Welke banden CT 200h

Youp

Nieuw hier
20 apr 2019
1
0
0
Vandaag een occasion ( december 2013 ) CT 200h Luxery Line gekocht wordt vrijdag geleverd. Wie heeft ervaring met de banden van deze auto. Nu zitten er 3 Kleber 205-55 16 inch en 1 Good Year op. All wheater. Deze wil ik alle 4 laten vervangen, wat is de beste band ( lage rolweerstand ) voor deze auto?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Met wat Googelen kun je diverse zomerbandentests vinden die ingaan op de verschillende eigenschappen van de banden en een totaalscore. De tests zijn wel allemaal uitgevoerd met een bepaalde maat band en als jouw auto een andere maat band heeft kan het resultaat mogelijk iets anders uitvallen.

Je vermelde dat je drie Kleber banden en een Goodyear band op je auto hebt. Dat zou ik zo snel mogelijk veranderen omdat twee verschillende banden op dezelfde as gevaarlijk kan zijn en kan leiden tot onvoorspelbaar en mogelijk ook onbeheersbaar rijgedrag. Ook kom je met een dergelijke combinatie niet door een APK.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Ook kom je met een dergelijke combinatie niet door een APK.

Onjuist, alleen als deze banden een andere maat hebben is het afkeur. Verder wordt er niet naar het merk gekeken tijdens de APK. Of het verstandig is, is een tweede, maar in principe mag het gewoon.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik rijdt al drie jaar op de Michelin cross climate en die bevallen prima nu ruim 60.000 km mee gereden en gaan nog wel 20.000 mee verwacht ik zo.
Dus misschien een optie.

vriendelijke groet,
Twan.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ik rijdt al 2 jaar op de Michelin cross climate en die bevallen prima.
Nu ruim 30.000 km mee gereden en gaan nog wel een paar jaar mee verwacht ik zo.
Dus zeker een optie.
:oops: