dat de veronderstelde zeldzaamheid van de GS450h en het feit dat ze niet meer geleverd worden in de EU, voor mij d? reden was om nu het nog kon een knappe jong gebruikte GS450h aan te schaffen.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Als er 1 ding opvalt is dat de 450h van de 4e generatie wel heel zeldzaam wordt en veel meer zullen er zeker niet komen. Is er bekend hoeveel er hiervan rondrijden eigenlijk?

Volgens Autoweek zouden er ongeveer 425 Lexus GS auto's zijn verkocht in de periode 2012 - 2018. Mijn inschatting is dat daarvan verreweg de meeste een GS 300h zijn. Vanwege de duidelijke verschillen in rijprestaties zijn een "300" en een "450" toch eigenlijk twee geheel verschillende auto's. ondanks dat ze er hetzelfde uit zien.


...... maar wat hierna?

Dat "hierna" kan bij een Lexus nog wel een tijdje worden uitgesteld - goed onderhouden kunnen ze lang mee. Tegen die tijd zal er waarschijnlijk een ruim aanbod zijn van "moderne van wielen en een stuur voorziene tablets waar omheen 4 zitplaatsen zijn gebouwd". Of dat allemaal onder "vooruitgang" moet worden ingeschaald, is nog af te wachten. Autorijden met een vehikel dat continu onduidelijke software updates moet ontvangen om bij de tijd te blijven en denkt beter te kunnen sturen dan een mens achter het stuur is toch een wat griezelig idee.

Een GS zal er waarschijnlijk nooit meer komen. En om de CO2 uitstoot terug te dringen zie je allerwegen motoren met een geringere cilinderinhoud gebruikt gaan worden. Ook een nieuwe LS heeft tegenwoordig slechts 6 ipv 8 cilinders....Uiteindelijk zullen we waarschijnlijk eindigen met een soort tweedeling: batterij elektrisch voor degenen die aan een actieradius van 400 km genoeg hebbem om dan daarna op te laden en brandstofcel elektrisch voor degene die langere afstanden wil afleggen en onderweg snel waterstof wil kunnen tanken.

Uiteindelijk zal men er wel in slagen om auto's te maken die ook als "rijmachine" aantrekkelijk zijn - elektrificatie staat daaraan niet in de weg. In tegendeel: een elektromotor is eigenlijk een veel aangenamer aandrijfaggregaat dan een verbrandingsmotor vanwege de aantrekkelijker koppelkarakteristiek. Als je dan ieder wiel zijn eigen en individueel aanstuurbare elektromotor geeft, kun je als je ook alle wielen bestuurbaar maakt, een weggedrag verkrijgen waar we nu alleen nog maar van kunnen dromen...