Verzekeren en volgen

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
55
5
8
Ik rij al 10 jaar Honda maar mis wat pk's. Ik wil een RX450H aanschaffen uit 2017. Maar ik zit met de verzekering in mijn maag. Mijn huidige verzekering eist een GPS volgsysteem met een duur abonnement a 20 Euro in de maand. Graag wilde ik weten of iemand goed advies heeft mbt verzekeren en of GPS volg abonnementen. Ik hoor van de eigenaren drie incidenten waarbij de auto op afstand is stilgezet. Persoonlijk wil ik dat niet. Ik ben niet bang voor diefstal ook.
 

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
55
5
8
Andere verzekeraar kiezen?

Ik dacht bij ABN terecht te kunnen. Daar staat het namelijk op de website niet expliciet vermeld. Aan de telefoon gaf men aan dat het wel degelijk een eis was, maar niet op de website/ algemene voorwaarden staat. Wat volgde was een discussie of ze de eis na afsluiten wel kunnen stellen. Uiteindelijk stelde ze dat men dan simpelweg mij niet accepteert.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Dag, Verzekeren van een auto als de RX geeft bij, denk ik, alle verzekeraars een verplichting tot een klasse antidiefstal waar GPS een onderdeel van is.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Zoals Johan zegt. Denk niet dat je er omheen kan. De RX450h is helaas redelijk populair onder dieven.
 

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
55
5
8
Ik geloof nu ook dat het echt overal een verplichting is om een VVS te hebben. Ik ben aardig wat verzekeringen af gegaan. Ander abonnement voor de meldkamer van het VVS gaat ook niet. De meldkamer moet om kunnen gaan met het systeem dat in de auto zit. De fabrikanten hebben allemaal eigen meldkamers voor hun product met bijbehorende abonnement. I