Robin stelt niks voor

ZonderZout

Nieuw hier
24 jun 2020
18
10
3
Hallo, ik ben Robin, inmiddels alweer bijna 40 en vader van twee kleine ettertjes van 8 maanden en zondag a.s. 4 jaar.

Ik ben als sinds het halen van mijn rijbewijs fan van Japanners. Of nou ja... De auto's die ze maken dan. Honda in het bijzonder. Maar na vele jaren in CRXjes en Preludes te hebben rondgecrossed, werd het tijd voor een volwassen gezinsauto. Eerst een Mitsubishi Outlander, maar een gebrek aan power (2.0 met 135pk op 1500 kg :/) deed mij toch een poging doen tot overtuiging van de baas thuis om te vervangen voor iets leukers en dat is gelukt!

Daarop heb ik een 2011 RX450h President uit Belgi? gehaald (stuk goedkoper!) met 123dkm op de teller van de tweede eigenaar en dealer onderhouden.

En wat een pracht bak is het. Alle vinkjes stonden aan bij deze, op trekhaak en dakrails na. Audio van Mark Levinson is beter dan alles wat ik vroeger in de Honda's bouwde bij elkaar.

Ja, ik word een ouwe lul, maar de RX verzacht de pijn aanzienlijk.
 

Bijlagen

  • photo8132.jpg
    photo8132.jpg
    393,1 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Mooie bak en mooie aanwinst voor Team Hybrid!
mijn kids zijn bijna dezelfde leeftijdscategorie, maar ik heb gekozen voor een dakkoffer ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Mooie bak en mooie aanwinst voor Team Hybrid!
mijn kids zijn bijna dezelfde leeftijdscategorie, maar ik heb gekozen voor een dakkoffer ;)

Doe jij jouw kleine ettertjes in een dakkoffer? Slim!
Alle gekheid op een stokje: Welkom Robin. Ik denk dat de auto goed gaat bevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Hallo, ik ben Robin, inmiddels alweer bijna 40 en vader van twee kleine ettertjes van 8 maanden en zondag a.s. 4 jaar.

Ik ben als sinds het halen van mijn rijbewijs fan van Japanners. Of nou ja... De auto's die ze maken dan. Honda in het bijzonder. Maar na vele jaren in CRXjes en Preludes te hebben rondgecrossed, werd het tijd voor een volwassen gezinsauto. Eerst een Mitsubishi Outlander, maar een gebrek aan power (2.0 met 135pk op 1500 kg :/) deed mij toch een poging doen tot overtuiging van de baas thuis om te vervangen voor iets leukers en dat is gelukt!

Daarop heb ik een 2011 RX450h President uit Belgi? gehaald (stuk goedkoper!) met 123dkm op de teller van de tweede eigenaar en dealer onderhouden.

En wat een pracht bak is het. Alle vinkjes stonden aan bij deze, op trekhaak en dakrails na. Audio van Mark Levinson is beter dan alles wat ik vroeger in de Honda's bouwde bij elkaar.

Ja, ik word een ouwe lul, maar de RX verzacht de pijn aanzienlijk.

Ik ben zelf op zoek naar een RX en Ik vroeg mij af waar je de auto hebt gekocht in Belgi?? Bij een Lexus dealer of gewone garage?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZonderZout

ZonderZout

Nieuw hier
24 jun 2020
18
10
3
Actief forum nog! Top. Ik dacht dat fora een beetje hun tijd gehad hadden. Maarja... Dat geldt dus ook voor mij :p

Ik wil er ook nog graag een dak koffer op kwijt kunnen. Voor de kleine ettertjes, schoonmoeder of gewoon de nieuwe wijn voorraad die wij jaarlijks uit Itali? en Duitsland meenemen van vakantie.
... Oke... En misschien ook voor die enorme pestbende die je standaard bij je hebt met een gezin met 2 kinderen.

