voFilter Error

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Goedemiddag,

Ik heb altijd in mijn auto (Radio) videoclips kunnen kijken (via een SD-Card). Echter krijg ik nu een error voFilter error (Unknown error (0xffff004) (zie bijlage). Op internet beetje gezocht maar niet echt wijzer van geworden.

ik heb de zekering van radio eruit gehaald en weer erin (resetten van radio). Krijg helaas nog steeds de melding.

ik dacht toen dat de kaart misschien beschadigd was,deze geformateerd en weer geprobeerd. Ook geen resultaat. Heb ook een andere SD card erin gedaan. Dit lukte ook niet.

Normale MP3 speelt hij wel af en dus sinds kort MP4 niet meer.

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? En hoe kan dit eventueel verholpen worden??

Alvast bedankt!

Vinii
 

Bijlagen

  • photo6878.jpg
    photo6878.jpg
    274,6 KB · Weergaven: 42

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Hahaha weet niet waarom die foto zo is gekomen johh.. ff wat fotos van mijn auto
 

Bijlagen

  • photo6879.jpg
    photo6879.jpg
    374,8 KB · Weergaven: 41
  • photo6880.jpg
    photo6880.jpg
    363,2 KB · Weergaven: 38
  • photo6881.jpg
    photo6881.jpg
    395,2 KB · Weergaven: 41
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Heb je daar een originele unit van Lexus in zitten? Als ik de foto uit je eerste post bekijk denk ik van niet. Dan ga ik er van uit dat je een aftermarket apparaat er in hebt zitten:

die melding met ?voFilter? doet mij denken aan een audio- of video-codec die je speler niet ondersteunt.
Afhankelijk van de software (en de ?kwaliteit? daarvan) is het mogelijk dat je daarna ook geen MP4 bestanden, maar nog wel mp3 bestanden kunt afspelen. Die foutmelding geeft aan dat het een onbekende fout is, dan is het vast ook onbekend wat de gevolgen zijn voor de verdere werking van je mediaspeler nadat die foutmelding zich heeft voorgedaan.

Let op, dit is een aanname van me: om uit te sluiten dat het afspelen van die MP4 bestanden niet mogelijk is nadat je die onbekende fout hebt gehad, zou je je apparaat even stroomloos moeten maken, de makkelijkste manier is om de accu even los te koppelen. Speelt ie direct daarna wel die MP4 bestanden af (die voorheen wel goed speelden), dan zorgt die onbekende ?voFilter?-fout hiervoor. In dat geval zou ik zeggen dat het dan niet kapot is, echter toe aan een update van minstens een nieuwe codec, maar mogelijk ook nieuwe firmware/software om in de toekomst te voorkomen dat nieuwe, nog niet ondersteunde mediabestanden ervoor zorgen dat het onvoorspelbare gedrag zich herhaalt.
 

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Goedemiddag,

bedankt voor uw reactie.

Toen ik deze auto kocht zat deze scherm er al in. Ik denk inderdaad wel dat het een aftermarket is.

voorheen deed het spelen van MP4 wel. Ik ga er dan vanuit dat dit niet zomaar kapot kan gaan. Mp3 spelen gaat nog wel. Denk eerder dan aan een update ofzw? Maar ik heb deze al ongeveer 3 jaar en nooit problemen gehad met het afspelen van MP4. Verder geen idee hoe die ding te updaten is.

Trouwens geeft het accu loskoppelen niet hetzelfde effect als ik de zekering van radio eruit haalt? Dan radio krijgt dan ook geen stroom? Dit heb ik namelijk al geprobeerd maar krijg nog steeds die melding.

Het rare is ook dat het gebeurde tijdens het afspelen van een clip (clip heb k vaker bekeken, dus die was niet beschadigd).
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Wat D43m0n zegt. Gaat waarschijnlijk om een niet ondersteunde codec. Zet eens enkel 1 filmpje op de SD-kaart waarvan je weet dat die het voorheen wel deed.

Dit is overigens geen originele Lexus radio. Dit betreft een Roadrover (opvolger Flyaudio), deze draait Windows CE als besturingssysteem. Deze Roadrover unit is overigens eigenlijk bedoel voor de IS250 facelift, vandaar dat het ventilatierooster niet netjes aansluit.

Ik heb ook ooit een Flyaudio unit gehad. Die gaf ook een dergelijke fout als ik MP3 probeerden te spelen met een hoge bitrate.
 

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Goedemiddag,

Ik heb de accu inmiddels een keer losgekoppeld en na enig tijd weer gekoppeld zodat alles gereset wordt, helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding bij het afspelen van een MP4.

Ook heb met een andere SD-Card (clips die het voorheen wel deden) geprobeerd af te spelen, ook hier krijg ik weer de error. Vindt het raar dat clips die het deden nu niet meer doen. Melding kwam ook ploteling tijdens het afspelen van een mp4. Voorheen al vaak genoeg deze mp4 gedraait, dus was geen nieuwe mp4 bestand.

Ik had hoop dat het na het loskoppelen van de accu de probleem verholpen zou zijn, helaas.

heeft iemand nog andere ideeen hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Mvg,

Vinii