Even voorstellen: zwartesportcross

zwartesportcross

Nieuw hier
28 nov 2020
19
9
3
Hoi. Ik ben Niels, 43 jaar en sinds januari in het bezit van een zwarte is200 sportcross. Ik woon in het midden van het land samen met mijn vriendin en onze zoon. In het verleden veel bezig geweest met voornamelijk franse en italiaanse hobbyauto's (citroen 2cv, visa, ax, fiat panda, autobianchi a112 :oops:), maar voor het dagelijks vervoer eigenlijk altijd wel iets japans gereden. De laatste 10 jaar is het hobbymatig autobezit erbij ingeschoten. Voornamelijk door aanschaf van een eigen huis en veranderen van werkgever, waardoor ik niet meer de beschikking had over een sleutelruimte. In deze 10 jaar hebben we een Toyota Yaris gehad, welke is opgevolgd door een Corolla waar we dik 6 jaar met volle tevredenheid in hebben rondgetoerd. Toch begon het een beetje te kriebelen en was ik druk aan het dagdromen bij het bekijken van allerlei advertenties op marktplaats. Eigenlijk waren we ons aan het ori?nteren op een Auris. Rationeel een goed te verantwoorden auto als je een gezin hebt toch? Totdat de Corolla naar de garage moest voor het jaarlijks onderhoud en apk. Ik kreeg de sportcross mee als leenauto. De garagehouder zei nog: "rij rustig, want hij moet nog verkocht worden" Kilometerstand te hoog, Brandstofverbruik belachelijk, Bouwjaar eigenlijk te oud. Te zwaar. Niet echt heel erg praktisch, maar holymoly wat rijdt dit bizar goed. Thuis aangekomen ook vriendinlief er een rondje in laten rijden. Ook zij kwam tot de conclusie dat deze auto op geen enkele rationele manier te verantwoorden was. Toch hebben we dezelfde dag nog gebeld dat ze de Corolla mochten houden als we het over het financi?le plaatje eens konden worden. Zo gezegd, zo gedaan. Ook nog een trekhaak erbij geregeld en sindsdien iedere rit weer een lach van oor tot oor als die 6-cilinder een beetje op toeren komt.:D
Vooral in de citro?n-scene heb ik veel info gehaald uit diverse fora, dus ik dacht vandaag: laat ik vandaag weer eens kijken of er een forum is waar ik met de sportcross op mijn plek ben. Hopelijk heb ik die hier gevonden.
 

Bijlagen

  • photo8488.jpg
    photo8488.jpg
    439,5 KB · Weergaven: 35
  • photo8489.jpg
    photo8489.jpg
    413 KB · Weergaven: 32
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en RoelVB

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Mooi verhaal, klinkt ook logisch, het is toch een Lexus geen Corolla. Hoge kilometerstand? Hoe hoog dan? Met een beetje liefde van de eigenaar haalt elke Lexus 500.000 op zijn slofjes. Scotty Kilmer "de" auto vraagbaak op Youtube rijdt ermee weg met Lexus en met 50 jaar ervaring weet ie wel waar hij over praat. Voor mij is dit mijn 3e, was even geswitched naar BMW, toen Benz, nou laat maar. Zuinig rijden kan ook, helaas niet in de stad. Veel plezier met je aanwinst.
 

zwartesportcross

Nieuw hier
28 nov 2020
19
9
3
Hoi Zjelko,
Hij staat momenteel ergens rond de 270.000. Ik ruilde er een Corolla op in met 180.000. De eigenaar voordat hij van de garage was was een van zijn monteurs. Hij heeft er de huidige velgen onder gezet en hem op een hoog niveau van onderhoud gezet. In dat opzicht maak ik me ook geen zorgen. Het enige wat ik tot nu toe zelf heb gedaan is het interieur diepreinigen, de grille overspuiten en de koplampen polijsten. Verder is de auto helemaal zoals ik hem wil hebben, dus er komen verder geen veranderingen aan.
 

Renzo

Nieuw hier
23 nov 2020
22
11
3
Op de eerste plaats welkom uiteraard! Ik ben zelf net als jij pas recent hier beland. Ik moest wel glimlachen om wat je zei:

Kilometerstand te hoog, Brandstofverbruik belachelijk, Bouwjaar eigenlijk te oud. Te zwaar. Niet echt heel erg praktisch, maar holymoly wat rijdt dit bizar goed. Thuis aangekomen ook vriendinlief er een rondje in laten rijden. Ook zij kwam tot de conclusie dat deze auto op geen enkele rationele manier te verantwoorden was.

zeer herkenbaar! Voor mijzelf relativeer ik het altijd met de opmerking dat niet alle keuzes rationeel hoeven te zijn en een auto ook emotie is! Goede gedaan dus! :) het is een mooie en aparte auto!:rulez:
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Welkom op het forum. Ik denk dat het t.a.v. rationele verantwoording met een IS200 sportcross best meevalt. Verbruik is niet zuinig, maar hij zuipt m.i. ook niet (1:10 enkel stadsverkeer, korte stukjes). Onderhoud is duur, maar hoeft dan ook niet bovenmatig plaats te vinden. Helemaal met een sportcross kun je nog rustig naar de bouwmarkt voor een paar planken en op vakantie (als je het bij 1/2 kids houdt). Veel plezier en geniet er van. De Sportcrossers worden schaars!
 

Ugglan

Nieuw hier
20 nov 2020
11
4
0
Ach met onze RX350 hebben wij ook niet de economisch meest verstandige keuze gemaakt. Niet vanwege ouderdom of km-stand maar vooral vanwege gewicht en verbruik. De maandelijkse kosten van de Lexus zullen aanzienlijk hoger zijn dan van onze vorige auto (Honda CRV). En hoewel we erg tevreden waren over de Honda........kanonnen......beter dan een Lexus wordt het niet qua opties, comfort, betrouwbaarheid en rijplezier. Dan maar hogere maandelijkse kosten. Met de kilometers die wij rijden hebben we het erg graag voor over!! Dus goede aankoop ennuh.....mooi model!