Even voorstellen Raoul Tjin (condensvorming)

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Beste collega IS250 rijders,

Vandaag aangemeld op de site.
Ik was al enige tijd een soort van volger van deze site (officieus).
Voor de oprichters ff alle complimenten van dit forum, jullie zijn erg goed bezig :) .

Mijn IS250 bj2006 +/- km 95400 is in onderhoud bij lexus (louwman) nabij het forepark Den Haag.
Mijn ervaring met hun is niet naar wens en dat is mede een reden dat ik me heb aangemeld op dit forum.
Ik zal jullie de details besparen, want het is nogal een lang verhaal.

Mijn vraag (voorlopig) is : heeft iemand ook last van condensvorming in de koplampen? Mijn auto heeft sinds kort hier last van. Na een wasbeurt of na een regenbui ontstaat er dus condensvorming.
In het onderhoudsboekje staat dat dit een normaal verschijnsel is, maar neem contact op met je de dealer.
Dus ik neem contact op met de dealer en maak een afspraak.
Bij de dealer wist men het binnen 5 mins te verklaren.....nieuwe koplamp ad ?500 incluis montage.
De stoppen sloegen bijna door bij mij, aangezien ik geen goed woord over heb voor deze dealer.
Is het niet van de zotte, dat ik contact moet opnemen met de dealer en dat het me meteen ?500 moet kosten. Ik ben geen echte auto kenner, ma het zal to wel goedkoper moeten kunnen :X ?


Hebben jullie forum lezers eventueel TIPS and TRICKS voor mij dit euvel zelf op te lossen?

Alvast bedankt.
Grt
Raoul IMG-20130926-WA0003.jpg
 

VRX

Nieuw hier
27 sep 2013
19
0
0
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Dag Raoul, ik ben hier zelf nog maar n?t lid, maar laat mij je toch al maar welkom heten!

Verder heb ik met Lexus (nog) geen ervaring, maar ik weet dat het bij Honda ook regelmatig een probleem was, en daar halen ze de lampen zelf uit elkaar, "bakken" de onderdelen die hier tegen kunnen even in de oven zodat alles droog is, en kitten deze daarna terug dicht.
Het probleem is dan 99% van de keren verholpen. Waarschijnlijk is je afkitting nu niet meer optimaal, waardoor er dus water naar binnen kan.

Ik zou echter sowieso nog even het advies van een Lexus kenner afwachten!
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Hallo Raoul, welkom hier, jammer van het probleem, rij zelf een IS 220, maar heb geen probleem met de lampen, misschien dat er zich iemand meld, en je verder helpen kan, maar veel plezier met de IS en op het forum.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Welkom hier! Sinds wanneer treedt dit euvel op? heb je recent een lamp verwisseld? kan zijn dat de plastic cap aan de achterkant niet vastzit, anders is het inderdaad een kwestie van "resealen", kan je zelf doen of iemand met ervaring hierin laten doen... waarom heeft de dealer geconstateerd dat je nieuwe koplampen nodig hebt? wat zou er mis zijn met deze?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Welkom op 't forum Raoul!

Ik sluit mij aan bij mijn voorganger. Grote kans dat de lamphouders niet lekker meer aansluiten. Ik heb destijds een vochtprobleem gehad met mijn knipperlichten en de contactvlakken v/d rubber lamphouders gereinigd en ingesmeerd met rubberconditioner. Vanaf dat moment geen last meer gehad van vocht, dus zoiets zou je kunnen uitproberen. Als het dat niet is komt 'resealen' in beeld.. Succes in ieder geval met een oplossing.
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Het probleem is plots begonnen met eerst een klein beetje condens, maar ik heb het vermoeden dat het erger wordt. Bij het wassen van de auto zie je duidelijk de condensvorming tot aan de druppels aan de binnenkant toe. Ook bij het rijden in de regenval ontstaat dit.

De dealer?...die kwam met een verhaal dat mn koplamp of wellicht de voorbumper een stoot heeft gehad waardoor misschien de "seal" ergens aan het loslaten is or whatever....

Wat ik frapant vindt is dat er in het OH boekje staat dat dit een normaal verschijnsel is en neem contact met de dealer. Dan doe je dat en komt de dealer met zo'n antwoordt of oplossing? Dat kan to niet de bedoeling zijn?

