Van Toyota naar Lexus

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik zou dit gewoon via de dealer regelen, betaal je wellicht wat meer, maar krijg je ook red carpet treatment. Maw: leenauto voor weinig.

Zijn er dealers die contacten hebben met een velgreparatiebedrijf en dit soepel kunnen regelen? Twee van mijn zomerwielen zijn redelijk beschadigd en bij de overstap op winterwielen zou dan reparatie vooraf kunnen gaan aan de winteropslag zonder dat ik zelf met velgen hoef te zeulen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Zijn er dealers die contacten hebben met een velgreparatiebedrijf en dit soepel kunnen regelen? Twee van mijn zomerwielen zijn redelijk beschadigd en bij de overstap op winterwielen zou dan reparatie vooraf kunnen gaan aan de winteropslag zonder dat ik zelf met velgen hoef te zeulen.

Lijkt me wel. Lexus Amsterdam was bereid om mee te gaan in zo?n constructie als jij nu schetst. Deze situatie had ik namelijk ook met mn oude 3GS (echter verkocht voordat velgen hersteld moesten worden).
Sowieso neemt de dealer schadeherstel voor je uithanden.

Lexus Amersfoort gaf onlangs ook aan om me te kunnen ontzorgen bij het (laten) verven van mn remklauwen.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Tot nu toe bevallen de Michelins prima, dat wil zeggen, die 150km van Haaksbergen naar Almere en hier wat korte ritjes, Wat meteen al opviel was dat ze stiller zijn dan de Conti all seasons die ik onder de Avensis had, dus dat is al winst.

Schermpje zit er nog, ik laat er bij de eerstvolgende beurt naar kijken. De Lexus gaat in onderhoud bij mijn Toyota-dealer, heb al gevraagd of dat een probleem was, en dat was het niet, graag zelfs.....snap ik ;)

Wat de velgen betreft; ik ben er achter gekomen dat de velgen van een Auris ook onder de IS passen, een maat van me rijdt in een Auris, ik ga zijn winterset een weekje gebruiken binnenkort. Rijden doe ik toch nagenoeg niet, is maar net dat 'ie van de grond is.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Kijk ook goed naar de snelheidsindicator van eventuele Auris-banden. Mocht je de IS t?ch eens op de staart willen trappen op de Autobahn, dan wil je niet dat je bij 200km/u het rubber loopvlak door de lucht ziet vliegen....

#dingendiejenietwiltzienoptopsnelheid
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Had ik al aan gedacht maar ik denk dat ik in zo'n week niet verder kom dan een rondje door Almere, als dat er al van komt. Heb formeel nog steeds ophokplicht en ik vind toch al dat ik behoorlijk frivool bezig ben de laatste dagen...:giggle:

Vanochtend heb ik de auto gewassen met de hand, keurig 2-emmer systeem, goeie shampoo, mit en watermagnet. Viel me meteen op dat de lak van de IS bijzonder glad is, water parelt er direct heel mooi af, wassen was echt kinderspel. Toen ik voor- en achterdeuren openzette viel me op de b-stijl een sticker op, zilverkleurig, van Protech Monte-Carlo.Ik vermoed dat deze auto nog niet zo heel gek lang geleden een soort van lak conserveringsbehandeling heeft ondergaan. Kan haast niet anders want de lak is echt als nieuw. Ook het glas rondom trouwens, zelfde effect.
Ik heb een mailtje naar dat bedrijf gestuurd met de vraag of ze wellicht op kenteken kunnen nagaan wat en wanneer er door hun met de auto gedaan is. Ben benieuwd....:grin:
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Btw, iemand een idee waar de twee zwarte "rondjes" voor dienen in het paneeltje van de interieurverlichtingschakelaars?
 

Bijlagen

  • photo8025.jpg
    photo8025.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 37

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Btw, iemand een idee waar de twee zwarte "rondjes" voor dienen in het paneeltje van de interieurverlichtingschakelaars?

Bij de CT200H komt daar licht uit. De ene zit een blauw LEDje in en de andere een rode. Aan de hand van welke stand de auto staat gloeit die rood of blauw. Geeft in de avond een mooi effect op het middenconsole.

Wellicht ook op de IS? Moet je even je hand eronder houden, dan zie je zo of er licht uit komt. :)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Hoe stand-afhankelijk is dat dan want ik heb vorige week in het donker gekeken naar die zwarte dingetjes maar toen kwam er geen licht uit. In de Prius zat ook zo'n lampje en die scheen inderdaad op het console/pookje, dus ik had al wel zo'n vermoeden....Zijn ze in of uit te schakelen?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Btw, iemand een idee waar de twee zwarte "rondjes" voor dienen in het paneeltje van de interieurverlichtingschakelaars?

Ik heb ze ook in m'n GS en er komt geen licht uit. Als ik zo de handleiding doorblader dan lijken het sensoren te zijn t.b.v. het alarmsysteem.
 

Bijlagen

  • photo8026.png
    photo8026.png
    727,3 KB · Weergaven: 36

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ah, dat klinkt aannemelijk, en zo staat het inderdaad ook in het boek van de IS.....die schakelaar had ik al ontdekt, sensoren zitten er dus naast :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Velgen onder de IS vandaan. Staat nu op de eerder genoemde Auris stalen winterset, paste precies, ziet er niet uit en rijdt - vergeleken met wat eronder hoort - voor geen meter, maar het is maar voor een week of zo dus dat overleven we wel. Gisteren heb ik de velgen weggebracht en ik denk ze een inderdaad een goeie week kwijt te zijn. Kleur wordt gunmetal grey. De sstoeprandschade wordt gerepareerd, er hoefde niks opgelast te worden dus alleen strak maken en van andere kleur voorzien.
Hij ging proberen de naafkapjes ook te doen maar beloofde niks. Als het niet lukt wil ik zwarte, ik ga maar vast kijken of ik die ergens op de kop kan tikken.

We zullen zien.....:grin:
 

Bijlagen

  • photo8035.jpg
    photo8035.jpg
    289,8 KB · Weergaven: 30
  • photo8036.jpg
    photo8036.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 34

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
De wielen zijn terug en zitten onder de auto, ziet er prachtig uit, foto's volgen zodra het droog is want momenteel regent het pijpenstelen......

Ik heb nu een tpms lampje in het dashboard wat eerst knippert en daarna blijft branden. Mijn eigen wielen zitten er weer onder dus dat zou niet moeten toch? Hoe reset ik dat? Ik heb dat knopje ingedrukt maar dat mocht tot nu toe niet echt baten.....iemand tips?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
De wielen zijn terug en zitten onder de auto, ziet er prachtig uit, foto's volgen zodra het droog is want momenteel regent het pijpenstelen......

Ik heb nu een tpms lampje in het dashboard wat eerst knippert en daarna blijft branden. Mijn eigen wielen zitten er weer onder dus dat zou niet moeten toch? Hoe reset ik dat? Ik heb dat knopje ingedrukt maar dat mocht tot nu toe niet echt baten.....iemand tips?

Heb je exact de stappen uit de handleiding gevolgd om je TPMS te resetten, want het is niet alleen even dat knopje indrukken.
Volgens mij zijn de stappen uit m'n hoofd:
1. Eerst moet je de banden op spanning brengen
2. auto op aan zetten (maar niet starten)
3. TPMS knop zoveel seconden ingedrukte houden totdat er een piep klinkt of dat het TPMS-lampje gaat knipperen
3. auto uitzetten
4. auto starten