Binnenspiegel verwarming?

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Mijn auto slaapt 's nachts buiten, en vanmorgen vroor het. Dus de voorruit, achterruit, stoel en stuurverwarming aangezet. Het viel me op dat de binnenspiegel ook beslagen was en na een minuut begon te ontdooien. Hebben wij binnenspiegelverwarming in onze Lexi? Is dit -indien aanwezig- jullie ook opgevallen? Of is dit een exclusieve LS optie?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Regelmatig de airco aan helpt ook tegen vocht in het interieur. Dan heb je geen binnenspiegelverwarming nodig ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Auto(otje) rondom krabben, goed het losgekrabte ijs van de ruiten af vegen, starten, alles aanzetten wat nodig is en gelijk rustig wegrijden. Beste remedie om motor te sparen + zsm de zaak op temperatuur te krijgen.

Wat betreft de binnenspiegel durf ik je het niet te zeggen of dat uberhaupt in Lexi geleverd is.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Mijn auto slaapt 's nachts buiten, en vanmorgen vroor het. Dus de voorruit, achterruit, stoel en stuurverwarming aangezet. Het viel me op dat de binnenspiegel ook beslagen was en na een minuut begon te ontdooien. Hebben wij binnenspiegelverwarming in onze Lexi? Is dit -indien aanwezig- jullie ook opgevallen? Of is dit een exclusieve LS optie?

Mijn GS 450h uit 2013 heeft inderdaad een verwarmde voorruit volgens de handleiding. Heb hem bij mijn weten echter nog nooit gebruikt. Bijgaand een "thumbnail" van een pagina uit de handleiding.
 

Bijlagen

  • photo8550.png
    photo8550.png
    703,4 KB · Weergaven: 46

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Mijn GS 450h uit 2013 heeft inderdaad een verwarmde voorruit volgens de handleiding. Heb hem bij mijn weten echter nog nooit gebruikt. Bijgaand een "thumbnail" van een pagina uit de handleiding.

Lopen er van die hele dunne lijntjes door je voorruit? Bij mij weten verwarmt dit systeem namelijk alleen het zwarte gedeelte onderaan de ruit (en wellicht ook om de ruit heen), waardoor de ruitenwissers ontdooien.
Ik ga het bij de volgende vorst even testen.
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Ik vind het een gemis dat ik geen voorruitverwarming heb het is er alleen voor de ruitenwissers is250.
Die draadjes hadden ze toch over de hele voorruit kunnen doen?
hiervoor reed ik in een ford mondeo en die heeft dat standaard.
gr magnepan
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Lopen er van die hele dunne lijntjes door je voorruit? Bij mij weten verwarmt dit systeem namelijk alleen het zwarte gedeelte onderaan de ruit (en wellicht ook om de ruit heen), waardoor de ruitenwissers ontdooien.
Ik ga het bij de volgende vorst even testen.

Nee, het systeem is alleen bedoeld om vastgevroren ruitewissers "los" te maken. De rest van de ruit wordt door het normale verwarmings/ventilatie systeem ontdooid. Desondanks kan het best zinvol zijn omdat het zeker na rijden bij sneeuw en daarna parkeren kan voorkomen dat de ruitewissers met vastgevroren sneeuw vast gaan zitten omdat smeltende sneeuw langs de ruit naar beneden komt en vervolgens bevriest rondom de ruitewissers. Met de voorruitverwarming kun je dan beschadiging van de wisserbladen en eventueel beschadiging van de ruitewissermotor voorkomen.Zodra de ruitewissers "los" zijn kun je er vervolgens ook het vrijgekomen relatief warme water over de voorruit verdelen zodat ook daar het aangehechte ijs wordt aangetast.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Nee, het systeem is alleen bedoeld om vastgevroren ruitewissers "los" te maken. De rest van de ruit wordt door het normale verwarmings/ventilatie systeem ontdooid. Desondanks kan het best zinvol zijn omdat het zeker na rijden bij sneeuw en daarna parkeren kan voorkomen dat de ruitewissers met vastgevroren sneeuw vast gaan zitten omdat smeltende sneeuw langs de ruit naar beneden komt en vervolgens bevriest rondom de ruitewissers. Met de voorruitverwarming kun je dan beschadiging van de wisserbladen en eventueel beschadiging van de ruitewissermotor voorkomen.Zodra de ruitewissers "los" zijn kun je er vervolgens ook het vrijgekomen relatief warme water over de voorruit verdelen zodat ook daar het aangehechte ijs wordt aangetast.

Ja precies, daar gebruik ik het ook voor (toevallig van de week eerste keer, maar oke).
Ik zag net dat de verwarmingselementlijnen ook doorlopen maar de zijkanten van mn voorruit.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik vind het een gemis dat ik geen voorruitverwarming heb het is er alleen voor de ruitenwissers is250.
Die draadjes hadden ze toch over de hele voorruit kunnen doen?
hiervoor reed ik in een ford mondeo en die heeft dat standaard.
gr magnepan

Ik meen ooit gelezen te hebben dat Ford daar patent op heeft.
(De gehele voorruit verwarmen met "gloeidraden")

edit: maar dat patent zou nu ondertussen verlopen zijn
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Ik meen ooit gelezen te hebben dat Ford daar patent op heeft.
(De gehele voorruit verwarmen met "gloeidraden")

edit: maar dat patent zou nu ondertussen verlopen zijn

In de 80-er jaren waren er al Amerikaanse fabrikanten die voorruiten gebruikten waarvan een groot deel kon worden ontdooid. Zie: https://www.autotrader.com/car-news/heres-story-fords-unusual-heated-windshield-281474979834206

Bij vliegtuigen was een dergelijk systeem al veel langer in gebruik voor de cockpitruiten. Het werkt dus iets anders dan bij een aantal Lexus modellen, waar de verwarming juist aan de buitenkant van de ruit zit.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
In de 80-er jaren waren er al Amerikaanse fabrikanten die voorruiten gebruikten waarvan een groot deel kon worden ontdooid. Zie: https://www.autotrader.com/car-news/...81474979834206

Bij vliegtuigen was een dergelijk systeem al veel langer in gebruik voor de cockpitruiten. Het werkt dus iets anders dan bij een aantal Lexus modellen, waar de verwarming juist aan de buitenkant van de ruit zit.

zo ver ben ik er niet ingedoken, maar ik heb de combinatie voorruitverwarming en Ford al meerder malen voorbij zien/horen komen de laatste tijd, dus daar moest ik even aan denken in dit topic. (overigens zie ik ook ''Ford'' in je artikel staan)
en even googlen bevestigde ook meteen dat Ford patent dus vandaar.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Heb ook een IS250, zit een knop voor achterruit verwarming, en daarnaast voor de voorruit, het is er dus wel degelijk. Alles zit er eigenlijk op, alleen geen Appel support en geen open dak.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Heb ook een IS250, zit een knop voor achterruit verwarming, en daarnaast voor de voorruit, het is er dus wel degelijk. Alles zit er eigenlijk op, alleen geen Appel support en geen open dak.

Maar heb je het dan over het stukje ruit bij de ruitenwissers opgewarmd door gloeidraden? Of de hele voorruit?
of een voorruit verwarming die middels de blower je hele ruit verwarmd?
 

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Heb ook een IS250, zit een knop voor achterruit verwarming, en daarnaast voor de voorruit, het is er dus wel degelijk. Alles zit er eigenlijk op, alleen geen Appel support en geen open dak.

Appel support is bij te bouwen maar niet goedkoop
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
voorruit verwarming is ook fijn als de ruit aanslaat met condens dat gebeurt vaak in de winter als je instapt.
dan zet je het aan bij het wegrijden zie je zo de condens wegtrekken vind ik fijner dan kouwe lucht erop blazen.
er is nog 1 ding waar ik altijd aan denk.en dat is stel de voorruit is bevroren dan zit er een verwarming op bij ford.
die kan je niet aanzetten als de motor niet loopt maar de motor laten draaien stationair is in de winter ook niet goed.
dus je moet gelijk wegrijden dat betekend dat je de ruit dus toch moet krabben.
En bij het wegrijden de verwarming aanzetten.
gr magnepan
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
voorruit verwarming is ook fijn als de ruit aanslaat met condens dat gebeurt vaak in de winter als je instapt.
dan zet je het aan bij het wegrijden zie je zo de condens wegtrekken vind ik fijner dan kouwe lucht erop blazen.
er is nog 1 ding waar ik altijd aan denk.en dat is stel de voorruit is bevroren dan zit er een verwarming op bij ford.
die kan je niet aanzetten als de motor niet loopt maar de motor laten draaien stationair is in de winter ook niet goed.
dus je moet gelijk wegrijden dat betekend dat je de ruit dus toch moet krabben.
En bij het wegrijden de verwarming aanzetten.
gr magnepan

Collega van mij had zo'n Ford met voorruitverwarming, die was binnen 1 minuut ijsvrij zonder te krabben. (ik geloofde hem niet, dus we hebben het samen getimed)
als je nog niet eens 1 minuut je auto mag laten draaien dat zou natuurlijk onzin zijn. ik laat de auto ook altijd draaien totdat het toerental onder de 1000 toeren is voordat ik ga rijden.
dat duurt in de winter ook langer dan 1 minuut.
Als je hem met 1500 toeren in de D knalt lijkt me ook niet optimaal, dus je moet toch wat kiezen dan... dan maar even laten draaien.
 

Pim

Nieuw hier
29 nov 2020
7
2
0
Voorruitverwarming is ideaal !
Zit op mijn bus VW crafter uit 2018 en is heel erg handig .
Draadje in voorruit vallen mij en collega?s totaal niet op.
Voordat je wegrijd moet je toch vaak nog even het adres opzoeken , zijramen krabben/ wissen .
Werkt als een speer en voor je ruiterwisserbladen is het ook veel beter.
Zit zeker niet op een IS 250 van 2006 -2012 met die mooie V6 ?
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Voorruitverwarming is ideaal !
Zit op mijn bus VW crafter uit 2018 en is heel erg handig .
Draadje in voorruit vallen mij en collega?s totaal niet op.
Voordat je wegrijd moet je toch vaak nog even het adres opzoeken , zijramen krabben/ wissen .
Werkt als een speer en voor je ruiterwisserbladen is het ook veel beter.
Zit zeker niet op een IS 250 van 2006 -2012 met die mooie V6 ?

Er zit op mijn IS 250 met die mooie V6 wel een knop met voorruit verwarming.

Maar als ik die knop indruk, gaat de blower full speed op de voorruit. En die blaast idd gek genoeg direct lauwwarme lucht terwijl de motor steenkoud is.
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko