LS400 Lambda sensoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rom

Nieuw hier
26 aug 2018
4
0
0
Hallo allemaal,

Voor mijn Lexus LS400 1994 ben ik op zoek naar:
- 2 stuks lambda sensor front: OEM 89465-59015
- 2 stuks lambda sensor rear: OEM 89465-50050

Heb al wel webshop gevonden in Amerika die ze zou moeten kunnen leveren, maar heeft niet op voorraad. Ook op eBay en Alibaba zijn universele vervangers te vinden, maar ik weet niet of dat verstandig is?
Met name de front-sensor 89465-59015 is lastig te vinden; klopt het dat 89465-50010 dezelfde sensor is?

Vraag: weet iemand waar ik het beste kan zoeken?

Alvast hartelijk dank,
Groeten,
Rom.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
waarom je achterste sensors vervangen ? , de voorste regelen je mengsel , vervang die eerst maar
de pre cat sensors registreren of je cat nog voldoet


welke code gaf hij aan ?
 

Rom

Nieuw hier
26 aug 2018
4
0
0
Dat moet ik navragen bij m'n garage. Zij adviseren om alle vier te vervangen, maar als dat niet per s? nodig is dan scheelt dat weer. Ik zal het hem morgen vragen.
Weet jij ook of de front-sensor 89465-59015 (code opgegeven door Lexus-dealer, maar lastig te vinden) te vervangen is door 89465-50010 (beter te vinden, hoewel in Amerika), dat dit dezelfde sensor is?

Dank voor je reactie!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
snap ik dat ze dat adviseren , op ebay zie ik ze staan voor 207 dollar excl verzending inklaring en invoer kosten , dat x4
goed de amerikaanse forums lezen Clublexus is een goede bron van info en LexLS.com ook
ik heb dan wel geen LS400 maar wel een 1UZ-FE van de eerste generatie uit 92 , ik heb alleen de voorste vervangen en je kunt zelf de ecu uitlezen dan zie je ook welke bank je moet vervangen , mijne gaf linker bank pre cat sensor aan , een half jaar later ging de rechter stuk , idd beter om links en rechts te vervangen maar dat is een keuze
ik heb wel Denso (oem) sensors
 

Rom

Nieuw hier
26 aug 2018
4
0
0
Dag allemaal, even een korte follow-up betreffende de lambda sensoren:
- heb twee sensoren besteld bij Rockauto.com (bestelling/levering zeer ok) >> probleem niet verholpen
- vervolgens twee sensoren besteld via AliExpress (geen aanrader) >> probleem nog niet verholpen
- uiteindelijk ECU met exact zelfde nummers gevonden op Facebook en deze samen met schone condensatoren gemonteerd >> m'n Lexus rijdt weer!!

Emissiewaarden zijn 'net binnen' de norm en af en toe heeft 'ie nog een hick-up tijdens het optrekken of accelereren. Zo'n hick-up geeft me nog geen echt fijn gevoel maar met inmiddels weer zo'n 1500 km zonder ANWB wilde ik dit toch even aan jullie melden.

Bedankt voor jullie input en advies,
Rom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.