Van Toyota naar Lexus

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Vandaag, na toch wel een paar maanden zoeken en wikken en wegen (en hier en daar ook wat kneden :p) een mooie Lexus IS 300H Business Line Pro gekocht. Ik denk dat ik een mooie deal heb gemaakt qua inruil van de Avensis die ik nu nog heb, en ik ben heulemaal weg van de IS :oops: Zaterdag al ophalen dus ik hoef gelukkig geen weken wakker te liggen, slechts 3 nachtjes....
De proefrit was ok?, lekker gestuurd, daarna zaken gedaan en weer naar huis.
Grappig detail was dat voor de deur van de garage de accu van mijn Avensis de geest gaf en ik dus naar binnen moest voor hulp. Lachend kwam de verkoper die mij de Lexus verkocht had naar buiten met een jumpstarter en toen was het starten-lopen. Ik heb aangeboden de Avensis te voorzien van een nieuwe accu maar dat vond hij niet nodig, ik wil je niet op kosten jagen was zijn reactie. Hij bood nog aan mij de jumpstarter mee te geven zodat ik zaterdag weer "normaal" kan starten om de Avensis weg te brengen en de Lexus op te halen. Ik heb bedankt, heb er zelf ook een thuis......just in case...;)

Op naar zaterdag!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Netjes, weer een lid er bij voor de Almere Chapter en Team Hybrid :rulez:
Foto?s graag!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
M?ge, ja, flirten wordt gestraft, dat was duidelijk...

Foto's volgen zodra ik de auto hier heb.

Ha Frank, jij hier, ik nu ook hier, en met een mooie IS. Heb me aan de ophokplicht onttrokken (moet wel zeggen dat dat niet heel goed voelde) om een goede reden. Ze waren heel voorzichtig met me, kreeg direct handschoenen en een fles desinfectiemiddel, overal en alles wat ik moest aanraken werd schoongemaakt en de Avensis werd schoongemaakt (stuur en zo) voordat ik weer wegging, echt top!!

Almere Chapter? Klinkt een beetje 1%-achtig....:)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Mooi om te horen dat ze zo klantvriendelijk en oplettend zijn. Bij welke dealer heb je je slag geslagen? Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen!
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
IS300h ga je geen spijt van krijgen... Ik heb nu sinds een september 2019 een Fsport uitvoering en ben er meer dan content mee!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Mooi om te horen dat ze zo klantvriendelijk en oplettend zijn. Bij welke dealer heb je je slag geslagen? Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Toch geen dealer Frank, een autobedrijf in Haaksbergen wat zich met name toespitst op VW, Audi, BMW en Mini en die Lexus stond daar echt als een vreemde eend in de bijt. Supervriendelijk, meedenken, oppassen dat alles veilig gedaan werd, goed bod gehad voor de Avensis, Lexus stond op winterbanden maar daar komen Michelin zomerbanden voor in de plaats met ruim 5mm profiel, daar gaan dan volgend jaar all seasond voor in de plaats komen. En als ze dat met die Michelins niet voor elkaar kregen dan komt er een nieuwe set all seasons onder, zo afgesproken....maar de zomerbanden zal wel lukken.
Mooie complete auto met een afneembare trekhaak in een goeie kleur grijs metallic. De auto wordt gedesinfecteerd voordat ik erin stap morgen, dus prima geregeld :rulez:
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Foto van zoals hij te koop werd aangeboden....
 

Bijlagen

  • photo7980.jpg
    photo7980.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 43

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Ja prachtig, ziet er ook nog fantastisch uit, mankeert niks aan. Ik vond het in eerste instantie wat protserig, maar eigenlijk is het inderdaad gewoon erg fraai....
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Een licht interieur is gewoon fantastisch
 

Bijlagen

  • photo7981.jpg
    photo7981.jpg
    268,5 KB · Weergaven: 42

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Zekers!

Ik moest en zou in eerste instantie ook aan een wit / roomkleurig interieur. Superfraai!
De auto die ik uiteindelijk vond had t?ch een zwart interieur. Vooruit dan maar - uiteindelijk ook blij mee.

Maar een licht interieur is het helemaal!

Protserig vindt ik Lexus, en z?ker de IS, helemaal niet! Juist erg ingetogen en chic!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Gisteren dus de IS opgehaald, hij stond keurig klaar voor me. Zaken snel en correct afgehandeld, tanken en naar huis. Fijne rit, de auto is stil, stabiel, voelt goed, alles werkt en conform de boordcomputer (waar het volgens mij altijd zonnig is) was het verbruik bij aankomst thuis 1:23,7. Heb wel gelachen onderweg want het lijkt alsof het naaldje van de benzinevoorraad vastzit bovenin. Met de Avensis was ik 3 blokjes kwijt geweest, hoewel ik moet zeggen dat hij met 100km/u verrassend zuinig was met 1:14,8 of zo.
Ik had voor het vertrekken uit Haaksbergen wel gezien dat de winterbanden eronder vandaan waren en ik had gevoeld hoeveel profiel er was, en dat was ok?, ik had de banden echter niet bekeken. Stom, dat had ik dus wel moeten doen. Er zaten niet de beloofde Michelins onder maar Continental Sportcontact. Op zich is mij dat om het even, maar de banden vertonen pittige slijtage in de vorm van schade bestaande uit happen uit de wangen en de velgrandbeschermer. En volgens mij heb ik ook droogtescheuren gezien. Ik werd erop geattendeerd door een bevriende buurman die rijschoolhouder is en opmerkte dat ik met die banden bij een APK een probleem zou hebben door de happen die uit het rubber waren. Ik heb de verkoper meteen een appje gestuurd - het was inmiddels 18.45 dus de zaak was gesloten, maar hij reageerde heel snel met de opmerking dat hij dat niet wist, niet gezien had (werkplaats niet gecontroleerd) en dat hij Michelins beloofd had (staat zelfs in de koopovereenkomst) en dat hij er maandag meteen werk van zou gaan maken. Hij neemt morgen dus weer contact met me op. Ik heb me in ieder geval voorgenomen dat deze banden er niet onder blijven, ze zijn gecamoufleerd met siliconen zodat ze mooi schoon glimmen, daarom heb ik niet verder gekeken ook.....wordt dus vervolgd.

Verder zit er een sleuteltje bij, eigenlijk 2; ??n met een rood dopje waar Westfalia op staat, dat is van de afneembare trekhaak, en dan nog eentje waar ik geen idee van heb waar die van is. Ik zal er een foto van maken, misschien iemand hier die een idee heeft......

Vandaag maar eens wat dingen nalopen en aanpassen aan mijn voorkeur, nav checken op versie, dat soort dingen, en natuurlijk een ommetje maken :grin:

O ja, voor ik het vergeet; het scherm van het multimediasysteem ziet er langs de randen een beetje vreemd uit, alsof er een laagje opzit wat slijt op e.o.a. vreemde manier, nooit eerder gezien, zal ik ook eens nader bekijken straks.
 

Bijlagen

  • photo7986.jpg
    photo7986.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 37

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
O ja, voor ik het vergeet; het scherm van het multimediasysteem ziet er langs de randen een beetje vreemd uit, alsof er een laagje opzit wat slijt op e.o.a. vreemde manier, nooit eerder gezien, zal ik ook eens nader bekijken straks.

Het zou heel goed kunnen dat dit de originele folie is. Het gebeurd wel vaker dat die er nooit wordt afgehaald.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Ok? dan :D Hoe kom er erachter of dat zo s en hoe krijg ik het dan weer netjes? Enig idee?