Voorstellen en van CT200h naar IS300h

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Hallo beste Lexusfans,
ben Willem uit Flevoland en kijk al een tijd mee hier.
Heb al een lange autohistorie (ben al 60 op papier) en heb o.a zo'n 30 Alfa's gehad (4 carbs, enz) ,Renault turbo's ,vele cabrio's (MX-5, SLK) en .....op een gegeven moment besef je ,dat uitlaatgegrom , windgeruis , vele irritante garagebezoeken, en het steeds meer rustiger worden van rijstijl ,dat een Lexus nog niet zo'n gek idee is. Stijlvol, stil, super betrouwbaar en geen 13 in een dozijn op elke straathoek.

Na 2 jaar rijden met een uiterst betrouwbare CT200h 2014 (o.a. naar Roemenie en Italie geweest met bergpassen van 2000mtr hoog ...geen probleem in sportstand) ,deze ingeruild op een zwarte 2016 IS300h 25''Edition met open dak (van ooit cabrio naar dakhemel vind ik niks).
Stond al lang te koop vreemdgenoeg, er maar Bovag garantie bijgenomen. Verwacht hiervan geen gebruik te hoeven maken net zo min als bij de vorige.
Heenwegrit naar Brabant dik 100km met de CT 1 op 22 met zo'n 100/110km/u (cruisecontrol gebruik ik nooit) en terug met de IS (denk erover die 'I' weg te halen) 1 op 20. Prettig verrast.
Heerlijk soepele wagen ,ergonomisch zat de CT wel beter in elkaar, maar een sedan spreekt me toch wat meer aan.
Kijk zelden nog onder de motorkap, maar hoop ook eens anderen te kunnen helpen met iets, zoals jullie forummers al doen.

Mvg, willemSeles

ps: heb nog een thuiskomer voor 16" van de CT200h te koop voor E75,- (ophalen in Alm.).
 

Bijlagen

  • photo8438.jpg
    photo8438.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 34

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Welkom Willem, en van harte met je IS, fijne auto, rij er sinds mei ook mee na een overstap van Toyota naar Lexus. In Alm. zul je niet heel veel IS'jes aantreffen, CT's zat, maar IS'jes niet zo. Dat is goed, blijft het een blikvanger ;)
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Dank je rob, de IS oogt heel laag maar gelukkig geen enkele last van de hoge drempels in het centrum van Almere (zie dat Alm ook een plaats is ).
Degene die mijn inruil (zwarte CT 2014 Facelift met schuifdak) koopt ,treft ook een mooie prima wagen. De lijnen van de IS vind ik erg mooi.
Jij ook veel plezier er mee.
Mijn kenteken begint met KF- ...mocht iemand willen zwaaien :)

mvg.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dank je rob, de IS oogt heel laag maar gelukkig geen enkele last van de hoge drempels in het centrum van Almere (zie dat Alm ook een plaats is ).
Degene die mijn inruil (zwarte CT 2014 Facelift met schuifdak) koopt ,treft ook een mooie prima wagen. De lijnen van de IS vind ik erg mooi.
Jij ook veel plezier er mee.
Mijn kenteken begint met KF- ...mocht iemand willen zwaaien :)

mvg.

Welkom op het Forum!
Als je een blauwe GS moeilijk ziet doen, dan weet je dat ik aan het zwaaien ben.
Je bent welkom in de Lexus Almere groepsapp als je wil. Stuur me dan even een DM.

Veel plezier met je IS!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
M?ge!
De IS is 2cm lager (instaphoogte) dan de Avensis Station die ik hiervoor had. Mijn vrouw heeft al te kennen gegeven dat de volgende een hoge instapper moet worden. Te zijner tijd ga ik dan maar op zoek naar een NX 300h denk ik, heel vervelend.....:grin: Maar ik ben de IS nog lang niet zat, zo'n fijne auto.....
Drempels zijn volgens mij in Almere uitgevonden, ik heb wel eens geteld; ik bracht mijn jongste een tijdje van huis naar een "gymzaal" bij een school voor krav maga, van Bloemenbuurt naar Oostvaardersbuurt....in dat stukje zaten maar liefst 23 drempels :p

Als ik je zie zie zal ik zwaaien.....;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Welkom!
Zelf sinds een week of 3 ook overgestapt van een BMW X5 naar is300h en nooit verwacht dat het me zo goed zou bevallen.
Veel plezier met de jouwe.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Dank jullie voor het warme welkom. Jullie prachtkarren zullen me zeker direct opvallen ...ruk ik die moonroof open en steek een duim op. Ik doe wel vlot maar ben vast te laat.
Mijn Lexus woont in de muziekwijk-noord.
Tijdens de proefrit vond ik 'm nogal verdacht lawaaierig/brommerig, wat niet bij zo'n Lexus kon horen. Dacht aan drempelschade aan de uitlaat of kat (al opperde ik ook over bmw-nepgeluidjes) en dat bleek het inderdaad gelukkig te zijn. Die ASC-draaiknop na lang zoeken. Ook de weigerende achterklep,bleek die knop in het dashboardkastje.Rare Japanners.
Veel doorleeswerk nog wb navigatie enzo, maar ben er gelukkig mee.

Tot ziens.
willem
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dat zou best kunnen. Hoezo?

Nou, ik reed laatst langs snackbar het Hoekkie en zag een zilveren IS op de stoep staan. Even later stond ik zelf verderop in de woonwijk op de stoep en haalde die IS me in. Volgens mij gebaarde ik nog of zo, als mede Lexuseigenaar naar de ander.
Dus misschien was jij dat wel?
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Nou, ik reed laatst langs snackbar het Hoekkie en zag een zilveren IS op de stoep staan. Even later stond ik zelf verderop in de woonwijk op de stoep en haalde die IS me in. Volgens mij gebaarde ik nog of zo, als mede Lexuseigenaar naar de ander.
Dus misschien was jij dat wel?

Ik denk het niet, We wonen wel in de buurt (ook in Almere Haven), maar ik zou niet weten wanneer ik daar op de stoep heb gestaan.
Maar ik steek mijn hand op naar elke Lexus. (Ben ik gewend als motorrijder).
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63

De whatsappgroep van de Lexus Chapter Almere.
We hebben leuk contact met elkaar en we proberen met enige regelmaat een car meet / tourritjes te organiseren.
Geen gekke dingen gewoon liefhebbers die elkaar opzoeken en hun enthousiasme willen delen over het merk en hun auto's.
 

Bijlagen

  • 2020-11-13_06h51_18.png
    2020-11-13_06h51_18.png
    782,3 KB · Weergaven: 45
  • Leuk
Waarderingen: Arno

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Oh man hou op over die ASC en die kofferbakvergrendelknop. Voor die laatste zat ik deze zomer al bijna in de auto ri Haaksbergen waar ik de auto gekocht heb, kreeg de bak bij god niet meer open....zweet brak me uit en ik zag me al via de achterbank de kofferbak inkruipen. Gelukkig viel me net op tijd een passage uit het boek in over die vergrendeling, opgelost en gebeurt me niet weer :grin: En die ASC, tja, wat zal ik daar eens van zeggen....gek ding....:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27 en Arbitrator

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
M?ge!
De IS is 2cm lager (instaphoogte) dan de Avensis Station die ik hiervoor had. Mijn vrouw heeft al te kennen gegeven dat de volgende een hoge instapper moet worden. Te zijner tijd ga ik dan maar op zoek naar een NX 300h denk ik, heel vervelend.....:grin: Maar ik ben de IS nog lang niet zat, zo'n fijne auto.....
Drempels zijn volgens mij in Almere uitgevonden, ik heb wel eens geteld; ik bracht mijn jongste een tijdje van huis naar een "gymzaal" bij een school voor krav maga, van Bloemenbuurt naar Oostvaardersbuurt....in dat stukje zaten maar liefst 23 drempels :p

Als ik je zie zie zal ik zwaaien.....;)


van een NX ga je geen spijt krijgen, ik heb hem nu 5 weken en gewoon geweldig. Als je zoekt? Kies voor de President! Of de sport met alles er op en er aan.
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
De whatsappgroep van de Lexus Chapter Almere.
We hebben leuk contact met elkaar en we proberen met enige regelmaat een car meet / tourritjes te organiseren.
Geen gekke dingen gewoon liefhebbers die elkaar opzoeken en hun enthousiasme willen delen over het merk en hun auto's.

Zo. Het beeld over Almere is gevormd. :trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator