Beginnersvraag - onderhoud

MARC-RC

Nieuw hier
10 nov 2020
4
2
3
Ik heb me net voorgesteld in het daartoe bestemde forum, maar ik zil al gelijk met een misschien wel voor jullie rare vraag.
Vermits dit onze eerste lexus is, vraag ik mij af wat een klein onderhoud zo ongeveer kost. Eerste onderhoud is na 1 jaar of 15.000 km
Wij wonen wel in Belgi?, maar ik vermoed dat de prijzen wel niet zo heel veel verschillen ?
Momenteel doen we vrij weinig km's, dus ik denk dat we zelfs niet aan die 15.000 zullen komen.
Bij voorbaat dank !
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Hallo Marc, heb ook sinds gisteren een IS300h en heb afgelopen jaar ook maar 7000km afgelegd. Dan is het juist belangrijk een oliewissel te doen, vanwege korte stukjes en onvoldoende opgewarmde motor. Dat geeft slechtere smeerkwaliteit van de olie.
Hier heb ik een Nederlands link met onderhoudsprijzen en wat er gedaan wordt (na een beurt krijg je ook een Lexus pechhulpcard) :

http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/Onderhoudsprijzen/LexusonderhoudIS.pdf


Zelf heb ik naast mijn instructieboekje in de auto deze link op m'n pc staan met 600 pagina's. Handig.

http://mt.wkautomotive.com/Onderdel...en Lexus/IS/01651-46013-00_201307 IS 300h.pdf

mvg,
 

MARC-RC

Nieuw hier
10 nov 2020
4
2
3
@ Arbitator & willemSeles: ik woon in Belgi?, de wagen is afkomstig van Lexus Zaventem, maar daar kan ik totaal geen onderhoudsprijzen vinden ? Me dunkt dat dit in Nederland veel beter is geregeld.:cry:
Bedankt voor de info.:thumbsup:

@ Willem: kan je me misschien een link naar de manual van de RC 300h posten ? Op de Belgische site is het allemaal heel onduidelijk, en het lijkt er op dat er de manuals van de RC-F op staan. Dat is geen hybrid maar een zware vijf liter...
Bij voorbaat dank !
 

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Soms denk ik wel eens dat het aan het pand waar men in is gevestigd bepalend is wat je moet betalen.
Ik heb vanaf 2000 tot 2014 in een rover gereden voor een grote beurt stond 480,- euro.(Rover 620 en 2x de 45)
De eerste koste idd dat bedrag maar de daar op volgde beurten waren altijd boven de 1000,- euro.
Waarom ?????????
Bij de laatste kwam bij mij stoom uit mijn oren.
Mijn vrouw kwam na de grote beurt met de auto thuis en ze zei ik kan niet meer schakelen.
Toen ik naar de koppelings cilinder keek was de vloeistof op.
Die heb ik gevuld en ontlucht en naar de garage terug gereden met de vraag of dit gecontroleerd was.
Hij had gelijk een verhaal klaar natuurlijk mijn vrouw had iets verkeerd gedaan.

Toen naar een neefje gegaan en iedere grote beurt koste daar 250,- euro en nooit rare dingen.