Een is200 sneller maken

AutomotiveLucas

Hoort erbij
18 jul 2020
66
13
8
even een random thought.

Doordat de is200 nogal een wat zwakke motor heeft, al helemaal vergeleken met de is300, ben ik nu heel benieuwd.

Hoeveel tijd en geld zou het kosten om je 1G-FE motor te vervangen met een 2JZ-GE motor?

Ga hierbij uit van:
-(kopen uit de Verenigde Staten en importeren naar Nederland, of -)
-(een is300 blok in europa of zelfs Nederland kopen)
-het proces van de motor in de auto zetten (moeten er dingen zoals de transmissie en dergelijke worden vervangen om het te laten passen?)
-het eind exemplaar legaal op de Nederlandse weg krijgen

Ook ben ik benieuwd, zou het door al deze stappen misschien goedkoper zijn om gewoon een volledige is300 uit de Verenigde Staten te importeren en daarmee te rijden? Of wordt de BPM dan te hoog?

En ten slotte, zou het een slecht idee zijn om een 2JZ-GE motor te kiezen en daarom iets anders te kiezen zoals een 2JZ-GTE?
 

AutomotiveLucas

Hoort erbij
18 jul 2020
66
13
8
Ik heb trouwens al een prijs 'range' van is300 blokken in Amerika. Een 2JZ-GE blok kost in Amerika rond 2.000 tot 4.000 dollar
 

AutomotiveLucas

Hoort erbij
18 jul 2020
66
13
8

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Koop beter een andere auto,of schroef er een turbo op.
2jz ge is leuke motor maar valt ook dik tegen,zeker met de automaat. Of je koopt een is300 handbak. 2jz-gte zijn stilaan onbetaalbaar aan het worden en tenzij je er bakken geld tegen gooit is het ook dat niet. 1jz kan ook of een 1uz.