De juiste GS vinden onmogelijk?

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Ik zou de facelift kopen. Wat is je budget ook alweer? Als je de gen4 GS binnen bereik hebt, dan is de hybride ook een optie, daar is het kofferbakprobleem opgelost. De 450h is wel een wereld van verschil tov de 300.
De facelift gaat helaas niet omdat het een (bijna-) youngtimer moet zijn. Budget van 8k, liever nog iets minder.
De 4GS is iets voor later ;-)
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
De facelift gaat helaas niet omdat het een (bijna-) youngtimer moet zijn. Budget van 8k, liever nog iets minder.
De 4GS is iets voor later ;-)

Dan zou ik smaak laten varen en vooral letten op technische staat, kilometers en opties.
Mijn advies: laat hoe dan ook een derde partij de auto keuren. Vaak is er nog zat ruimte om af te dingen op slijtageonderdelen en wellicht wordt er schade gevonden.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Verkeerde kleur lak, verkeerde kleur interieur... maar stiekem toch wel fraai deze GS 300 President bij usedlexus.nl: https://www.autowereld.nl/lexus/gs/3...3/details.html

Nu is de vraag: zal ik wachten op eentje die wel aan de eisen voldoet of deze bekijken/kopen?

De tip van Arbitrator zou ik ter harte nemen.
Tsja, en wat de kleur en uitvoering betreft: dat is en blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak Wij hebben een zwarte IS en zilvergrijze GS. De zwarte heb ik na het poetsen nog niet afgedroogd, of je zier er alweer vanalles op. Met de o-zo-saaie-grijze kan ik gerust door wat regenbuien rijden en dan is ie optisch nog steeds vrij schoon. Heeft ook wel wat. En de kleur maakt de auto optisch nog groter dan dat ie al is. Ook warmt de auto lang niet zo op in de zon.
Het 'rode' hout moet je in werkelijkheid zien, want op de foto's komt het om mij onduidelijke reden altijd te rood over. Ik heb hetzelfde interieur en had me voorgenomen om de boel te gaan wrappen...totdat ik het in het echt zag... Ik heb 't mooi zo gelaten.

Zie ik daar wel een gat in de zitting van de bestuurdersstoel? :eyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Verkeerde kleur lak, verkeerde kleur interieur... maar stiekem toch wel fraai deze GS 300 President bij usedlexus.nl: https://www.autowereld.nl/lexus/gs/3...3/details.html

Nu is de vraag: zal ik wachten op eentje die wel aan de eisen voldoet of deze bekijken/kopen?

Altijd gaan kijken als het wat lijkt..

maar bij dit soort auto's is het vaak kijken = kopen

wat voor mij altijd belangrijk is, is hoe "tevreden" de laatste eigenaar was.

in dit geval heeft hij/zij hem 11 jaar in bezit gehad, dus kun je stellen dat hij er blij mee was (lees weinig problemen mee had)

qua smaak zou ik persoonlijk geen genoegen nemen met iets wat je eigenlijk niet mooi vindt.
daar ga je vroeg of laat misschien spijt van krijgen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ga op z’n minst kijken, dan krijg je minstens een referentiekader.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Schijnt (nagenoeg) onmogelijk te zijn.
Als je zelf handig bent, veel tijd hebt en zin hebt om de volledige auto te strippen kan het natuurlijk, maar waar ga je de onderdelen vandaan halen? Alle benodigde onderdelen nieuw kopen zal niet goedkoop zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Schijnt (nagenoeg) onmogelijk te zijn.
Als je zelf handig bent, veel tijd hebt en zin hebt om de volledige auto te strippen kan het natuurlijk, maar waar ga je de onderdelen vandaan halen? Alle benodigde onderdelen nieuw kopen zal niet goedkoop zijn.

Daarnaast heb je dan nog wat andere problemen. Het is maar de vraag of de luidsprekers in een niet ML auto dezelfde zijn als in een wel-ML auto. Het kan dus gebeuren dat de digitale scheidingsfilters in het ML systeem niet passen bij de frequentiekarakteristiek van de aanwezige luidsprekers.

Het achteraf aanbrengen van een ACC kan allerlei problemen opleveren - het is maar de vraag of je je de daarvoor noodzakelijke software "zomaar" aan de praat krijgt - die software is essentieel om het remsysteem in werking te stellen, van het gas te gaan, zonodig terug te schakelen etc.

Het zou kunnen dat die software reeds aanwezig is en dat de auto de nieuwe mogelijkheden meteen onderkent, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Zeker voor ACC lijkt me dat doodeng.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Schijnt (nagenoeg) onmogelijk te zijn.
Als je zelf handig bent, veel tijd hebt en zin hebt om de volledige auto te strippen kan het natuurlijk, maar waar ga je de onderdelen vandaan halen? Alle benodigde onderdelen nieuw kopen zal niet goedkoop zijn.
Thanks! Aan 'waar haal je de onderdelen vandaan' had ik nog niet eens gedacht. Wishful thinking dus ;-)

Daarnaast heb je dan nog wat andere problemen. Het is maar de vraag of de luidsprekers in een niet ML auto dezelfde zijn als in een wel-ML auto. Het kan dus gebeuren dat de digitale scheidingsfilters in het ML systeem niet passen bij de frequentiekarakteristiek van de aanwezige luidsprekers.

