Aanschaf dilemma CT200h F-Sport vs. CT200h Privilege Line

grpeter

Nieuw hier
7 mei 2012
3
0
0
Beste Forum-leden,

Ik sta voor een dilemma.
Ik overweeg de aanschaf van een Lexus CT200h, maar het probleem is dat ik het een zeer moeilijke keuze vind!
De keuze gaat tussen een F-Sport of een Privilige Line.

Als ik naar de prijs kijk zijn deze quasi identiek.
Ik had gehoopt op een verschil qua verzekering (de prijs dan), maar deze zijn ook quasi identiek.

Ondertussen hebben we een proefrit gedaan met een CT200h Comfort Line en dit is echt een serieuze meevaller!

Het enige waar ik een beetje angst voor heb is de sportievere ophanging van de F-sport.
Is deze niet te hard en voel je niet elk putje in de weg?

Wij komen van een Volvo V70(2005) met salon-gevoel ;-) en nu vraag ik me af, wanneer ik voor de F-Sport zou gaan dit geen teleurstelling zou zijn.

Al de suggesties zijn welkom om tot een beslissing te komen zijn uiteraard welkom!

Alvast bedankt bij voorbaat.

PS. Een proefrit met een F-Sport is momenteel nog niet mogelijk, vermits er momenteel geen demo-wagens van dit type voor handen zijn bij de dealer!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Aanschaf dilemma CT200h F-Sport vs. CT200h Privilege Lin

Ik kom van een Volvo, rij nu in een IS220D. Ik heb wel eens in een CT gereden. Tussen Volvo comfort en Lexus zit een significant verschil.

De F-sport is duidelijk harder dan de business line.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Aanschaf dilemma CT200h F-Sport vs. CT200h Privilege Lin

De nieuwe (2012) CT, heeft een beduidend comfortabelere ophanging dan zijn voorganger (2011). De F-sport is dus veel harder dan de gewone.

Op beiden zit een goede vering, ik denk niet dat je van de weg zal stuiteren. De vraag is echt wat je zelf wilt. Comfort, of rij je op veel ongelijke wegen, dan niet de f-sport. Sportief en zijn de wegen waar je vooral op rijdt goed, dan de f-sport.

Deze test geeft misschien een beter beeld:
http://www.autowereld.be/2012/05/03/rev ... port-2012/
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Aanschaf dilemma CT200h F-Sport vs. CT200h Privilege Lin

Eigenlijk noem je zelf al een aantal wegingsfactoren;
- salongevoel
- proefrit PL = serieuze meevaller
- mogelijk teleurgesteld

De vraag is of je een dergelijk straf onderstel werkelijk zult benutten. Je zult dan denkelijk echt op het randje moeten rijden om er daadwerkelijk profijt uit te trekken. Feitelijk valt dat enigszins buiten het economisch karakter en concept van de CT.

Niet voor niets is de 2012 serie aangepast naar meer comfortabel (minder vermoeiend op de lange duur). Tenzij er dringende redenen bestaan, zou ik zelf gaan voor de comfortabele dempers. Deze zijn overigens nog steeds behoorlijk strak in vergelijk met andere Lexus series.

Hou er rekening mee dat een proefrit met de sport kort duurt. In die tijd kun je niet echt beoordelen of de sportieve setup in tijd bevalt.

Op het forum kom je het ook wel tegen, normale demping met 17" velgen, wat vaak achteraf als 'behoorlijk stevig' wordt ervaren, in vergelijk met b.v. 16".