Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik zal jullie het geneuzel vd afgelopen paar weken besparen .........uiteindelijk zijn we eruit gekomen.
nieuwe accu, accutemperatuur sensor en een nieuwe dynamo heeft de klachten weer opgelost.
Hij rijdt weer als een zonnetje.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Afgelopen weekend weer een klein klusje gedaan. Ik heb een Blackvue DR900 dashcam met een B-112 accu er bij zodat hij erg lang in parkeermodus kan blijven filmen. De accu was aangesloten op de aanstekerplug onder de midden armsteun maar de kabel was niet echt mooi weg te werken. Ik heb daarom de aanstekerplug eruit gehaald en er een nieuwe kabel aan gesoldeerd. Verborgen achter het dashboard aan de passagierszijde zit nu een nieuwe aanstekerplug en de accu van de dashcam zit daarop aangesloten. De accu zelf zit met klittenband iets lager achter het dashboard zodat hij redelijk makkelijk te verwijderen is. Waar eerst de aansluiting onder de armsteun zat, zit nu een dubbele USB lader.

Volgende project: ergens een goede plaats voor mijn zonnebril houder vinden want die kan ik nergens kwijt...

Jarno
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Tja...
Ook een Premium auto heeft wel eens last van slijtage.

Eergisteren kwam er een onheilspellend geratel vanuit het dashboardkastje, al gauw merkte ik dat het te maken moest hebben met de klimaatregeling.
Na het een paar keer aan en uit zetten van de klimaatreguleringsklep werd het direct duidelijk dat daar de ellende zat maar het hoe of wat moest nog duidelijk worden.
Na het verwijderen van het een en ander kwam ik uiteindelijk uit bij de bewuste klep (die als functie heeft de ingang van de buitenlucht af te sluiten en het binnenklimaat toe te laten in het systeem en vice versa) die nu los met de hand op en neer te halen was....de hevel die aan de servo motor gekoppeld hoorde te zijn was dus compleet afgebroken en lag ernaast!

Daar sta je dan...het Mcgivergevoel moest van stal gehaald worden en dat resulteerde vandaag in het kunnen herstellen van deze ommissie.

Met behulp van een boortje, draadeind M3 en dito moertjes lukte het om ter plekke het afgebroken stuk van de klep-as terug in positie te zetten en daartussen het zaakje nog even extra te fixeren met epoxyhars teneinde de gelukkig onbeschadigde hevel weer terug te zetten op die bewuste as. De servo motor had geen schade opgelopen en deed weer gewoon zijn werk. Duidelijk werd dat het systeem, waar eerst nog een duidelijk "loopgeluid" was ( wat duidde op een vastlopende as) nu weer muisstil zijn werk doet.
Nu heb ik het zelf nog op kunnen lossen maar een garage laat staan een dealer heeft daar aardig werk aan en over de prijs van een compleet nieuw kleppenhuis voor de blower, die daar onder hangt, maar nog niet te spreken.

Moraal van dit verhaal: luister zo af en toe naar het "kleppengeluid"van het klimaatsysteem. Zolang je niets hoort gaat het goed, poppen er bijgeluiden op dan is er zomaar de kans dat je met dit zoals hierboven beschreven gebeuren te maken krijgt.
 

Bijlagen

  • photo7110.jpg
    photo7110.jpg
    141,1 KB · Weergaven: 38
  • photo7109.jpg
    photo7109.jpg
    170,3 KB · Weergaven: 41
  • photo7112.jpg
    photo7112.jpg
    160,1 KB · Weergaven: 44
  • photo7111.jpg
    photo7111.jpg
    147 KB · Weergaven: 40
  • photo7113.jpg
    photo7113.jpg
    194,4 KB · Weergaven: 41
  • photo7114.jpg
    photo7114.jpg
    291,1 KB · Weergaven: 39

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
49
16
8
Glascoating

Afgelopen dagen mijn GS in de glascoating gezet met het produkt Gyeon Syncro. Het is ff 2 dagen aanpoten maar dan heb je ook wat, wat een shine!!
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
ik heb zelf niks gedaan maar mijn GS een beauty behandeling gegund (wassen, schuimbad, afspoelen, drogen, polijsten, in de was zetten en carosserie en ruiten laten voorzien van een coating). hij glimt nu zo mooi dat ik hem bij regen maar niet ga uitlaten....

opvallend was het commentaar van het (toch wel ervaren) bedrijf dat de behandeling uitvoerde: de auto zou nog nooit zijn gepoetst (auto is 6 jaar en een week of 6 geleden gekocht bij een Lexus dealer als premium occasion en echt wel schoon naar mijn idee), de lakdikte is aanzienlijk dikker dan we van andere auto's kennen (muv Bentley en Porsche), zulke gladde (18") velgen hebben we nog nooit gezien, verrek, zo'n hybride rijdt toch wel heel erg lekker en hij is wel heel erg stil....

afgezien van de financiele gevolgen heb ik dus een zeer tevreden gevoel - heb zelf uiteraard ook wel eens een auto in de was gezet, maar deze is nu wel superglad!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Foei Hans... "Lexus" en "zooi" horen niet in dezelfde zin voor te komen. En wil je ophouden met van die belachelijk mooie detailfoto's te plaatsen? Straks ga ik door jou ook nog voor dit model LS bezwijken... :p
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Foei Hans... "Lexus" en "zooi" horen niet in dezelfde zin voor te komen.

Sorry Vincent...
Ik wou alleen maar even laten zien dat als je je lampen af en toe lichtjes polijst ze zeer lang mooi kunnen blijven. Ik zie al genoeg mooie wagens met van die doffe grijze lampen rondrijden, eeuwig zonde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xenon

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Een van de stilste auto's ter wereld n?t weer iets stiller gemaakt. Inclusief zonnedak, kofferbak en motorkap rubbers...
(Hint: doe handschoenen aan.)

Shin etsu.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Een van de stilste auto's ter wereld n?t weer iets stiller gemaakt. Inclusief zonnedak, kofferbak en motorkap rubbers...
(Hint: doe handschoenen aan.)

Wat heb je er precies mee gedaan? En wat was het (meetbare?) effect? En welk product heb je precies gebruikt (ze leveren er talloze verschillende).

Eerlijk gezegd kan ik me er niet zo veel bij voorstellen. Als een deur goed aanligt tegen de rubbers en de scharnieren en de slotvanger etc in goede conditie zijn, zal de deur tijdens het rijden niet tov de rubbers of de carosserie bewegen, tenzij die carosserie op zich onvoldoende stijf is. Alleen als er wel beweging is, zou je eventueel een trillingsverschijnsel kunnen dempen en daarmee mogelijk ook wat geluid.

Als het een vet is, is het uiteraard "vettig". Loop je daarmee niet de kans dat er zich aan een behandeld oppervlak vuil gaat hechten? Naast aan het vanouds bekende talkpoeder zou ik voor een dergelijke toepassing eerder aan een glijlak denken voor een dergelijke toepassing. Die levert een droge film waar geen vuil aan hecht.