Even voorstellen

Tomaat

Nieuw hier
4 aug 2020
6
1
3
Hallo allemaal,

Ik ben Tom, 29 jaar en kom uit het noorden van het land.
Ik rij inmiddels al een jaar in mijn IS250. Erg fijne auto. Toch heb ik besloten om mijn IS te verkopen en heb een CT200h aangeschaft. Deze mag ik donderdag ophalen.

Ik zou nog graag andere velgen onder de CT kopen. Maar vind het erg moeilijk om te bepalen wat er mooi onder lijkt. Hebben jullie misschien wat suggesties?
 

Bijlagen

  • photo8173.jpg
    photo8173.jpg
    440,1 KB · Weergaven: 34
  • photo8174.jpg
    photo8174.jpg
    394,3 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
47
12
8
Sorry, maar wat is er mis met de velgen die er onder zitten, mooi en niets mis mee toch?
 
Laatst bewerkt:
13 jun 2019
177
53
28
Kan me heel goed voorstellen dat je naar andere velgen omkijkt. Het gaat om het totaal plaatje. Zo geeft een wat kleinere ET waarde een veel steviger voorkomen omdat ze dan wat meer naar buiten komen. Gaat om subtiele verschillen. Wordt het een heel andere auto van. Japanners staan standaard vaak op wat naar binnen staande velgen. De Duitsers hebben dat veel beter door (of het is een bewuste keuze, maar zou niet weten waarom).
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Gasterp[lancke;n175553 zei:
Zo geeft een wat kleinere ET waarde een veel steviger voorkomen omdat ze dan wat meer naar buiten komen. Gaat om subtiele verschillen. Wordt het een heel andere auto van. Japanners staan standaard vaak op wat naar binnen staande velgen. De Duitsers hebben dat veel beter door (of het is een bewuste keuze, maar zou niet weten waarom).

Ik denk dat het puur een kwestie van uiterlijk is - het ziet er kennelijk in de ogen van velen "stoer" uit. Technisch gezien betekent het iets verder naar buiten zetten van de wielen waarschijnlijk een iets hogere lagerbelasting, iets zwaarder sturen, iets meer luchtweerstand en als je fors te keer gaat de noodzaak zowel veren als dempers aan te passen ...De Japanners benaderen het rationeler - veel Japanse auto's hebben bewust tamelijk smalle velgen en banden, met net voldoende draagvermogen, maar voor het normale verkeer waarschijnlijk het optimale compromis tuussen comfort, verbruik en wegligging - racen doe je op een circuit. Zie bijvoorbeeld de Toyota Prius en de GT 86.

Het is me een raadsel waarom in Nederland iedereen maar straffeloos bredere en lagere banden kan monteren en daarbij ook eventueel de spoorbreedte aanpast. In bijvoorbeeld Duitsland kom je dan niet door de autokeuring, tenzij je een attest hebt van de velgleverancier dat de afwijkende velg voor gebruik op de betreffende auto door de T?V is vrijgegeven ....

Als je het mooi vind mag je wat mij betreft natuurlijk je gang gaan, maar zien doe je het alleen als de auto stilstaat en je bent uitgestapt
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Als je een beetje pech hebt introduceer je met een afwijkende ET-waarde ook meteen heel vervelende trillingen ....
 

Tomaat

Nieuw hier
4 aug 2020
6
1
3
Bedankt voor de reacties allemaal. Et waarde is dus iets om rekening mee te houden.

Nu nog een andere vraag. Ik probeer in het navigatiesysteem in te loggen op mijn account van my.lexus. helaas lukt dit niet omdat het lijkt als of mijn inlognaam te lang is. Maar ik moet gewoon inloggen met mijn email adres. Iemand hier ervaring mee?