Daarvan hoorde ik van Thule. Die op mijn rails loze dak ook schijnen te passen. Moet ik nog even verder googlen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

ZonderZout

Nieuw hier
24 jun 2020
18
10
3
Ik ben zelf op zoek naar een RX en Ik vroeg mij af waar je de auto hebt gekocht in Belgi?? Bij een Lexus dealer of gewone garage?

Hoi Badabing, ik heb hem bij een particulier gekocht. De eigenaar was overleden, dus is van oud mannetje geweest en heeft altijd binnen gestaan... In dit geval ook echt zo, maar dat heb je natuurlijk niet altijd.

Ik ben gewoon gaan kijken op autotrader.nl en in Europa, aangezien ze bij de Lexus dealers in NL voor de baas hier thuis gewoon nog iets te duur waren/zijn.

Als voorbeeld heeft de mijne, een President Line met alle opties, me 19k gekost plus kosten van import. Die import kosten zijn rond de 1000 euro. BPM ook zoiets. Dus voor 21k in NL op kenteken. Dat is een stuk minder dan de 28k waarvoor ze in NL beschikbaar stonden. Dat was oktober vorig jaar. Weet niet hoe het nu is.
Importeren uit Belgi? heb je wel hulp van een bedrijf bij nodig dat je een tijdelijk kenteken kan verschaffen. Ik heb hele fijne ervaring met easyimport.nl.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Hoi Badabing, ik heb hem bij een particulier gekocht. De eigenaar was overleden, dus is van oud mannetje geweest en heeft altijd binnen gestaan... In dit geval ook echt zo, maar dat heb je natuurlijk niet altijd.

Ik ben gewoon gaan kijken op autotrader.nl en in Europa, aangezien ze bij de Lexus dealers in NL voor de baas hier thuis gewoon nog iets te duur waren/zijn.

Als voorbeeld heeft de mijne, een President Line met alle opties, me 19k gekost plus kosten van import. Die import kosten zijn rond de 1000 euro. BPM ook zoiets. Dus voor 21k in NL op kenteken. Dat is een stuk minder dan de 28k waarvoor ze in NL beschikbaar stonden. Dat was oktober vorig jaar. Weet niet hoe het nu is.
Importeren uit Belgi? heb je wel hulp van een bedrijf bij nodig dat je een tijdelijk kenteken kan verschaffen. Ik heb hele fijne ervaring met easyimport.nl.

Goed bezig! Het is om verschillende redenen een drempel om een wagen te importeren, maar als je dan een mooi exemplaar vindt en je bent bereid extra moeite te doen dan kun echt een mooie deal scoren. Ik heb mijn GS uit DE gehaald. Ik ben 3x naar Bonn gereden om het helemaal geregeld te krijgen.:p
 

ZonderZout

Nieuw hier
24 jun 2020
18
10
3
Klopt. Je moet er wel wat moeite voor doen en meestal een paar keer heen en weer rijden. Maar... dan heb je ook wel wat! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Hoi Badabing, ik heb hem bij een particulier gekocht. De eigenaar was overleden, dus is van oud mannetje geweest en heeft altijd binnen gestaan... In dit geval ook echt zo, maar dat heb je natuurlijk niet altijd.

Ik ben gewoon gaan kijken op autotrader.nl en in Europa, aangezien ze bij de Lexus dealers in NL voor de baas hier thuis gewoon nog iets te duur waren/zijn.

Als voorbeeld heeft de mijne, een President Line met alle opties, me 19k gekost plus kosten van import. Die import kosten zijn rond de 1000 euro. BPM ook zoiets. Dus voor 21k in NL op kenteken. Dat is een stuk minder dan de 28k waarvoor ze in NL beschikbaar stonden. Dat was oktober vorig jaar. Weet niet hoe het nu is.
Importeren uit Belgi? heb je wel hulp van een bedrijf bij nodig dat je een tijdelijk kenteken kan verschaffen. Ik heb hele fijne ervaring met easyimport.nl.

Ok, helder. Zal eens rond gaan kijken! Bedankt voor de tips.