Ik heb geprobeerd te zoeken of er aan de achterkant idd misschien een capje ofzo los zit, maar ik vind het best moeilijk achter de lamp te kijken naar de bevestigingen.
Heeft iemand misschen een TIP hoe de koplamp (helemaal) los te halen? Moet bijv ook de voorbumper verwijdert worden? Het is de unit zeg maar van de bestuurders kant.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Wat ik frapant vindt is dat er in het OH boekje staat dat dit een normaal verschijnsel is en neem contact met de dealer. Dan doe je dat en komt de dealer met zo'n antwoordt of oplossing? Dat kan to niet de bedoeling zijn?
Enige condensvorming is idd een normaal (geaccepteerd) verschijnsel. Wel is het zo dat deze condens na het aanzetten van de lampen vrij snel dient te verdwijnen. Zo niet dan is er iets anders aan de hand. Wat dat is of waar het lek zit kan soms lastig vast te stellen zijn, zodoende volgt al snel een advies m.b.t. een vervangende unit.

Misschien is dit nog van nut m.b.t. toegankelijkheid lampunits en loshalen bumper:

 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Dank je wel voor je posting.

Je hebt gelijk, de condens verdwijnt wel op den duur. Tot aan de volgende regenbui of wasbeurt natuurlijk. Ik ben nogal een poetser dus zeker een keer ongeveer in de maand ondergaat mijn lexus een was/poetsbeurt.

Op de video is te zien dat de hele voorbumper verwijdert is, dat lijkt me nogal een klus, maar ik zal kijken of ik dit zelf kan doen.
Bedankt hiervoor.
Ik hoop dat ik het euvel zo kan oplossen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

voorbumper verwijderen is helemaal niet moeilijk... klusje van 10 minuten als je goed voorbereid (kijken waar alle bouten zitten enzo...)
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Tnx...Ik ga komende zaterdag een poging wagen, ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Tnx GPS, hier heb ik zeker iets aan.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Welkom Raoul en succes a.s. zaterdag.

Een paar tips waar je al of niet wat aan hebt
- 2 weten meer als 1 en een handige oom, neef kan je mss helpen bij demontage
- zoals al in de video's vermeld, neem een paar seal bags of zakjes om caps, boutjes, moertjes etc. te bewaren en schrijf desnoods op een papiertje waar wat bijhoort
- digitale camera foto's zijn geduldig en kan je later weer weggooien dus neem er een paar vooraf, achteraf na elke stap ; of pak een laptop en speel de video een paar keer af. Alles om te voorkomen dat je iets overhoudt naderhand en denkt dat de IS door Ikea is geleverd
- er is ook een YT video how to repair a headlight with moisture/water in it
- niet iedereen heeft een luchtpistool maar met een f?hn en absorberend keukenpapier kom je ook een heel eind ; maar ga niet frummelen met het keukenpapier want als een stuk in je unit komt ben je verder van huis
- die spuitbusjes met lucht (voor computer/audio en zo) is een idee maar vaak blaas je vocht mee door het temperatuurverschil ; lach mij maar uit maar een fietspomp met juiste puntventiel kan ook goed werken en is gratis
- belangrijkste is dat voordat je gaat resealen met siliconen je er zeker van moet zijn dat je unit echt droog is ; opgesloten condens na goede reseal gaat niet werken natuurlijk

En het allerbelangrijkste (ok na zaterdag) wel ff foto's van je hele auto posten natuurlijk !
 

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Tnx GPS, jullie medeleven bied mij troost en ik zal proberen foto's te posten na zaterdag. Ik ga ook ff het YT filmpje opzoeken vanaaf.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

Welkom en succes!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Even voorstellen Raoul Tjin (condesvorming)

succes! Komt vast goed :)
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, succes met het verwijderen van de condens, ik heb er ook last van.
Heb alleen een IS300. En ik heb nog geen tijd gehad om er iets aan te doen.
Hoop voor je dat je het op kan lossen. Good luck :D :rulez:
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
precies wat Alor zegt,zou het rubberen afsluitkapje eens verwijderen en er ff mee gaan rijden,weet zeker dat je een stuk minder last hebt. Ventileert beter op deze manier,want dat is het hele probleem van condens in je unit.
{heb het ook gehad bij mijn vorige auto=is200}.Bij mij werkte het prima. Succes
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Wees welkom. Dat is al goed gelukt zo te zien :) En gezien de goede verhalen en hulp lijkt een oplossing dichtbij.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
In mijn koplamp zit ook wat vocht.
Komt omdat het kapje achterop de koplamp niet erop zit (mist een montagestuk, een soort ijzerdraadje).

Binnenkort buig ik maar even zelf een spaak ofzo tot montagestuk en dan is het hopelijk opgelost.
Eventueel de rubbers van de kapjes inspuiten met siliconenspray?