Voorstellen

NielsFrank

Nieuw hier
17 sep 2020
8
4
3
Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum dus stel mij graag even voor. Mijn naam is Niels Frank, 30 jaar oud en sinds 1, 5 jaar de trotse eigenaar van een Lexus ct 200h uit 2014. Daarnaast rijd ik nog een saab 9-3 estate
Daarvoor heb ik 2 jaar lang een gen2 prius gehad.
Het lexus virus is goed aangeslagen bij mij, kan mij niet voorstellen ooit iets anders te gaan rijden.
Hoewel ik erg tevreden ben over mijn ct, ben ik toch stiekem altijd aan het kijken naar een GS met een dikke v6. Over de cvt heb ik gemixte gevoelens ;)

Gr
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Hoi Niels,

Welkom op LF.
Ja, het Lexus-virus is een uiters prettig virus om mee besmet te zijn geraakt. Leg je er maar bij neer: het is niet te behandelen...:).
Ik ga ervan uit dat je zelf nog niet achter het stuur van een GS (ongeacht welke generatie) hebt plaatsgenomen? Want anders had het het woord "stiekem" in je zin wel achterwege gelaten.
Dus wees gewaarschuwd, want een GS heeft ook een uiterst besmettelijke uitwerking! :p

Euhm, ja, ik deel je gevoelens over een CVT. Vanuit technisch opzicht bezien is het een meesterlijk efficient stuk techniek. Maar qua beleving zou ik zelfs nog de voorkeur kunnen geven aan een handbak...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Zodra je de e-cvt in een GS zet dan veranderd de auto in een raket waar geen enkel handbak of automaat tegenop kan. [SUB](ja ik mis het wel een beetje dat je totaal geen invloed op je toeren hebt, ook al kun je zogenaamd 'schakelen' waardoor de toeren hoger/lager gaan...)[/SUB]
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Sh!t, Erwin, ik was al bang dat je m'n kleine lettertjes toch zou kunnen lezen. :p. Kleiner kon niet meer... :eyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Welkom hier.

Toen ik nog "jong en onbezonnen" was zei ik altijd "ik ga toch geen automaat rijden".
Op een gegeven moment toch een automaat gekocht (een IS250), geen moment spijt van gehad. Toen dacht ik nog dat zo'n eCVT er niet in zou komen, maar niet veel later ben ik overgestapt naar een GS450h, opnieuw nooit spijt van gehad.
Sterker nog, ik zou zeer teleurgesteld zijn als mijn daily driver geen eCVT meer heeft. Het rijd gewoon zo ontzettende comfortabel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de eCVT in de CT en Pruis wel storend vind bij hoge toeren, maar die beleving heb ik niet met andere modellen. (met "andere modellen" heb ik het dan over de GS, RX, RC, LC, ES en LS. Ik heb geen ervaring met de NX en UX)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Welkom Niels Frank,
CT en GS? Hmmm... zoek de verschillen...
Ik vind de CT een uitstekende auto voor het geld, en als je rustig rijdt dan is het een rustige wagen. Ik weet wel dat ik nooit meer een handbak wil en gelukkig maakt Lexus deze ook niet meer dacht ik. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik nog een handbak zou willen..... Nee echt niet.....
(Overigens raad ik wel een hybride Lexus met minimaal een 2,5 motor aan, deze zijn net wat soepeler en vlotter.)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Moet ik inderdaad toegeven: mijn oordeel berust op eigen ervaringen in diverse red-carpet-leen-CT's. Hoewel beslist geen straf om daarin te 'moeten' rijden, had ik na de eerste meters in m'n eigen IS250 wel meteen weer zoiets van "Aaah, weer lekker m'n eigen 'echte' automaat terug".

Maar wees ook even eerlijk: wat het te bieden comfort van een (e)CVT betreft, maakt het ook wel een verschil wat voor blok voor de voortstuwing zorgt. En dan ben je met een 3.5 V6 in het vooronder toch echt wel een heuse klap meer bevoorrecht dan met een 1.8 4-in-lijn. Daar kan je nu eenmaal niet omheen.
No offence aan de CT-rijder(s) hier, want hetzelfde verhaal gaat ook op als je mijn GS300 tegenover een LS600h gaat zetten... ;) . Kan je ook niet omheen, al komen de GS430/460 en LS430/460 wel weer dicht bij elkaar met hun V8.

Als Niels de stap zou maken van een CT naar GS, dan slaat hij de IS-klasse over. Met alle respect voor de CT, maar dan is Niels (en ieder ander) z'n CT in no time vergeten...
Of ja, in ieder geval tot aan de volgende tankbeurt...:p:eyes:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Henri27

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Hoewel ik erg tevreden ben over mijn ct, ben ik toch stiekem altijd aan het kijken naar een GS met een dikke v6. Over de cvt heb ik gemixte gevoelens ;)

Welkom in de club. Een CVT is in principe de beste manier om de onvolkomenheden van een verbrandingsmotor zo efficient mogelijk te verdoezelen....maar veel rijders worden zenuwachtig als ze hun vertrouwde motorgeluid en het motortoerental met zijn vaste relatie tot de rijsnelheid opeens missen. Geloof me, in de meeste gevallen gaat die nervositeit snel over. Bij de GS V6 is men er in geslaagd om op nagenoeg perfecte wijze elektromotor, verbrandingsmotor en CVT te combineren. Het vraagt enige tijd om oude principes over boord te zetten, maar daarna zul je je in iedere schakelauto (automaat, DCT of handgeschakeld) afvragen waarom de fabriknat voor zo'n knullige oplossing heeft gekozen. Helaas is de autoindustrie er niet in geslaagd om de voordelen goed te marketen - bijna alle merken die in het verleden wel eens een CVT hadden zijn er mee gestopt. In de opvatting van het grote publiek bleef een CVT iets voor mensen die niet konden rijden, en iets voor oudere dames in een DAF 33. Helaas....En in de Formule 1 werd het destijds na een paar snelle rondjes en snellere rondetijden prompt verboden.

Zie: https://badgergp.com/insta-banned-f1-tech-that-was-banned-immediately/
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum dus stel mij graag even voor. Mijn naam is Niels Frank, 30 jaar oud en sinds 1, 5 jaar de trotse eigenaar van een Lexus ct 200h uit 2014. Daarnaast rijd ik nog een saab 9-3 estate
Daarvoor heb ik 2 jaar lang een gen2 prius gehad.
Het lexus virus is goed aangeslagen bij mij, kan mij niet voorstellen ooit iets anders te gaan rijden.
Hoewel ik erg tevreden ben over mijn ct, ben ik toch stiekem altijd aan het kijken naar een GS met een dikke v6. Over de cvt heb ik gemixte gevoelens ;)

Gr

Welkom

Ik heb nog geen ervaringen met zowel een CT, als een GS, maar een dikke V6 kan ik je van harte aanbevelen :D
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
H? Niels, leuk om te lezen dat er nog meer 30'ers op zoek zijn naar een GS. Toch minder een 'ouwe lullen' auto dan je in eerste instantie zou denken ;-) Niet dat je je daar overigens iets van aan zou moeten trekken?

Naar wat voor een GS ben je op zoek? Ik ben zelf op zoek naar een GS300 of GS430 President uit 2005 of 2006. Dus de eerste blauwe President is voor mij hoor :p
 

NielsFrank

Nieuw hier
17 sep 2020
8
4
3
Wat leuk om al die reacties te lezen en in contact te komen met andere Lexus rijders!

Qua CVT, ik ben het met jullie eens dat de techniek geweldig is en bij rustig rijden is het helemaal geen probleem. Alle als je wel eens door wilt trappen dan mis je het ''normale'' oplopende toeren geluid. De CT is trouwens al veel beter dan de 1.5 prius. Daarbij was de verhouding lawaai/vermogen zeker uit balans.

Ik heb wel eens de nieuwere generatie GS gereden, een 300. Maar zou graag een youngtimer willen hebben, generatie 2005- dus.
Heb zelf nog geen ervaring met die modellen. Vind ze er alleen wel ontzettend mooi uitzien en de stoelen zien er een stuk comfortabler uit dan die in mijn CT. Die vind ik eigenlijk te hard. De luxuryline stoelen zouden wel iets beter moeten zitten.
en tja.. de Gs 300 heeft volgens mij geen CVT, dus dat is voor het geluid mooier, maar de gs450H moet echt een beest zijn qua vermogen. Beiden maar eens rijden.


Wat betreft het Lexus virus.... dat zit er al dik in. Heb al heel wat mooie autos mogen rijden in het Lexus spectrum, zelfs de GSF, RCF en Lc500 (v8). Wat een beesten zijn dat. Wie weet zijn ze over 10 jaar nog eens wat betaalbaarder.


