Mijn IS kraakte ook bij het inveren (drempels & lage temperaturen) en er was ook ergens 'speling' te horen op oneffen wegdek, waarvan ik aanvankelijk de roll-bar linkjes verdacht. Na het vervangen van de dempers heb ik dit niet meer waargenomen. De rubber hoezen aan de voorzijde en de ringen ('isolators' is de juiste LEXUS term) heb ik ook vernieuwd, waarbij het me opviel dat de achterste isolatorringen er erg slecht aan toe waren. Ik sluit niet uit dat het uiteinde van de veer hierdoor de bovenste schotel af en toe heeft geraakt (metaal op metaal).
Ik heb overigens de originele veren weer gebruikt.
Per demper kost het vervangen ongeveer 1,5 uur (klus is met wat speciaal gereedschap zoals veerspanners en een fuseekogeltrekker voor de voorste draagarmen wel te doen maar er zijn wat aandachtspunten, zeker bij een wat oudere auto).
Aan de achterzijde heb ik de camberstelplaatjes voor het uitbouwen gemarkeerd en later de auto toch uit laten lijnen. Dit bleek achteraf eigenlijk niet nodig te zijn.
Mocht er interesse in zijn dan wil ik wel een complete handleiding maken (een gemiddelde LEXUS rijder heeft natuurlijk absoluut geen sleutelervaring
)