De juiste GS vinden onmogelijk?

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
  • Mark Levinson: aanrader
  • Navigatiesysteem: als je hoofdzakelijk in NL (niet in D) rijdt voldoet je smartphone beter denk ik
  • 18" lichtmetalen wielen: aftermarket heb je ook keus
  • Spoiler: kwestie van smaak
  • Adaptive Cruise Control: die werkt vanaf 40 km/h, daaronder niet. Op een tweebaansweg is ie fijn, zolang de bochten niet al te scherp zijn. Op de snelweg vind ik 'm minder omdat de ruimte tot je voorligger groot genoeg is voor de gemiddelde bestuurder om zijn/haar auto daar tussen te plaatsen waardoor jouw Lexus op de rem trapt. Maar je kunt het adaptieve deel uitzetten zodat het een gewone cruise control is.
  • Pre-Crash Safety System: da's iets anders dan pedestrian safety of zo. Dit systeem voorkomt geen crash, het grijpt laat in om de impact van de crash te verkleinen. En dit doet het alleen door een remingreep als de radar van de Adaptive Cruise Control detecteert dat een klap onvermijdelijk is.
Dit is mijn mening aan de hand van mijn ervaringen met een ML, Adaptive Cruise Control en PCS op mijn Executive. Om eerlijk te zijn zou ik alleen al vanwege de ML de President willen hebben. En als ik deze "primitieve" Adaptive Cruise Control niet meer zou hebben, zou ik die wel missen. Ik merk namelijk dat ik bij rondneuzen naar een opvolger die wel aantik, ook al is ie "primitief".
Ik ben het helemaal met je eens. Navigatiesysteem vind ik onnodig, maar vooral de Mark Levinson audio installatie en beperkte adaptieve cruise control maken de President uitvoering interessant. Voor wat betreft de navigatie ga ik misschien ooit GROM Vline2 installeren zodat ik Android Auto heb op het originele touchscreen - maar eerst maar eens een GS vinden ;-)

Arbitrator zei:
De ACC van de 4GS werkt vanaf 0 km/u :grin:
Dan koop ik in 2027 een 4GS ;-)

Stefan O zei:
Ik heb een jaar gezocht naar de, voor mij, perfecte GS. Dus wanhoop niet, hij komt voorbij. Kijk ook gerust buiten de grenzen. Heb ik ook gedaan, die van mij heb ik opgehaald in Dresden........
Succes met de zoektocht. Het zoeken is ook leuk.
Wauw, Dresden is niet bepaald naast de deur. Maar het goede komt van ver, h?? ;-) Ik heb ook een zoekopdracht op Mobile.de aan staan.
M'n MX-5 ook zelf uit Duitsland gehaald dus onbekend met importeren ben ik niet, maar die kocht ik van een Mazda dealer met resterende fabrieksgarantie. Voor wat 'piece of mind' en inzicht in aankomend onderhoud, zou ik een de GS eerst voor een aankoopkeuring langs de Lexus dealer rijden. Heb je dat in Duitsland ook gedaan? Het is qua logistiek natuurlijk allemaal wat uitdagender?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Nou, ik weet niet hoe dat bij de 2GS of 3GS precies zit, maar bij de 4GS heeft de President Line ook voordelen voor de bestuurder.
Hieronder de extra opties bij de President Line, zoals je kunt zien komen er veel zaken bij waar de bestuurder voordeel aan heeft.

Ik heb het idee dat de in de verschillende europese landen geleverde standaarduitvoeringen qua uitrustingsniveau kunnen verschillen. Ik heb een 4GS Luxury Line uit 2013 die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en in ieder geval een aantal van de in het lijstje aan de President uitvoering toegedichte opties ook standaard (of als optie) heeft: blind spot monitor, elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen, elektrisch verstelbare voorstoelen, houtafwerking van dashboard etc, Premium navigatiesysteem met 12.3 " scherm, Mark Levinson audio, parkeersensoren voor en achter, voorstoelen met ventilatie zijn alle aanwezig. Daarvan waren alleen het ML systeem in combinatie met de Premiun navigatie in Frankrijk bij mijn weten een extra.

Uiteraard heeft de President uitvoering "alles' maar bij de eenvoudiger uitvoeringen is het zaak nauwkeurig te kijken of en zo ja welke zaken mogelijk extra aanwezig kunnen zijn.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik heb het idee dat de in de verschillende europese landen geleverde standaarduitvoeringen qua uitrustingsniveau kunnen verschillen. Ik heb een 4GS Luxury Line uit 2013 die oorspronkelijk uit Frankrijk komt en in ieder geval een aantal van de in het lijstje aan de President uitvoering toegedichte opties ook standaard (of als optie) heeft: blind spot monitor, elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen, elektrisch verstelbare voorstoelen, houtafwerking van dashboard etc, Premium navigatiesysteem met 12.3 " scherm, Mark Levinson audio, parkeersensoren voor en achter, voorstoelen met ventilatie zijn alle aanwezig. Daarvan waren alleen het ML systeem in combinatie met de Premiun navigatie in Frankrijk bij mijn weten een extra.

