Auto poetsen

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Vroeger gebruikte ik vaste wax van Valma.
Dat is niet meer te vinden in de winkels.
Wat gebruiken jullie voor poets middel.
Ik heb carnauba wax besteld.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik gebruik Meguiars Hybrid Ceramic Liquid Wax, na een wasbeurt (met 2 emmers) met shampoo van hetzelfde merk, met een washand van dat merk en een droogdoek van dat merk. En aanbrengen met een pad en uitpoetsen met een doek van dat merk.....Meguiars dus....;)

Aanbrengen is kinderspel, uitpoetsen ook, en effect blijft lang zichtbaar, voor mij in ieder geval.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ok?....en dan is het flesje leeg? Nou ja, alle waar naar zijn geld, als het dan van grote kwaliteit is is dat prima natuurlijk.;):thumbsup:
 

Janblues

Hoort erbij
7 nov 2020
33
6
8
Carnaubawas is een geelbruine was uit de bladeren van de carnaubapalm , die van nature voorkomt in het noordoosten van Brazili?.De was staat bekend als de koningin van de wassen. De was wordt uit de bladeren verkregen door ze stuk te slaan, de was te raffineren en vervolgens te bleken.
Het geeft een diepe glans.
 

Pauloosterlaak

Nieuw hier
24 mrt 2020
9
1
3
ik gebruik altijd Gyeon producten, Q2M Bath+, Silk dryer droogdoek en om de laatste vochtige resten weg te halen hebben we ook nog de Gyeon soft dryer.
ik was de auto ook altijd met 2 emmers, 1 voor de eerste was, denk hierbij aan de wielkasten en onderkant balken, ik heb nog een 2e emmer met een grit Guard.

- Q2M Bath+ 1 flesje 400ml kan je zeker 20x de auto mee wassen a €18,95.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Gyeon Q2M Wetcoat

Na het wassen 2-3 spraytjes per paneel aanbrengen op de natte auto.
Met hoge druk er af spuiten.
Meer dan een maand een prachtige beading. Je bent snel geneigd meer te gebruiken, maar 2-3 spraytjes per paneel is echt voldoende. Je doet er dan ook écht lang mee. En als je het na elke wasbeurt doet, versterkt de bescherming zich steeds verder.

Wat betreft auto-shampoo maakt het me niet erg veel uit, als hij maar goed schuimt/reinigt. Laatste keer een aanbieding van Dodo Juice geprobeerd, was best OK.
De beschermlaag die je er na aanbrengt vind ik zelf altidj het belangrijkst.