Wie heeft er ervaring met IS250? Vind ik ook mooie auto;s en is wellicht iets zuiniger dan een dikke GS?
Alleen het vermogen is wat aan de lage kant denk ik? 0-100 tijd in de is300h is volgens mij sneller?
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Wat leuk om al die reacties te lezen en in contact te komen met andere Lexus rijders!

Qua CVT, ik ben het met jullie eens dat de techniek geweldig is en bij rustig rijden is het helemaal geen probleem. Alle als je wel eens door wilt trappen dan mis je het ''normale'' oplopende toeren geluid. De CT is trouwens al veel beter dan de 1.5 prius. Daarbij was de verhouding lawaai/vermogen zeker uit balans.

Ik heb wel eens de nieuwere generatie GS gereden, een 300. Maar zou graag een youngtimer willen hebben, generatie 2005- dus.
Heb zelf nog geen ervaring met die modellen. Vind ze er alleen wel ontzettend mooi uitzien en de stoelen zien er een stuk comfortabler uit dan die in mijn CT. Die vind ik eigenlijk te hard. De luxuryline stoelen zouden wel iets beter moeten zitten.
en tja.. de Gs 300 heeft volgens mij geen CVT, dus dat is voor het geluid mooier, maar de gs450H moet echt een beest zijn qua vermogen. Beiden maar eens rijden.


Wat betreft het Lexus virus.... dat zit er al dik in. Heb al heel wat mooie autos mogen rijden in het Lexus spectrum, zelfs de GSF, RCF en Lc500 (v8). Wat een beesten zijn dat. Wie weet zijn ze over 10 jaar nog eens wat betaalbaarder.


Wie heeft er ervaring met IS250? Vind ik ook mooie auto;s en is wellicht iets zuiniger dan een dikke GS?
Alleen het vermogen is wat aan de lage kant denk ik? 0-100 tijd in de is300h is volgens mij sneller?



Ik heb een IS250, vind ik persoonlijk ook de mooiste natuurlijk, maar daarom heb ik die ook gekocht, ik heb geen ervaring met een GS, maar weet wel dat de IS 250 in staat is om akelig zuinig te rijden op afstanden. mijn eerste rit deed 1 op 14,5 (225 km afstand, snelheid snelweg steeds rond de 110)
maar verwacht maar niet dat je dat in de stad ook haalt.

vermogen aan de lage kant?:sneaky: relatief misschien... ik vind 208 pk toch niet weinig, 0-100 dacht ik in 8 seconden. maar ik heb me nog nooit verdrietig gevoeld omdat ik eigenlijk liever in 7 seconden naar de 100 wil :p

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
ik wilde een betrouwbare mooie sedan, die gelijkwaardig is aan Toyota, met een beetje vermogen en een mooi uiterlijk.
toen kwam ik op de IS uit. en ik ben erg blij...

Maar als je twijfelt zou ik naar de dealer gaan en een paar verschillende bekijken/proefrijden
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
827
1
424
63
Wie heeft er ervaring met IS250? Vind ik ook mooie auto;s en is wellicht iets zuiniger dan een dikke GS?
Alleen het vermogen is wat aan de lage kant denk ik? 0-100 tijd in de is300h is volgens mij sneller?

Hier een IS250-rijder :)

Dit is mijn eerste Lexus, maar niet mijn laatste! Deze IS heeft nog wat bij me losgemaakt; namelijk dat ik zoals gewoonlijk na 3 jaar bezit niet actief op zoek ga naar een opvolger omdat ik er op uit gekeken ben. Inmiddels heb ik dat ding ruim 6 jaar in bezit.

En dit, heeft me nog een inzicht verschaft, namelijk de zorgen dat er niets met deze ontzettend fijne auto gebeurt (zoals een aanrijding). Want wat moet ik dan terug kopen? Een IS Executive of Luxury Line is dun gezaaid, helemaal met PCS, en dan ook nog in deze staat. Vind maar eens zo’n unicorn. Ze komen af en toe op de markt beschikbaar en dan moet je snel handelen. De andere opties zijn: a) geen Lexus, maar dat is “nicht im frage”. Of b) voor een flinke smak geld op zoek gaan naar een nieuwere generatie IS of 4GS waarbij je ook hier moet wachten tot er een Luxury Line met PCS (IS) of F-Sport/President (GS) op de markt komt. Die smak geld besteed ik echter liever aan een woning.

Maar weet je, ga gewoon eens proefrijden in zo’n IS250 :p:thumbsup:

Succes heb je niet nodig, wel wijsheid en geduld :trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27