Lexus IS220 Luxery graag tips & tricks en mening

theduke1989

Nieuw hier
11 jan 2019
3
0
0
Beste Lexus fanaten,

Ik wil graag jullie mening en tips en tricks als het mag. Wil namelijk misschien een Lexus IS220 Luxery 2de hands aanschaffen voor mijn werk. Heb vootheev altijd duitde auto's hereden. Nu wat anders mits de prijs goed is.

Ik rij momenteel 250 heen/terug en is een diesel dus erg goed.

Nu heeft de auto de volgende dingen
- dealer onderhouden.
- 220.000 op de teller.
- December 2006
- Xenon.
- stoelverwarming.

??????Vraagprijs ?3.500,- (Hier in Duitsland)

Is dit een fake deal, of een koopje waar moet ik op letten? De verkoper komt uit het leger.

Ik kan onderhandelen met de koper, dus zou het liefst miniaami ?500,- er af willen want misschien moet ik de tandriem ook vervangen. Kost ook weer geld ..
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Een korte google/forumsearch geeft al veel inzicht. Ik heb zelf geen ervaring met de IS d, maar anderzijds nog geen positief woord over gelezen mbt de motor.
En dat geldt ook voor de handbak meen ik.
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Ik had een IS220d Luxury of Executive uit 2006. Alle opties zaten erop. Gekocht bij 170.000 en ingeruild bij ik dacht iets van 310.000. Ik heb er 4 jaar mee gereden. Nu een IS300h.

Volgens mij alleen met handbakken geleverd. Sommige (zoals die bij mij) maken soms een geluidje dat lijkt op een defect van een lager of drukgroep, maar dat was slechts een eigenschap van dat ding, dus over de bak hoef je je geen zorgen te maken.

Wel over de dieselmotor: Een bekend probleem waar uiteindelijk iedereen last van gaat krijgen is dat de koppakking kapot gaat vanwege resonantie op een bepaalde plek. Bij mij gebeurde dat laat: bij 300.000 km. De kop en onderkant zal dan ook gevlakt moeten worden en dat schijnt lastig of zelfs niet te doen. De Lexus garage adviseerde een andere motor te plaatsten. Maar mijn merkloze garage durfde een garage het aan om alleen de pakking te vervangen. En dan nog de normale dieselproblemen (heb ik niet veel last van gehad): verstopte roetfilters, verstopte EGR klep.

Sindsdien had ik het gevoel in een rijdende tijdbom te rijden en ben snel een IS300h gaan zoeken. De Lexus is vervolgens met de boot naar Afrika vertrokken.

Je kan mazzel hebben en dat het voorlopig niet gebeurt. Je kan ook de pech hebben dat je over een maand een onbruikbare auto voor de deur hebt staan. Moeilijke keuze.

Zuinig was mijn exemplaar overigens niet: 1:12 en dan maakt het niet eens uit of je alleen over 80 km rijdt of over de snelweg.

Maar ondanks dit was het een heerlijke auto hoor. Als ik de 300h even niet meetel was dit mijn beste auto ooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en RoelVB

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Idd geen diesel!!! Diesel is ook idd alleen met handbak. Heb ik al eerder gezegd hier, maar een Lexus zonder automaat is als een BH aan de waslijn. Het beste is eruit!