Even voorstellen: Lexus newbie

Renzo

Nieuw hier
23 nov 2020
22
11
3
Hoi mede Lexus liefhebbers,

even voorstellen: 42 jarige autoliefhebber welke graag buiten de geijkte automerken gaat. Na jaren diverse Saabs gekoesterd te hebben recentelijk de overstap gemaakt naar Lexus. In jullie ogen uiteraard de enige juiste keuze, toch? En ja, ik kan inmiddels bevestigen dat Lexus toch echt wel next level is! ???????????? Na lang zoeken sinds kort in het bezit van Lexus IS 250 F-sport. Bouwjaar 2012, 80.000 km en geheel origineel. Ik hoop er dan ook de komende jaren veel plezier van te hebben.

Waarom op dit forum? Wel, de topics, de adviezen en het enthousiasme c.q. de leuke reacties. Hoewel autoliefhebber ben ik niet technisch onderlegd. Ik hoop dan ook van de kennis van mede-forumleden te kunnen leren.

voor nu nog wat foto?s.
 

Bijlagen

  • photo8477.jpg
    photo8477.jpg
    423,2 KB · Weergaven: 35
  • photo8478.jpg
    photo8478.jpg
    435,3 KB · Weergaven: 34
  • photo8479.jpg
    photo8479.jpg
    415,9 KB · Weergaven: 37
  • photo8482.jpg
    photo8482.jpg
    324 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Welkom Renzo, veel plezier met je mooie nieuwe aanwinst, gaat zeker lukken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Renzo

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Bienvenue in de club. Je gaat vast erg genieten van deze prachtige Lexus. Het model blijft er goed uitzien. Tijdloos
 
  • Leuk
Waarderingen: Renzo

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Na jaren diverse Saabs gekoesterd te hebben recentelijk de overstap gemaakt naar Lexus. In jullie ogen uiteraard de enige juiste keuze, toch?

Welkom in de club. Veel keuze buiten de bekende paden is er niet meer, en het lijkt me voor een Saab rijder niet eenvoudig om dan nog iets te vinden dat toch in een of ander opzicht "apart" en toch nog min of meer betaalbaar is. Die "apartheid" vind je bij Lexus wel, bij Saab is dat door het toedoen van allerlei dubieuze op korte termijn denkende eigenaars in de loop der jaren stapsgewijs om zeep geholpen met helaas de bekende droevige afloop. Voor een Saab rijder zal een IS wel even wennen zijn denk ik: geen motorkap die naar voren open gaat, voorwielen die ineens een veel grotere uitslag kennen, geen "stuurslot" ergens om de "middentunnel" en zo zijn er nog wel wat eigenaardigheden te noemen. Ook een Lexus kent zijn eigenaardigheden: qua interieurergonomie wijken ze ook vaak af van de Duits/Europese standaard. Met bijvoorbeeld de door veel "beroepsautotesters" zo verguisde "muis" is na enige gewenning echter prima te leven en het voorkomt vette vingers op aanraakschermen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Renzo en Arbitrator

Renzo

Nieuw hier
23 nov 2020
22
11
3
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ik ben er erg blij met de auto en in de woorden van ?PJL? inderdaad: tijdloos model :rulez:

@Romke:
lijkt me voor een Saab rijder niet eenvoudig om dan nog iets te vinden dat toch in een of ander opzicht "apart" en toch nog min of meer betaalbaar is. Die "apartheid" vind je bij Lexus wel
,

je slaat de spijker op zijn kop! In mijn mening is Lexus inderdaad een klasse apart. De auto heeft stijl en klasse, maar het is niet zo dat je op elke straathoek erover struikelt. Voorts een auto welke zodra deze meer betaalbaar wordt gelukkig niet zo snel in de klauwen van patsers valt.

Ten opzichte van Saab ook echt een klasse (of 2) hoger en beter hoor! Niks kraakt, piept of schuurt. Alles werkt soepel. Super gewoon. Grootste verschil is de motor. Daar waar ik bij de Saabs bij het gas geven 2 tellen moest wachten om vervolgens een duw in mijn rug te krijgen (turbogat) verloopt het bij de V6 van deze IS zo heerlijk constant en smeu?g. Wellicht clich?, maar echt zo.

Afgelopen week veel kilometers gemaakt (dorstig is de auto wel :)) en eigenlijk merk twee dingen mis c.q. jammer vind dat mijn uitvoering niet heeft: geheugen voor stoelinstellingen (mijn vrouw is stuk kleiner hetgeen betekent alles continu opnieuw ingesteld moet worden) en het automatisch inklappen van de buitenspiegels (had ik leuke gadget gevonden), maar hee....je moet wat zeuren en te wensen hebben he! :):):rulez:
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Weet je zeker dat dat niet mogelijk is? Bij de meeste Lexus modellen is dat instelbaar

Bij de oudere modellen kan dat niet. Mijn 3GS450h uit 2006 kon de buitenspiegels wel elektrisch in klappen, maar niet automatisch.
 

Renzo

Nieuw hier
23 nov 2020
22
11
3
Weet je zeker dat dat niet mogelijk is? Bij de meeste Lexus modellen is dat instelbaar

ik kan wel handmatig met knopje in de deur het in- en uitklappen activeren, maar gebeurt niet vanzelf als ik de auto afsluit of opendoe. Ik heb in het instructieboekje gekeken, daar staat dat als het erop zit, het instelbaar is met knopje linksonder van stuur (zie foto). Als ik daar doorheen scroll zie ik helaas niet de optie staan. De auto betreft overigens bouwjaar 2012, dus had gehoopt wel erop zat.

vraagje aan andere gebruikers hier (wellicht moet ik dit ook op specifiek IS deel van dit forum vragen), maar kan dit nog achteraf ingebouwd worden cq geprogrammeerd, of vergt dit ingrijpende aanpassingen?
 

Bijlagen

  • photo8486.jpg
    photo8486.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 36

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Je kunt er bij AliE een perfect werkend setje voor aanschaffen, soort van Plug&Play maar niet eerder dan dat je het deurpaneel verwijderd hebt, dat moet eraf om te kunnen Plug&Playen....dat weerhoudt mij er van om er aan te beginnen. Bij mijn Avensis heb ik het zelf gedaan, kon in de bedrading linksonder in de voetenbak erbij gezet worden zonder deurpaneel te verwijderen. Maar bij de Lexus is het anders....helaas. Deurpanelen zijn drama om te verwijderen, vind ik :p
 

Renzo

Nieuw hier
23 nov 2020
22
11
3
even had je mij bij de opmerking ?plug and play? , maar bij het verwijderen deurpanelen was je mij weer kwijt :)

Maar nu serieus: bedankt voor reactie en meedenken:rulez: Mijn technische kennis en handigheid is echter te verwaarlozen. Als de meer technisch onderlegde rijders onder ons dit al lastig klusje vinden, dan wordt het voor mij waarschijnlijk mijn waterloo! Je tip is echter welkom, want wellicht dat ik dit tzt aan garage vraag als de auto toch voor beurt breng. Kijken wat zei zeggen.....en tellen ??? :)
 

Rob-

Hoort erbij
18 jan 2020
67
42
18
Hoi

Ik heb de zelfde auto van hetzelfde bouwjaar.
Ik heb hier ook naar gezocht, maar bij de F sport kan dit volgens mij niet. Als dit wel zo is hoor ik het ook graag.
Hier een fotootje van mijn auto, misschien zie ik je wel een keer op een meeting.
IMG_0505.JPG
 

Renzo

Nieuw hier
23 nov 2020
22
11
3
Hoi

Ik heb de zelfde auto van hetzelfde bouwjaar.
Ik heb hier ook naar gezocht, maar bij de F sport kan dit volgens mij niet. Als dit wel zo is hoor ik het ook graag.
Hier een fotootje van mijn auto, misschien zie ik je wel een keer op een meeting.

mooie wagen! Ik had hem al gezien in je post bij ?projecten?. ;):rulez: Naar aanleiding hiervan heb ik wat vragen waarbij ik hoop dat het goed is als ik je hiervoor een bericht stuur.

zodra events/meetings weer mogelijk zijn zal ik er zeker ook zijn.
 

Rob-

Hoort erbij
18 jan 2020
67
42
18
mooie wagen! Ik had hem al gezien in je post bij ?projecten?. ;):rulez: Naar aanleiding hiervan heb ik wat vragen waarbij ik hoop dat het goed is als ik je hiervoor een bericht stuur.

zodra events/meetings weer mogelijk zijn zal ik er zeker ook zijn.

Zekers stuur maar door.