Werkt iets niet? Heb je een bug ontdekt? Meld het hier!

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Dit topic is bedoeld om een overzicht te geven van fouten, bugs of verstoringen van het forum of de website. Wij (de moderators) doen ons best om dit soort zaken in dit topic te verzamelen en aan te geven of er een oplossing voor is, of een workaround of dat beiden (even) niet mogelijk zijn.

Hierbij het verzoek aan alle leden om dit soort zaken in dit topic te melden. De moderators zullen het starttopic steeds bijwerken wanneer dit van toepassing is.

Wanneer je iets meld, geef dan ten minste aan wat er gebeurde, en wat je verwachtte dat er zou gebeuren en waarom je denkt dat onze aandacht verdient. Daarnaast kan de volgende informatie ons helpen bij het onderzoeken:
  • Op welke datum en welk tijdstip heb je dit geconstateerd?
  • Welke browser gebruik je?
  • Kun je een screenshot/schermafdruk maken? Voeg deze dan toe (bijvoorbeeld op deze manier).
Lijst met bugs
  1. Chrome laat soms blokjes zien waar emoticons zichtbaar zijn in andere browsers (melding). Oplossing
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
En bij deze de eerste kleine bug:

In sommige berichten staan vierkantje blokjes. Je zou daar emoticons kunnen verwachten gezien de tekst. Wanneer je die berichten met een ander apparaat, bijvoorbeeld een iPad of een andere browser bekijkt, dan zie je op de plaats van die vierkante blokjes inderdaad emoticons staan. Dit zie je altijd wel of juist niet, ongeacht het tijdstip, maar wel in verschillende browsers!

Een screenshot laat dit zien:
2upv713.png

  • Dit zie je altijd, ongeacht datum of tijdstip.
  • Deze blokjes zie je in sommige berichten alleen in de browser Chrome, in andere browsers of apparaten (iPad) niet.
  • screenshot is ingevoegd.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
NB in Chrome kan de emoji extensie ge?nstalleerd worden welke het probleem oplost.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
N.a.v. de bug "Chrome laat soms blokjes zien waar emoticons zichtbaar zijn in andere browsers":

De blokjes blijken van Apple's emoji-toetsenbord te komen dat je op een iPad/iPhone kunt gebruiken. Wanneer je op een iOS-apparaat van Apple deze zogenaamde emoji's toevoegt in de tekst van een bericht, zie je de emoji's niet wanneer je de browser Chrome gebruikt. Andere browsers laten wel de emoji zien. Chrome ondersteunt standaard niet emoji's, zoals vele andere browsers. Wil je deze emoji's wel zien in je browser, dan kun je in Chrome een plugin hiervoor gebruiken. Voorbeelden van zo'n plugin voor Chrome vind je hier.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Zie je dat na dit tijdstip ook? Dit gaat om een bericht in het "spot de Lexus" spel? Ik zie dat je een paar keer commentaar hebt toegevoegd en verwijderd.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Allor gaf Comment
Toen ik
Toen Hube
Toen ik
Daarna verdween Alor zijn Comment
Ik heb nu mijn laatste Comment verwijderd en nu is Alor weer terug
Is inderdaad spot de Lexus
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Dat was laatst wel zo, ter controle: deze reactie tik ik om 07:50 uur (volgens mijn laptop :))

--EDIT--
Mijn laptop lijkt de waarheid te spreken, waarom denk je dat de tijd achterloopt?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Even naar jouw profiel toe en in de settings aanpassen dat DST automatisch veranderd.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Is er iets veranderd in het adres?

Ik had standaard een bookmark naar nieuwe onderwerpen in het forum, maar krijg nu een ernstige fout;

Warning: require_once(/home/deb15487/domains/lexusforum.nl/public_html/vb/core/includes/config.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb15487/domains/lexusforum.nl/public_html/forum/phpbbredirector.php on line 5

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/deb15487/domains/lexusforum.nl/public_html/vb/core/includes/config.php' (include_path='.:/opt/alt/php53/usr/share/pear:/opt/alt/php53/usr/share/php') in /home/deb15487/domains/lexusforum.nl/public_html/forum/phpbbredirector.php on line 5

Dit is de link: http://www.lexusforum.nl/forum/search.php?search_id=newposts
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Je tijdzone staat verkeerd. In Londen leven ze een uur eerder.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
De knop van Today's topics links boven is weer verdwenen na deze update, was wel een handige knop...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
@ Roelvb, ik kan de navigation bar niet aanpassen. Wil jij dit verzorgen?
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Oude bug is opgelost:

Editten van eigen topic werk nu wel goed, bedankt!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als je naar forum gaat, is de knop met de 'laatste posts' verdwenen...

Ben ik gedegradeerd Hube? Mijn titel is weg? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: