Wie is Farah?

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Hoi,
Mijn naam is Jos woon in de bisschopsstad Roermond.
Rij (nog) geen Lexus, maar sedert november 2017 Skoda Rapid Spaceback 1.0 TSI GREENTECH DRIVE met een DSG versnellingsbak. Op termijn wil ik deze inruilen voor een jong gebruikte Lexus CT of IS. Dat is ook de rede dat ik mij aangemeld heb voor dit Forum.
Verder bezit ik voor de hobby nog een Fiat 124 Sport Spider van bouwjaar 1979. Aan deze auto doe ik alle onderhoud en reparatie zelf, het is allemaal lekker eenvoudig zo'n oude auto:D
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Welkom in de club. Ik heb als hobby auto een Citroen C4 Torpedo uit 1931. Ook erg begrijpelijke techniek, maar wel lastig sleutelen.... Groet uit ZW Frankrijk
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Dank je wel.
Lastig sleutelen, dat ken ik, vaak ook nog gecombineerd met weinig ruimte, in een standaard garage:):):) Je moet er wat voor over hebben.
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Afgelopen week deze CT gekocht, bj juni 2018, met net geen 21000 km op de teller. Is Italiaanse import dus met een nieuw Nederlands kenteken. De dealer in Enschede heeft het nogal druk door wat Corona-zieken, de aflevering is vanaf nu over een week tot 14 dagen. Ben benieuwd of het zich geloond heeft om een auto 200 km vanaf mijn woonplaats te kopen. Er zit Red Carpet Treatment op, hoe zal dat bevalt?
Had geen ervaring met een Premium merk en helemaal niet met Lexus, wilde graag een maal in mijn leven een Premium merk rijden, maar ben tot nu toe aangenaam verast.

Hoe groot kan het contrast zijn. Heb de afgelopen 23 jaar vijf nieuwe Skoda's gekocht. Niet bij dezelfde dealer. De eerste Skoda die ik kocht was een Octavia SLX TDI. Deze auto kocht ik bij een dealer die nog niet zolang dealer van het merk was. Dus ook niet erg goed wist hoe dat moest een nieuwe auto verkopen. Dan kom je in een toen al (1999) ouderwetse showroom, met kleine ouderwetse tegeltjes (10x10 cm ) op de vloer en tegen de wanden (lijkt wat op een ouderwets zwembad zonder bad) waar dan je toekomstige nieuwe auto staat. Kreeg mijn eerste plastic bekertje koffie met plastic roerstaafje pas toen ik de handtekening gezet had.

Hoe anders is dat bij Lexus. Je maakt een afspraak, Wordt onvangen in een prettige ambiance door een dame aan de receptie, krijgt een kop koffie aangeboden, er komt een verkoper waar je eigenlijk al meteen een goed klik mee hebt. Dan gaat de rest vanzelf. Het je zo in de watten leggen heb ik nog nooit meegemaakt bij het kopen van een auto. Is wel lekker.:)
 

Bijlagen

  • IMG_20220117_162206722.jpg
    IMG_20220117_162206722.jpg
    4,2 MB · Weergaven: 50

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Afgelopen week deze CT gekocht, bj juni 2018, met net geen 21000 km op de teller. Is Italiaanse import dus met een nieuw Nederlands kenteken. De dealer in Enschede heeft het nogal druk door wat Corona-zieken, de aflevering is vanaf nu over een week tot 14 dagen. Ben benieuwd of het zich geloond heeft om een auto 200 km vanaf mijn woonplaats te kopen. Er zit Red Carpet Treatment op, hoe zal dat bevalt?
Had geen ervaring met een Premium merk en helemaal niet met Lexus, wilde graag een maal in mijn leven een Premium merk rijden, maar ben tot nu toe aangenaam verast.

Hoe groot kan het contrast zijn. Heb de afgelopen 23 jaar vijf nieuwe Skoda's gekocht. Niet bij dezelfde dealer. De eerste Skoda die ik kocht was een Octavia SLX TDI. Deze auto kocht ik bij een dealer die nog niet zolang dealer van het merk was. Dus ook niet erg goed wist hoe dat moest een nieuwe auto verkopen. Dan kom je in een toen al (1999) ouderwetse showroom, met kleine ouderwetse tegeltjes (10x10 cm ) op de vloer en tegen de wanden (lijkt wat op een ouderwets zwembad zonder bad) waar dan je toekomstige nieuwe auto staat. Kreeg mijn eerste plastic bekertje koffie met plastic roerstaafje pas toen ik de handtekening gezet had.

Hoe anders is dat bij Lexus. Je maakt een afspraak, Wordt onvangen in een prettige ambiance door een dame aan de receptie, krijgt een kop koffie aangeboden, er komt een verkoper waar je eigenlijk al meteen een goed klik mee hebt. Dan gaat de rest vanzelf. Het je zo in de watten leggen heb ik nog nooit meegemaakt bij het kopen van een auto. Is wel lekker.:)
Leuk, gefeliciteerd. Daar zul je veel plezier aan beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Nice, van harte, krijg je geen "sjpiet" van (y)
Enneh, ik doe niet anders dan auto's van ver weg halen, mijn IS komt uit Haaksbergen terwijl ik in Almere woon. Eerder ook al uit Hengelo, Den Haag, Sittard, Leeuwarden.....wat je van ver haalt is lekker šŸ˜‰
Mijn ervaring is dat ik doorgaans in het (zuid) oosten en noorden van het land betere zaken doe dan in mijn omgeving hier, vandaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah

Tim_1992

Nieuw hier
18 feb 2022
3
3
3
Leuke CT! Mooie kleur ook. En om als nog-niet-Lexus rijder leuk om te horen hoe je ervaring met de dealer was.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Dat is een hele mooie kleur inderdaad!
Red carpet houdt in dat ze de auto (eventueel) komen halen en brengen, en dat deze voor aflevering even door de wasstraat gaat. Uiteindelijk betaal je dit tapijtje zelf. Ik heb mijn wagen nu gewoon in onderhoud bij een lokale Renault-dealer, bevalt prima.
 

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
En om als nog-niet-Lexus rijder leuk om te horen hoe je ervaring met de dealer was.
Deze reactie heb ik geplaats na de koop van de CT. Helaas ben ik genoodzaakt om mijn mening een beetje te nuanceren. Na de koop en voor de aflevering heb ik telefonisch, via de app en per mail contact gezocht met dit bedrijf. Een keer heb ik een antwoord gekregen waar ik iets mee kon. Voor de rest reageren ze niet of je krijgt een niks zeggend antwoordt. Dit had ik absoluut niet verwacht van dit bedrijf. Blijkbaar is de handtekening onder het koopcontract het belangrijkste. Daarna ben je niet meer interessant, Jammer. Het creeƫrt ergernis, dat stoort mij nog het meest. Een ervaring rijker en een illusie armer. De Ct is een goede auto, gelukkig, ben er ontzettend blij mee, en daar gaat het eigenlijk om.