Het achteraf aanbrengen van een ACC kan allerlei problemen opleveren - het is maar de vraag of je je de daarvoor noodzakelijke software "zomaar" aan de praat krijgt - die software is essentieel om het remsysteem in werking te stellen, van het gas te gaan, zonodig terug te schakelen etc.

Het zou kunnen dat die software reeds aanwezig is en dat de auto de nieuwe mogelijkheden meteen onderkent, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Zeker voor ACC lijkt me dat doodeng.
Duidelijk, dat wordt veel te complex.

Of ik moet t?ch voor een Executive gaan. Choices, choices!

Ik ben het met Roel eens. Deze lekker laten staan.
in DE staan nog wel een paar leuke: https://m.mobile.de/auto/search.html...&mk=15200&md=3
Nog niet helemaal: de zwarte is te nieuw en te duur, de rode te rood en de lichtgrijze te grijs. Verder ben ik helemaal niet kieskeurig ;-) Ik zoek nog even verder.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63

Bijlagen

  • 2020-10-10_14h57_00.png
    2020-10-10_14h57_00.png
    324 KB · Weergaven: 56

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Och...of je dit soort schades meteen moet linken aan 'afgeragd', weet ik niet? Dit kan gewoon zo'n kl@te betonpaaltje zijn geweest (heeft iedereen wel eens 'kennis' mee gemaakt, door de jaren heen?), die op last van een of andere 'verkeersdeskundige' weer zo nodig op een onmogelijke hoek geplaatst moest worden.
Geschaafde velgen en banden, verkraste bumpers, schuif-/schuur-/krassporen in het interieur, geen strakke flanken, overmatige steenslag, dat soort zaken vind ik meer duiden op een afgeragd exemplaar. Maar dat kan ik hier niet zo 1-2-3 aan ontdekken. Toch wel zonde, deze schade...

Ik heb de vorige eigenaars van mijn IS en GS opgespoord. Dat waren een kapper (IS), een burgemeester (GS) en huisarts (GS). Die vertrouw ik wel een doorsnee normale(re) rijstijl toe, al is dat ook geen garantie...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Higgie

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Ik heb de vorige eigenaars van mijn IS en GS opgespoord. Dat waren een kapper (IS), een burgemeester (GS) en huisarts (GS). Die vertrouw ik wel een doorsnee normale(re) rijstijl toe, al is dat ook geen garantie...

:trollface::eek:
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Och...of je dit soort schades meteen moet linken aan 'afgeragd', weet ik niet? Dit kan gewoon zo'n kl@te betonpaaltje zijn geweest (heeft iedereen wel eens 'kennis' mee gemaakt, door de jaren heen?), die op last van een of andere 'verkeersdeskundige' weer zo nodig op een onmogelijke hoek geplaatst moest worden.
Geschaafde velgen en banden, verkraste bumpers, schuif-/schuur-/krassporen in het interieur, geen strakke flanken, overmatige steenslag, dat soort zaken vind ik meer duiden op een afgeragd exemplaar. Maar dat kan ik hier niet zo 1-2-3 aan ontdekken. Toch wel zonde, deze schade...

Ik heb de vorige eigenaars van mijn IS en GS opgespoord. Dat waren een kapper (IS), een burgemeester (GS) en huisarts (GS). Die vertrouw ik wel een doorsnee normale(re) rijstijl toe, al is dat ook geen garantie...

Als je zo?n plek laat roesten dan vind ik dat wel afgeragd ja.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Volgens mij is de schade recent gelet op de net verschijnende roest. Ook wordt de schade zeer duidelijk getoond. Ik zou niet weten waar "afgeragd" op slaat. Deze auto heeft 200000km gereden, 1 eigenaar volgens het rapport van Autoviza(cobtrole kenteken en logisch bijgehouden meldingen van garage). Ik vermoed dat er best onderhandelingsruimte is (> 60 dagen te koop).
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Volgens mij is de schade recent gelet op de net verschijnende roest. Ook wordt de schade zeer duidelijk getoond. Ik zou niet weten waar "afgeragd" op slaat. Deze auto heeft 200000km gereden, 1 eigenaar volgens het rapport van Autoviza(cobtrole kenteken en logisch bijgehouden meldingen van garage). Ik vermoed dat er best onderhandelingsruimte is (> 60 dagen te koop).

Ik vind het lastig te zien op de beperkte hoeveelheid en onscherpe foto's, maar nog iets wat opvalt is dat het linker mistlicht? pleite is.

Ik vraag me dan serieus af wat voor verrassingen je nog meer kunt verwachten als je voor deze auto helemaal naar Frankrijk zou gaan rijden.


2020-10-10_19h42_19.png