Fietsendrager

Pulsar

Nieuw hier
29 okt 2017
5
0
1
Sedert 5 januari ben ik de trotse bezitter van een CT200 maar ben samen met mijn vrouw grote fietsliefhebber en dit niet alleen rond de kerktoren.
Daarom had ik graag een trekhaak voor een fietsendrager gemonteerd op mijn wagen. Nu blijkt dit niet zo evident te zijn maar heb gelukkig een garage gevonden die dit wil en kan doen.
Ik wil wel eerst even weten waar ik aan begin en waar er vooral moet op gelet worden om dit tot een goed en mooi einde te brengen.
Wie kan mij meer info en uitleg verschaffen waarop vooral aandacht moet worden gegeven zodat ik voor geen verrassingen kom te staan.

Heel erg bedankt!
Guido
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ook ik ben een fervent fietser en heb ook een CT200, ik heb direkt bij de aanschaf een trekhaak laten monteren. Heb er wel voor gekozen om een trekhaak met afneembare kogel te nemen zodat ik niet elke keer met mijn schone kleren tegen die smerige kogel aan kom.
Deze trekhaak is wel wat duurder dan een met vaste kogel, maar ik vindt het de meerprijs zeker de moeite waard.
Omdat de CT200 geen aanhanger/caravan mag trekken zit er een klein stripje op de kogel gelast door dit stripje weg te halen(5 minuten werk) passen alle fietsendragers erop. Anders ben je waarschijnlijk aan een drager van Toyota/Lexus gebonden.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ook ik heb laatst bij m?n dealer naar een fietsdrager ge?nformeerd.
Die rekende me voor dat zo een compleet gemonteerd geval rond de ?950,- zou moeten kosten.
Toen heb ik maar geconcludeerd dat het handiger is dat we in de omgeving waar we graag zouden willen fietsen (Eifel, Rursee) ter plekke fietsen gaan huren.
Voor krap duizend euro kun je vaak fietsen huren.

Graag hoor ik jullie andere meningen hierover.
 

Pulsar

Nieuw hier
29 okt 2017
5
0
1
Ook ik heb laatst bij m?n dealer naar een fietsdrager ge?nformeerd.
Die rekende me voor dat zo een compleet gemonteerd geval rond de ?950,- zou moeten kosten.
Toen heb ik maar geconcludeerd dat het handiger is dat we in de omgeving waar we graag zouden willen fietsen (Eifel, Rursee) ter plekke fietsen gaan huren.
Voor krap duizend euro kun je vaak fietsen huren.

Graag hoor ik jullie andere meningen hierover.

De vraagprijs van jouw dealer is wel h??l duur...! De garage die mij een offerte toe stuurde vraagt ?690!
Niet goedkoop maar...ach ja!
Toch bedankt voor deze reactie. Nog veel fietsgenot.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
De vraagprijs van jouw dealer is wel h??l duur...! De garage die mij een offerte toe stuurde vraagt ?690!
Niet goedkoop maar...ach ja!
Toch bedankt voor deze reactie. Nog veel fietsgenot.


Mag ik je vragen welke merken trekhaak en fietsdrager je nu hebt gemonteerd gekregen?
En alles bij je Lexus dealer laten doen?
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Pulsar, in 2014 betaalde ik voor de fietsendragerbeugel ? 538,48 en voor de fietsenrek UEBLE-R X21 ? 412,39 geschikt voor E-Bike maar ja dat is 4-jaar terug.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Mijn trekhaak is door de Lexus dealer gemonteerd en is een Thule(Bosal) ik heb alleen het prijs verschil tussen vaste- en losse-kogel betaald, Trekhaak had ik bedongen bij de aankoop.
Maar dacht dat het rond de 700 euro zou moeten kosten met de losse kogel.

Fietsen huren is natuurlijk ook een optie, maar niet als je zoals ik met je racefiets de Alpe d'Huez opgaat. Dat wil je toch op je eigen fiets doen!!
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Als ik jullie beider antwoorden lees was de prijsindicatie van mijn dealer zo gek nog niet.
Los daarvan: wij zijn slechts recreatieve fietsers die graag een keer een e-bike huren (zodra het weer en vrije tijd het toe laten...) in de omgeving die we graag willen verkennen.
Dat het dan fietsen worden die niet zo afgesteld zijn als die van ons nemen we dan wel voor lief.
2x ?27,- voor een dagje e-bike huur vind ik wel in orde.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Erjee, het is maar waar je voor kiest bij ons zit er ook een hondenmand op gemonteerd en een houder voor je mobiel handig met fietsroutes.
Pulsar, de kogel is trouwens afneembaar en de drager geschikt voor 2 fietsen.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
@ Kopske: de hondenmand zal moeilijk worden om die mee te nemen en dan monteren op een onbekende huirfiets. De houder van mijn fietsnavi daarentegen heb ik in een paar minuten over gezet op elk willekeurig stuur. Het is zoals je zegt: waarvoor kies je.
Voorlopig kies ik ervoor om geen fietsdrager te laten monteren.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
De kogel is de kerk inmiddels uit.
Vanmiddag een afspraak bij mijn dealer gepland om een originele draagbeugel/trekhaak met fietsdrager voor onze E-bikes te laten monteren.
Onze fietsen zijn nu zo goed op ons afgesteld dat we niet willen zoeken naar huur-fietsen die ons globaal zouden passen.
Ze bieden ons zo veel lol dat zelfs onze vakantieplannen gewijzigd worden.
16 mei wordt ie geplaatst.
Wordt vervolgd.
 

Marius11

Nieuw hier
24 feb 2018
20
4
3
Ik heb een trekhaak met losneembare kogel bij de Lexus dealer besteld. Deze er zelf op gemonteerd.
De trekhaak met bedrading set was goed gedocumenteerd. Er zijn in de kokerbalken van de CT200h reeds 4 stuks voorbereidde tapgaten waar zo de bouten van de steunen in geschroefd kunnen worden. Boren van gaten is dus niet aan de orde. De elektrische aansluitingen koste me wel behoorlijk tijd. Maar het is goed zelf te doen.
Jammer dat je er geen aanhangwagen mee mag trekken - althans volgens de richtlijnen. Volgens mijn kan de wagen het wel aan.
Een fietsendrager had ik al, dus die gaat er gewoon op.