Even voorstellen nieuwe SC430 rijder

Xunited

Nieuw hier
29 okt 2012
14
4
0
Goedemiddag allemaal,
Dacht misschien wel even leuk om voor te stellen. Ik ben sinds zaterdag trots eigenaar van een donker groene SC 430 uit feb 2002.
Voorheen wat BMW's gereden en ooit ook een Lexus IS200. Ik moet zeggen dat Lexus me altijd is bijgebleven als gewoon goed, nooit gezeur en betrouwbaar.

Dat was precies de motivatie voor de SC430. Voor wie wil ik heb wat foto's bijgevoegd. 180.000 km gelopen nu. Ik wil wel de wielen wijzigen, dit vind ik helemaal niks.
Dit weekend nog lekker met open kap gereden (verwarming lekker aan op de benen) en cruizen maar. Wat een auto.

Wellicht dat iemand me al op weg kan helpen met de DVD navigatie. Er zit geen DVD in en ik zou graag weten hoe ik de meest actuele DVD / navigatie kan krijgen.
 

Bijlagen

  • photo7617.jpg
    photo7617.jpg
    264,6 KB · Weergaven: 41
  • photo7618.png
    photo7618.png
    723,1 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: ron66

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Gefeliciteerd! Mooie exemplaar (beste kleurcombinatie).

Je zou eerst moeten weten welke generatie navigatiesysteem erin zit. Ik verwacht generatie 3. Op basis daarvan zou je opzoek kunnen naar een DVD, maar ik kan me voorstellen dat de laatste update voor het systeem een paar jaar geleden is.
 

Xunited

Nieuw hier
29 okt 2012
14
4
0
Beste RoelVB, bedankt. Vind ik ook, deze kleur leur vind ik geweldig. Omtrent de DVD ik heb zojuist een handige link gevonden voor wellicht ook andere Lexus rijders. Kan je zien welke GEN het navigatiesysteem is: hierbij: https://lexus2.custhelp.com/ci/fatt...irect/1/filename/Navigation GEN Index pdf.pdf

Mijn GEN zou 2 and 3 moeten zijn. Laatste mogelijkheid tot DVD is 2013. Beter dan niks lijkt me, nu even kijken waar ik dit kan scoren.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom met zo graag navi in de auto wil hebben.
voor 5 euro heb je een telefoonhouder en de navi met Waze of FM is 100x beter dan welke autonavi dan ook.
 

Xunited

Nieuw hier
29 okt 2012
14
4
0
Bedant Stefan, @Arbitrator, lijkt me eigenlijk gewoon leuk om het scherm werkend te hebben. Nu staat er alleen maar dat er een DVD in moet.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Wat een prachtige auto !
Voor een DVD, die uitsluitend dient om de melding van het scherm te krijgen, zou je ook kunnen zoeken bij een autosloper. Zoek een gecrashte GS uit 2002 en zie de DVD te pakken te krijgen.... Ik zag bijv dat autodemontagerutte.nl 11 GS?n heeft staan.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Rutte doet ook al autodemontage? Jemig die man is ook van alle markten thuis ...
 

Xunited

Nieuw hier
29 okt 2012
14
4
0
Bedankt heren, voor de tips. Ik heb recent een DVD geprobeerd van Marktplaats. Mocht zelfs eerst even zoeken waar die in moest, aha in de achterbak. Sta daar samen met de beste man en blijkt dat er al een DVD in zat. DVD speler lijkt het dus gewoon niet te doen ? Iemand hier nog wat tips voor ?

Wat ik nu eigenlijk wil gaan proberen is een achteruit rij camera monteren. Direct op de aansluiting van de DVD speler, eigenlijk ter vervanging van. Deze module heeft dan ook direct nog een extra HDMI aansluiting waar je ook weer van alles mee kan. Via internet vond ik dit al met diverse bronnen, ook qua inbouw: https://naviks.com/i-22768407-2002-2...interface.html

Niemand die toevallig ervaring heeft hiermee op dit forum ?
 

Xunited

Nieuw hier
29 okt 2012
14
4
0
Haha nou dat lijkt nog niet nodig, gelukkig :p
Heb op internet ook al gelezen dat je er nog een 2005 DVD speler in kan plaatsen, plug & play zeg maar. Alleen op het artikel nummer vind ik weinig hier in Nederland.
Ik heb trouwens net nieuwe wielen, voor wie ge?nteresseerd is. Dit zijn ze geworden. 19 inch ASA TECH wielen. Ik had eerst 20 inch bestelt maar toen (helaas voor extra kosten) geannuleerd. 20 inch vind ik toch te groot onder de SC.



20191221_150242.jpg - Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 20191221_150242.jpg Bekeken: 0 Grootte: 139,7 KB ID: 173286
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Gefeliciteerd, heel mooi model en een nog mooiere kleur in combinatie met het interieur en ja de wielen, die er onder zaten echt 3 x niks, je nieuwe velgen zijn niet lelijk maar ik persoonlijk hou ik van origineel en juist die velgen van de SC vind ik prachtig, kunnen dan ook onder gaan ander model dan de SC en staan ook onder geen enkel ander model, maar juist op de SC staan ze geweldig
Maar ach smaken verschillen , geniet van je nieuwe auto en veel veilige kilometers gewenst !!:rulez:
 

Xunited

Nieuw hier
29 okt 2012
14
4
0
Hoi Henny, bedankt. Ik moet eerlijk zeggen hoe langer ik naar de orginele wielen kijk hie meer in ze waardeer, Vond het eerst maar echt putdeksels.. Maar het blijft inderdaad persoonlijk, wellicht als ik ooit me wilde haren verlies dat de orginele eronder gaan. Die heb ik wel bij, wel zonder banden.