Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Werkt iets niet? Heb je een bug ontdekt? Meld het hier!

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• D43m0n
    begonnen met een onderwerp Werkt iets niet? Heb je een bug ontdekt? Meld het hier!

Werkt iets niet? Heb je een bug ontdekt? Meld het hier!

Dit topic is bedoeld om een overzicht te geven van fouten, bugs of verstoringen van het forum of de website. Wij (de moderators) doen ons best om dit soort zaken in dit topic te verzamelen en aan te geven of er een oplossing voor is, of een workaround of dat beiden (even) niet mogelijk zijn.

Hierbij het verzoek aan alle leden om dit soort zaken in dit topic te melden. De moderators zullen het starttopic steeds bijwerken wanneer dit van toepassing is.

Wanneer je iets meld, geef dan ten minste aan wat er gebeurde, en wat je verwachtte dat er zou gebeuren en waarom je denkt dat onze aandacht verdient. Daarnaast kan de volgende informatie ons helpen bij het onderzoeken:
    • Op welke datum en welk tijdstip heb je dit geconstateerd?
    • Welke browser gebruik je?
    • Kun je een screenshot/schermafdruk maken? Voeg deze dan toe (bijvoorbeeld op deze manier).
    Lijst met bugs
    1. Chrome laat soms blokjes zien waar emoticons zichtbaar zijn in andere browsers (melding). Oplossing
    Laatst bewerkt door D43m0n , 31 Oct 2014, 22:50. Reden: oplossing bug 1 toegevoegd

• D43m0n
    antwoordde
    Hier een screenshot van mijn kant:
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: Schermafbeelding 2018-11-01 om 17.06.09.png Bekeken: 1 Grootte: 59,0 KB ID: 169848
    Ik heb andere browsers geprobeerd: Chrome, Firefox, allen laten hetzelfde zien als in Safari.

Wat ik nog gekker vind, is dat wanneer ik naar jouw post kijk op het vBulletin forum, dan zie ik de characters zoals je ze bedoeld hebt, met diezelfde browser waarop het bij LF niet goed zichtbaar is:
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: Schermafbeelding 2018-11-01 om 17.08.11.png Bekeken: 1 Grootte: 198,2 KB ID: 169849
    Euh... D'r zit klaarblijkelijk ergens een verschil, maar waar?

Plaats een reactie:

• RoelVB
    antwoordde
    Geen emoji's.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 026c768b-1e28-47ec-8c86-42682d4ee47b.jpg Bekeken: 1 Grootte: 61,2 KB ID: 169835

Als bonus zal ik ook wat emoji's doen: ????????

-edit-
    Mijn Emoji's verdwijnen dus ook. Overige speciale karakters echter niet.

Plaats een reactie:

• D43m0n
    antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door RoelVB Bekijk bericht
    Dan ligt denk ik aan jou. Zo ziet mijn laatste post eruit bij mij (dit is exact wat ik heb getypt):
    Click image for larger version  Name:	e52de50e-0a72-4bc3-91c1-c9fc1e11674a.jpg Views:	1 Size:	18.3 KB ID:	169808

euh, ik werk alleen met Fruit (da?s gezond). Maar gezond of niet, ik vind het wel gek het op een cli?nt anders uit ziet. Emoji?s zijn ook UTF-8 characters. Dit zijn er een paar van een fruitig toetsenbord:
    ik zie na het drukken op de Post Reply knop pas hoe dit er uit ziet. Zou jij een screenshot kunnen plaatsen als je daar geen emoji?s ziet?

?EDIT?
    Ik zie zelf geen emoji?s. Het is als of er niets achter die dubbele punt staat. Euh....

Plaats een reactie:

• PJL
    antwoordde
    Ik heb straks geprobeerd foto's bij een bericht te plaatsen. De eerste ging goed, maar de volgende worden op kop of 90 graden gedraaid weergegeven. En jawel, de originelen staan in de goede kijkrichting.

Plaats een reactie:

• RoelVB
    antwoordde
    Dan ligt denk ik aan jou. Zo ziet mijn laatste post eruit bij mij (dit is exact wat ik heb getypt):
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: e52de50e-0a72-4bc3-91c1-c9fc1e11674a.jpg Bekeken: 1 Grootte: 18,3 KB ID: 169808

Plaats een reactie:

• D43m0n
    antwoordde
    Zo te zien helpt het niet (wanneer ik naar je laatste post kijk). Een brainfart uit een andere hoek: kan het, op een vreemde manier liggen aan de region settings van Windows zelf? Ik had laatst een ding met Office dat voor talen en zo keek naar de instellingen van het OS, zoals welke taal had je ingesteld en zo en welke lokale settings voor valuta en getalnotatie. Ik ben even kwijt hoe dat precies heet in Windows. Misschien kijkt PHP of MySQL op Windows nu wel naar die instelling?

Plaats een reactie:

• RoelVB
    antwoordde
    Sinds MySQL 8.0.1 is de standaard server character set gewijzigd naar utf8mb4. Deze heb ik nu gewijzigd naar utf8, hopén dat hèt help. (euro teken voor de zekerheid: €)

Plaats een reactie:

• D43m0n
    antwoordde

Opgelost dus.
    Ging om de characterset gebruikt voor de connectie naar de database, niet de DB zelf

In ieder geval bedankt voor het meedenken D43m0n
    Euh...? Ik zie berichten die gisteren geplaatst zijn, maar met vreemde karakters op plaatsen waar ik accent grave en aigu (of zoiets) verwacht, gezien de context van het bericht.

Hey kijk nou wat ik zie op het vBulletin forum . Een bekende naam met een andere avatar

-- EDIT --
    ik zie in die post dat 't forum van Ubuntu naar Windows is gegaan. Ik kon het niet laten om wat te zoeken (sorry daarvoor) en kwam iets tegen over MySQLi. Ik ben vanzelfsprekend niet bekend met de technische details, maar daar zeggen ze wel iets over advanced settings in Core config.php:

The Core config.php contains two advanced settings that you may need when MySQLi is in use. These settings are to be ignored as long as you are not having issues of the following type:
    Code:
    MySQL Error: Illegal mix of collations (latin1_swedish_ci,COERCIBLE) and (utf8_general_ci,IMPLICIT) for operation
    Generally, this error only happens when your database's character set has been changed from the default of latin1. To begin to resolve this problem, you must first determine what character set is being used for your database.
    Met name die een-na-laatste zin is iets wat ik me voor kan stellen in de loop der tijd van upgrade na verhuizing na upgrade enz.

Plaats een reactie:

• Kopske
    antwoordde
    Ik had het 2x geprobeerd tekst en opslaan niets.

Plaats een reactie:

• RoelVB
    antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Kopske Bekijk bericht
    Net een berichtje geplaatst bij (CT wasstraat) ik wilde er nog iets aan toevoegen, druk op bewerken maar tekst werd niet geplaatst dus opnieuw beantwoord.
    Kan je nog steeds niet bewerken of was het een eenmalig iets? Bij mij werkt het bewerken prima.

Plaats een reactie:

• Kopske
    antwoordde
    Net een berichtje geplaatst bij (CT wasstraat) ik wilde er nog iets aan toevoegen, druk op bewerken maar tekst werd niet geplaatst dus opnieuw beantwoord.

Plaats een reactie:

• D43m0n
    antwoordde
    No problem Soms hoor ik wel een klok, maar weet ik niet waar de klepel hangt

Plaats een reactie:

• RoelVB
    antwoordde
    tést!
    Opgelost dus.
    Ging om de characterset gebruikt voor de connectie naar de database, niet de DB zelf

In ieder geval bedankt voor het meedenken D43m0n

Plaats een reactie:

• RoelVB
    antwoordde
    tést!

Plaats een reactie:

Werken ...
X