Auto importeren stappen op een rij

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
j2jedi zei:
Dat hangt af van het bouwjaar, de catalogusprijs en de opties die erop zitten. Aan de hand vd leeftijd is er korting te krijgen op de hoogte van het bij te betalen BPM-bedrag (consumptie-belasting, niet te verwarren met omzetbelasting).
Dat is toch niet normaal, betalen op opties :) en ik dacht dat Belgie dwaze belastingregels had
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
j2jedi zei:
Klopt, na invoer/keuring bij de RDW moet je binnen 1 week de auto APK laten keuren.
Dus vooraf een APK check doen, dan invoeren, om eventuele punten aan te pakken.

Als het voertuig een nog geldig keuringsbewijs heeft hoef je bij het invoeren geen APK-keuring uit te laten voeren !

Letterlijke tekst RDW:

'3. U maakt gebruik van de nog geldige APK-termijn uit het land van herkomst. Als u bij het kentekenonderzoek een geldig APK-rapport uit het land van herkomst toont, dan kan de RDW op uw verzoek de vervaldatum van dit rapport overnemen. De auto hoeft dan tot aan deze vervaldatum niet in Nederland gekeurd te worden.'
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Tja... J2 had nog een geldige keuring uit ierland maar deze wilden ze niks van weten, waarom weer ik niet... Maar klopt wel verder dat ze het overnemen...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
toyboy zei:
j2jedi zei:
Klopt, na invoer/keuring bij de RDW moet je binnen 1 week de auto APK laten keuren.
Dus vooraf een APK check doen, dan invoeren, om eventuele punten aan te pakken.

Als het voertuig een nog geldig keurigingsbewijs heeft hoef je bij het invoeren geen APK-keuring uit te laten voeren !

Letterlijke tekst RDW:

'3. U maakt gebruik van de nog geldige APK-termijn uit het land van herkomst. Als u bij het kentekenonderzoek een geldig APK-rapport uit het land van herkomst toont, dan kan de RDW op uw verzoek de vervaldatum van dit rapport overnemen. De auto hoeft dan tot aan deze vervaldatum niet in Nederland gekeurd te worden.'

Volgens mij alleen als het betreffende land een overeenkomst heeft met NL. Spanje bijvoorbeeld, etc. Ze zijn nu wel bezig om dat met heel veel landen te gaan doen.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Er staat in de RDW tekst inderdaad niets vermeld voor welke landen dit geldt. Een Duits TUV keuringsbewijs levert ook geen problemen op (eigen ervaring).
:D P.S. een APK check is bij een Lex natuurlijk sowieso overbodig ...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Yep, heb dat artikel ook laten zien (had hey geprint) maar werd gewoon glashard gezegd dat er geen echte datum op stond, dus dat het niet kon. Er was dat zelfde moment een andere daar uit Duitsland en die werd ook niet geaccepteerd. Denk dat Bleu-Eyes het goed heeft verwoord.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Vreemd, ik heb met mijn Duitse TUV-keuringsbewijs geen problemen ondervonden bij de RDW in Arnhem !
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Waarschijnlijk en misschien ook wie het certificaat overhandigd...volgende keer neem ik mijn vriendin mee in bikini of zo en dan voor de zekerheid ook een make over voor mezelf in het geval het een dame achter de balie betreft
:p
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Nou, ik zie er niet uit (45+, kalend, buikje, etc.) en bij mij is het ook gelukt (M'n IS300 stond er natuurlijk wel knap bij).
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Saaaang! Dus eigenlijk zeg je mij gewoon dat ik nog minder good looking ben dan jij...love you too, hoor
:p
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Nou, sorry hoor: zo was 'ie niet bedoeld ! Volgens mij dwalen we een beetje van het onderwerp af ...
 

L3xu5

Nieuw hier
14 feb 2019
6
0
0
Ben nu zelf ook op zoek naar een leuke Lexus occasion en zag dat er in Belgie veel moois te koop staat. Liep tegen dit artikel aan, wellicht hebben jullie er ook iets aan.