Uiteraard heeft de President uitvoering "alles' maar bij de eenvoudiger uitvoeringen is het zaak nauwkeurig te kijken of en zo ja welke zaken mogelijk extra aanwezig kunnen zijn.

In Duitsland (en mogelijk ook Frankrijk) staat de Luxury Line gelijk aan de Nederlandse President Line.
Maar inderdaad, er kunnen subtiele verschillen zijn.

Zo heeft de Duitse Toyota Corolla w?l ruitenwisserverwarming, maar de Nederlandse niet.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Wauw, Dresden is niet bepaald naast de deur. Maar het goede komt van ver, h?? ;-) Ik heb ook een zoekopdracht op Mobile.de aan staan.
M'n MX-5 ook zelf uit Duitsland gehaald dus onbekend met importeren ben ik niet, maar die kocht ik van een Mazda dealer met resterende fabrieksgarantie. Voor wat 'piece of mind' en inzicht in aankomend onderhoud, zou ik een de GS eerst voor een aankoopkeuring langs de Lexus dealer rijden. Heb je dat in Duitsland ook gedaan? Het is qua logistiek natuurlijk allemaal wat uitdagender?

ik heb geen aankoopkeuring gedaan. Ik heb van de 1e eigenaar de onderhoudspapieren papieren gekregen en de 2e eigenaar heb ik gebeld. Toen wist ik al wel dat ik het een en ander moest gaan vervangen maar zaken zoals bougies, een beurt, airco ed had ik anders ook gedaan.
Daarnaast heb ik hem toen middels coilovers verlaagd, andere banden etc. En nu, 4,5 jaar verder rijd ik er nog steeds in en vind ik dit de lekkerste auto die ik ooit, en zolang......., heb gereden. Wij zijn nu bezig met het bouwen van een nieuwe woning, daarna maken we de balans op en als er nog wat geld over is wil ik op zoek naar mijn volgende Lexus. Een volgende gs???? Is f sport???? We gaan het zien........
 

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Nou, ik weet niet hoe dat bij de 2GS of 3GS precies zit, maar bij de 4GS heeft de President Line ook voordelen voor de bestuurder.
Hieronder de extra opties bij de President Line, zoals je kunt zien komen er veel zaken bij waar de bestuurder voordeel aan heeft.

Precies de reden dat ik sinds afgelopen juli een 4e generatie GS 450h President hebt gekocht ipv mijn 3e generatie 450h executive.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Hah, Erwin, wat toevallig: die zag ik vandaag ook staan. :)
Had zo die van mij zijn kunnen zijn (maar dan met yummie +2 cilinders en +1.6l). Ik heb er nu even de kop niet naar staan, anders... :p
Moet je eens opletten hoe snel ie weg is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Hah, Erwin, wat toevallig: die zag ik vandaag ook staan. :)
Had zo die van mij zijn kunnen zijn (maar dan met yummie +2 cilinders en +1.6l). Ik heb er nu even de kop niet naar staan, anders... :p
Moet je eens opletten hoe snel ie weg is...

De machtige 460 is een waardig opponent voor mijn 450h:traffic_light:
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Wauw, zeker! Is de 460 officieel wel geleverd in Europa of is dit een import uit de VS?

Nou, er zijn er maar liefst 2 origineel gekentekend in Nederland en alleen in 2008!
(Aldus mijn Lexus-dashboard o.b.v. RDW-opendata)

 

Bijlagen

  • photo8294.png
    photo8294.png
    354,9 KB · Weergaven: 39
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en Xenon

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Want: V8 = goed, genoeg grasmaaiers op deze wereld.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Nou, er zijn er maar liefst 2 origineel gekentekend in Nederland en alleen in 2008!
(Aldus mijn Lexus-dashboard o.b.v. RDW-opendata)

Yo, Erwin,

Fraai gemaakt, dit dashboard :D.
Maar hoe krijg ik in het Trend-scherm die filterbalk aan rechterzijde in beeld? Daar waar jij op de GS460 hebt gefilterd?

:eyes::giggle:
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Yo, Erwin,

Fraai gemaakt, dit dashboard :D.
Maar hoe krijg ik in het Trend-scherm die filterbalk aan rechterzijde in beeld? Daar waar jij op de GS460 hebt gefilterd?

:eyes::giggle:

Hey, nou dat komt om 2 redenen:
1. Die functionaliteit bestaat helaas niet in de online publieke website
2. Ik ben bezig met versie 2.0 die direct gekoppeld is aan het RDW en daardoor ook dagelijks up to date is. (i.t.t. versie 1 die gekoppeld is aan maandelijks PDF's van de Bovag Autoverkopen)

Ik vind het leuk dat je de vraag stelt, dus speciaal voor jou zet ik de Alpha versie van versie 2.0 online en kun je op pagina 3 verder kijken.
Veel functionaliteiten zoals de navigatieknoppen e.d. werken nog niet goed, maar dan kun je in ieder geval naar de data kijken.
Versie 2.0: https://app.powerbi.com/view?r=eyJr...zMGEtNDRiMy04MjYwLTM0Yjc4ZWQzMWQ4MCIsImMiOjl9

Door gebruik te maken van de interactieve visuals kun je ook filteren (zie onderstaand plaatje)

2020-09-16_15h17_23.png
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en RoelVB

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Versie 2.0: https://app.powerbi.com/view?r=eyJr...zMGEtNDRiMy04MjYwLTM0Yjc4ZWQzMWQ4MCIsImMiOjl9

Door gebruik te maken van de interactieve visuals kun je ook filteren (zie onderstaand plaatje)

Supertof! Netjes opgezet en leuk om mee te spelen. Verdient een topic op zichzelf? Met welk idee had je het opgezet?

Voor mijn zoektocht had ik ook wat in de RDW data zitten zoeken, via een simpele download van kenteken.info waar ik vervolgens een eenvoudige pivot table van heb gemaakt.
Volgens die gegevens zijn er 9 blauwe GS300's in President uitvoering en 6 blauwe GS430's als President met een toelating tussen 01-2005 en 03-2006. Nu hopen dat er daar eentje van te koop komt en een beige interieur heeft ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Supertof! Netjes opgezet en leuk om mee te spelen. Verdient een topic op zichzelf? Met welk idee had je het opgezet?

Voor mijn zoektocht had ik ook wat in de RDW data zitten zoeken, via een simpele download van kenteken.info waar ik vervolgens een eenvoudige pivot table van heb gemaakt.
Volgens die gegevens zijn er 9 blauwe GS300's in President uitvoering en 6 blauwe GS430's als President met een toelating tussen 01-2005 en 03-2006. Nu hopen dat er daar eentje van te koop komt en een beige interieur heeft ;-)

Bedankt voor je compliment!
Ik werk professioneel met business intelligence en dit is een hobbyproject van mezelf (en een beetje een tech demo).
Eerder heb ik versie 1 wel eens gepost hier op het forum, maar ik weet niet meer precies in welk topic.
Versie 1 is gebaseerd op de maandelijkse Bovag autoverkopen en is erg beperkt in analyse-mogelijkheden, maar wel helemaal af. Dus als je het leuk vindt kun je die hier vinden: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrI...Q4MCIsImMiOjl9

Versie 2 is daarentegen gekoppeld aan de API van RDW en daardoor dagelijks up to date en bevat data op kentekenniveau (zie: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/O...igen/m9d7-ebf2).
Punt is dat ik nu v??l meer data heb dan die Bovag PDF'jes, maar dat er dus ook veel aangepast moet worden in het bestaande dashboard, naast het toevoegen van allerlei andere platen (zoals het geposte screenshot).

Helaas heb ik bij de variant en uitvoering van het voertuig alleen de technische code en kan ik niet onderscheiden of het een President Line is bijvoorbeeld. Ik vermoed dat als je de commerci?le variant afneemt bij het RDW, dat je dan veel gedetailleerdere voertuiginformatie kunt ophalen. Maar ja, daar betaal je dan natuurlijk ook voor.

Ik was in eerste instantie van plan om versie 2 pas te posten als hij echt helemaal af is, maar voor nu leek het me toch wel leuk voor jullie om in ieder geval gebruik te kunnen maken van de pagina's die redelijk af zijn. Dus de chaos van pagina's 6 t/m 9... daar moet je maar even doorheen kijken :p
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Verkeerde kleur lak, verkeerde kleur interieur... maar stiekem toch wel fraai deze GS 300 President bij usedlexus.nl.

Nu is de vraag: zal ik wachten op eentje die wel aan de eisen voldoet of deze bekijken/kopen?

Ik zou de facelift kopen. Wat is je budget ook alweer? Als je de gen4 GS binnen bereik hebt, dan is de hybride ook een optie, daar is het kofferbakprobleem opgelost. De 450h is wel een wereld van verschil tov de 300.