Dragracen? Met een hybride?!

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
956
498
63
Hallo allemaal,

Afgelopen zondag (6 mei) was Japfest in Zandvoort.
Ondergetekende heeft deze dag met veel plezier mogen doorbrengen met de leden van de Lexusclub 'Lexurious'.

Na het zien van de dragraces vorig jaar in Assen is het bij mij toch gaan kriebelen.
Het leek mij wel humor om met mijn glimmende limousine te racen met allerlei herrie makende Honda's, Nissans en meer van dat spul.
Na veel getwijfel toch maar een kaartje gekocht en op goed geluk vertrokken naar Zandvoort waar ik al om 7u moest zijn voor de inschrijving en keuring.
De rest van de club zou pas rond 9u arriveren, maar gelukkig was Dennis bereid om een uur eerder te komen zodat ik wat spullen kon off-loaden (tja, elke kilo telt h?).

Hoe het verder ging is te zien in onderstaande Youtube-playlist:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8ExbRLyOyQ3zba4RZba7wJvWxWMtSfGL

Groetjes,

Erwin
 

Bijlagen

  • photo6681.jpg
    photo6681.jpg
    326 KB · Weergaven: 46

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Leuk om te zien, het plezier spat er van af, maar sinds wanneer is een GS 450h een dragcar ? -)):cry:
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
:)

In 1 woord: GEWELDIG!

Ik vind het zooo grappig om te zien dat die petjes zich zo ontzettend vergissen in de kracht van zo?n elegante wagen. Zelfs de Nissan moest al naar z?n 3e versnelling om eraan voorbij te geraken.
:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik begrijp het wel, maar ik zou nooit een dragrace houden met mijn auto. Toen ik nog met een Mitsubishi Colt Ralliart reed deed ik het nog weleens, maar die auto vroeg erom, ik had weleens het idee dat als ik een rustig ritje had gereden dat ie me boos aankeek als ik thuis kwam.
Ik hou van het elegante van Lexus, het onverstoorbare, het 'ik hoef niets te bewijzen, ik rij Lexus' gevoel.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Het Lexusgevoel is niet beter te beschrijven dan wanneer je je opponenten verslaat met superieure hybride aandrijving vanuit de comfort van je ledere geventileerde zetels terwijl je luistert naar het magnifieke ML-audiosysteem.

Juist.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Tesla hoort niet thuis op Japfest. Er deed wel een witte GTR mee met de dragraces, misschien heb je die gezien.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
823
1
420
63
Die Civic?s lijken alleen goed voor het extra ?WoW?/doppler-effect :grin:
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
leuk om te zien. zou daar niet snel aan meedoen, maar mijn ervaring is inmiddels ook dat bij een tussensprintje op de snelweg dat Audi's en BMW's vaak snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel terwijl ik in alle comfort naar Radio 4 of Klara luister :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623