Undercar ledverlichting

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Zijn er leden die undercar led verlichting hebben aangebracht en zijn er bedrijven waar je het kan laten monteren?
Zou het problemen kunnen opleveren op m'n CT i.v.m. de kleine accu ?
Ben benieuwd naar de reacties.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik zag dat 2 fast 2 furious gisterenavond op TV was, toeval?

Zelf ben er al enige tijd mee bezig (zelfbouw), maar ik ga wel een paar stappen verder dan simpele verlicht. Zal er op een gegeven moment wel een projecttopic voor maken.
Stroomverbruik kan wel een dingetje zijn. Het lijk mij logisch dat de accu alleen laad als je brandstofmotor draait, verbruik van de verlichting is van de kleur, het type en natuurlijk het aantal LEDs.

(Gebruikelijke setup zou kunnen zijn, 2x 1,5 meter (1,5 per kant) blauwe 5050 SMB LEDs, 60 LEDs per meter, zou je een verbruik hebben van 3,6A)


Waarom zou je dit willen? Je weet dat het APK afkeur is he?
Onder welke noemer? Het is wel verboden om te voeren op de openbare weg, maar je mag toch wel iets onder je auto bevestigen? Ik mag toch ook andere sideskirts bevestigen?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Onder welke noemer? Het is wel verboden om te voeren op de openbare weg, maar je mag toch wel iets onder je auto bevestigen? Ik mag toch ook andere sideskirts bevestigen?

Sideskirts mogen wel, maar extra verlichting die niet aan de eisen voldoet mag niet zonder uitzondering. Daar zijn in de tijd van de opkomst van Fast & Furious velen wel achtergekomen met hun neon-verlichting onder de auto. Of je moet het er elke keer met de APK weer vanaf willen halen, maar goed, als de politie je ziet met die verlichting aan, kijk er dan niet raar van op als je er een dikke bekeuring voor krijgt en het er ter plekke vanaf moet halen.

Zie bijvoorbeeld:
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=5497

Ik vind het alleen hypocriet dat ze het bij vrachtwagens wel tolereren, als je soms ziet wat voor een kermis die voeren...
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Bedankt voor de tip, ik dacht werkelijk zolang je het niet op de openbare weg aanzet is het geen probleem en zo ook met APK.
En nee de film heeft hier niets mee te maken.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Dit is idd APK afkeur i.v.m. de plaatsing en de kleur van de verlichting. APK regelgeving spreekt over verplichte verlichting en toegestane verlichting. Deze verlichting valt hier buiten.
Voor wat betreft de vrachtwagens waar Metalfreak over spreekt: Als de verlichting op schakelaar staat is het toegestaan voor de APK. Maar ja, APK regels en de politie regeltjes zijn niet gelijk aan elkaar. Vroeger moest alles wat afkeur was eraf gehaald worden.