Mijn eerste Lexus: SC430

JPK

Nieuw hier
3 feb 2020
18
15
3
Hallo Lexus liefhebbers.

Ik ben ook een liefhebber en dan met name van de Lexus SC430. Sinds een week heb ik hem in mijn bezit en ik ben er heel erg blij mee. Zie mijn foto's hieronder.
Wie weet hoe mijn interieur precies heet? Ik heb beige leder met licht hout.

Als ik de auto iets langer heb gereden laat ik meer van mij horen.

Groet JPK
 

Bijlagen

  • IMG_4620.jpeg
    IMG_4620.jpeg
    5,8 MB · Weergaven: 38
  • IMG_4626.jpeg
    IMG_4626.jpeg
    6,2 MB · Weergaven: 38
  • IMG_4631.jpeg
    IMG_4631.jpeg
    3,4 MB · Weergaven: 37
  • IMG_4621.jpeg
    IMG_4621.jpeg
    5 MB · Weergaven: 37
  • IMG_4630.jpeg
    IMG_4630.jpeg
    3 MB · Weergaven: 41

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Gefeliciteerd met de aanwinst, Mooie kleur ook.
Helaas niet het meest geschikte weer voor een cabrio, ik hoop dat je winterkorting hebt gehad :p
 

JPK

Nieuw hier
3 feb 2020
18
15
3
Dank RoelVB. Ik heb hem voor een redelijke prijs, maar er moet nog wel wat aan gebeuren.
Er is nu tenminste nog voldoende tijd om er aan te werken zodat als het straks wel mooi weer is om de kap open te maken de auto helemaal klaar is.
Overigens is het helemaal geen straf om er nu met de kap gesloten mee rond te rijden:thumbsup:
 

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Mooie Lexus,
ik hoop dat de werkzaamheden te overzien zijn en je er veel plezier van mag beleven.
 

JPK

Nieuw hier
3 feb 2020
18
15
3
Dank allen voor de reactie.
Tot nog toe rij ik nog iedere dag rond met een lach op m'n gezicht :D.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Herkenbaar en begrijpelijk, de mijne zit ook vastgeroest :grin: Mooie auto, geniet ervan! :thumbsup:
 

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Tja, heb zelf ook pas recent mijn Lexus.
( een IS250 )
maar die smile op mijn gezicht wil ook niet weg.
velen kennen Mercedes BMW en Audi.
maar een Lexus vind ik toch een geweldige auto.
En qua betrouwbaarheid kunnen de Duitsers nog veel leren.
 

zwartesportcross

Nieuw hier
28 nov 2020
19
9
3
Die lach tijdens het rijden is inderdaad een dingetje haha. Ik rij nu een jaar in onze Lexus en er beginnen nu permanente rimpels in mijn hoofd te ontstaan:):)
De eerste keer dat ik de SC430 zag was in de ee of ander scifi film. Toentertijd door de automedia werd dit modelredelijk bij de stoelpoten afgezaagd, maar volgens mij redelijk onterecht. Fantastische rijderswagen volgens mij. Veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:

JPK

Nieuw hier
3 feb 2020
18
15
3
Wat leuk al die lachende reacties.

Ik ontdek nog steeds nieuwe zaken in mijn SC430. Zo heb ik blijkbaar een originele Motorola Lexus mobiel in het bovenste vakje van het middenconsole ingebouwd. De antenne (rechthoekig zwart vlakje, zie foto's) zit midden voor het raampje tussen de hoofdsteunen achter. Ik heb er een nieuwe accu in gezet en ga hem nu aan de praat proberen te krijgen. Helaas zit er een simlock op die ik er nog af moet zien te krijgen. Er zit ook stuurbediening bij/op. De audio bediening linksonder op de stuurkolom is vervangen door een telefoon bediening. Hoe het precies werkt weet ik nog niet. Dat staat helaas niet in de handleiding van de SC430.

Kortom, er is nog steeds iets te ontdekken/uitvinden en dat alles nog steeds met een "big smile".
 
Laatst bewerkt:

JPK

Nieuw hier
3 feb 2020
18
15
3
Inmiddels heb ik de telefoon aan het werk gekregen. Het is weliswaar een oud mobieltje, Motorola V50 met Lexus logo op het display, maar voor bellen onderweg is het eigenlijk prima.

De afgelopen weken met mooi weer heb ik ook al regelmatig met de kap open gereden en dat is werkelijk waar een feest. Ik heb veel minder last van wind en windgeruis dan in mijn vorige Cabrio. De verwarming werkt ook perfect en dat is met dit weer een welkome aanvulling voor een prettig comfort.
De audio zou zich ook nog aan moeten passen als je met de kap open rijdt, maar daar heb ik nog niets van kunnen merken.

Tot zover.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erjee en Pauloosterlaak