Werkt iets niet? Heb je een bug ontdekt? Meld het hier!

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Moet binnenkort zijn opgelost. De website had in wordpress geen titel, maar wel een ondertitel. Het streepje maakt de scheiding tussen die twee. Titel is nu toegevoegd, geef het een paar dagen en dan moet het in orde zijn.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
"Error: This forum requires that you wait 30 seconds between posts. Please try again in 15 seconds."

Dus ik moet 30 seconden wachten maar mag het na 15 seconden weer proberen ? Ofwel de slagboom in de parkeergarage zit nu op je dak te hakken :cry:
Trouwens we leven in (bijna) 2015 hoor dus wat nou wachten ?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
"Error: This forum requires that you wait 30 seconds between posts. Please try again in 15 seconds."

Dus ik moet 30 seconden wachten maar mag het na 15 seconden weer proberen ? Ofwel de slagboom in de parkeergarage zit nu op je dak te hakken :cry:
Trouwens we leven in (bijna) 2015 hoor dus wat nou wachten ?

Bedankt voor het melden GWS.
  1. Kun je aangeven op welke plaats in het forum je dit ervaart?
  2. Zie je deze melding ook op andere plaatsen in het forum?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
1. Dat was onder Website algemeen in Notificatie aanpassing gebruikersrechten posts 27 en 26.1 (laatste gaf de melding)
2. Zal het nu alhier proberen : na deze post 35 gelijk 34.1 commenten
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ja dus:

Error: This forum requires that you wait 30 seconds between posts. Please try again in 18 seconds.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
mlcoolj zei:
Is er een reden waarom niet iedereen comments kunnen leveren?

GPS-10 zei:
Ik kan ook geen comments leveren....anderen weer wel zie ik.. Is dat bewust of een verkeerde configuratie?

het beheer van de rechten op het forum is met vBulletin niet eenvoudig. Er zit heel veel handmatig werk in. Het is een enorme lijst die je niet anders kunt behandelen dan alles onder elkaar te doorlopen. Het zijn er veel. Het helpt ook niet dat wanneer je een wijziging doorvoert, dat je in die enorme lijst moet zoeken naar waar je gebleven bent. Het is goed mogelijk dat er in dit stukje monnikenwerk ergens iets is overgeslagen, of juist weer is weggehaald wat er wel had moeten staan.

Kortom, hier zullen we in moeten duiken...
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
"Error: This forum requires that you wait 30 seconds between posts. Please try again in 15 seconds."

Dus ik moet 30 seconden wachten maar mag het na 15 seconden weer proberen ? Ofwel de slagboom in de parkeergarage zit nu op je dak te hakken :cry:
Trouwens we leven in (bijna) 2015 hoor dus wat nou wachten ?

Je probeert na 15 seconden nog een bericht te plaatsen, dus 15 van de 30 seconden zijn al voorbij, dus nog maar 15 seconden wachten.
De wachttijd is om te voorkomen dat iemand geautomatiseerd het forum vol spamt.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
OK duidelijk (alhoewel het aantal posts alhier nou niet de indruk geeft dat je bang voor een spammer hoeft te zijn:p)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Ik heb laatst nog een spammer geblokkeerd en bijbehorende posts verwijderd.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
het beheer van de rechten op het forum is met vBulletin niet eenvoudig. Er zit heel veel handmatig werk in. Het is een enorme lijst die je niet anders kunt behandelen dan alles onder elkaar te doorlopen. Het zijn er veel. Het helpt ook niet dat wanneer je een wijziging doorvoert, dat je in die enorme lijst moet zoeken naar waar je gebleven bent. Het is goed mogelijk dat er in dit stukje monnikenwerk ergens iets is overgeslagen, of juist weer is weggehaald wat er wel had moeten staan.
Kortom, hier zullen we in moeten duiken...
Met diep respect voor je 'uitleg'.. We mogen dus aannemen dat er in deze 'enorme lijst' slechts 2 forumleden 'plotseling' hun rechten kwijt zijn qua mogelijkheden comments.

Dat betekent, in mijn simpele optiek, met name dat 'iemand' met monnikengeduld die enorme lijst heeft doorlopen om deze permissies zeer bewust uit te schakelen. Binnen Vbulletin bestaat er overigens een systeem qua specifieke toewijzing gebruikersrechten van leden en groepen (misschien handig om te weten): https://www.vbulletin.com/docs/html/vb2_manual_cp_usergroups (dat lijkt niet bepaald overeen te komen met wat je aangeeft).

Wat ik al eerder aangaf, we lijken in een speciale subgroep te staan waar de comment rechten zijn uitgeschakeld. Op zich vormt dat niet zo'n punt, maar wees dan oprecht en geef aan waarom dat zo is. Als er iets buiten de forumregels valt dan wens ik daar, conform diezelfde regels. op gewezen te worden. Ik ga er vanuit dat we hier niet op een forum in Noord Korea zitten toch?

En als je dat hier niet wilt vermelden, doe het dan via PM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wat betreft de comment functie, vind het vervelend dat het weg moest voor iedereen, ik zou het gewoon weer aan willen zien en dan gewoon verder uitzoeken waarom GPS en ik dat niet hebben.. van een andere topic alhier begrijp ik dat er toch genoeg enthousiasme voor is...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Heren, bedankt voor de feedback, maar dat gaat niet gebeuren. De comment functie staat uit en is alleen nog beschikbaar voor commentaar van moderatoren. De reden dat bepaalde leden dit niet hadden is omdat er met meerdere gebruikersgroepen wordt gewerkt. Er waren er meer die van dit probleem last hadden en anderen weer niet omdat ik de andere gebruikersgroepen nog niet omgezet had. Het is dus geen bug :) .

Als het goed is staat de comment functie nu structureel uit.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ter info:
U heeft wellicht gemerkt dat wij hinder ondervinden van de stabiliteit op het VPS-platform waar uw VPS op staat. Uiteraard vinden wij het niet acceptabel zoals het platform momenteel functioneert. Daarom gaan wij met spoed groot onderhoud plegen, zodat de problemen opgelost kunnen worden.

Wat wij gaan doen tijdens het onderhoudswindow:

? Firmware-upgrade voor alle (storage) switches;
? Aanpassingen op de netwerkinterfaces en BIOS van de hypervisors;
? Preventief vervangen van apparatuur.

Tijdstip onderhoud:

Dinsdag- op woensdagnacht omstreeks 23.00 uur tot 06.00 uur.

Extra onderzoek:

Natuurlijk gaan we ook dieper in de materie duiken om de stabiliteit op het platform te verbeteren. Problemen die we tegenkomen tijdens het grote onderhoud, zullen wij direct aanpakken.

Vandaag is een technisch medewerker op locatie om extra apparatuur en hypervisors bij te plaatsen. Tevens wordt er extra vooronderzoek uitgevoerd om zo nog meer verbeteringen toe te kunnen passen. Getroffen servers worden naar nieuwe apparatuur overgezet, zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft totdat het exacte probleem duidelijk is.

Nogmaals excuses voor het ongemak en wij hopen met dit onderhoud de huidige problemen permanent op te lossen.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Kan die simpele hyperlink (Lexusforum) niet van de startpagina af.
Het ziet er zo armoedig uit en heeft als hyperlink sowieso geen functie :sneaky:

Schermafbeelding 2015-01-17 om 09.22.42.png