Zoektocht IS250

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grx

Nieuw hier
30 dec 2018
7
0
0
Beste Lexus liefhebbers,

Na een jaartje research te hebben gedaan over de IS250 en recent mijn Mini Cooper S te hebben verkocht, ben ik nu in de markt voor een japans pareltje.
Ik ben al twee maanden aan het zoeken naar de juiste is250 (gaspedaal, autoscout, marktplaats). Het valt me vooral op dat het aanbod schaarser is dan een jaar geleden. Ook de prijzen zijn wat gestegen. Mijn budget is onder de tussen de 6k - 8k.
Mijn voorkeur gaat uit naar ML audio en lederen bekleding. Ik heb gelezen dat de automaat verfijnder is dan de handgeschakelde transmissie. Omdat ik altijd handgeschakeld heb gereden en het ook lekker vind om te schakelen, heb ik nog geen voorkeur voor automaat of handmatig. Ook las ik dat de modellen vanaf 2007 minder problemen hebben dan de 2006 modellen. Idealiter een auto onder de 2-ton km, geen must gezien de betrouwbaarheid. IS350 is de droom :eek:.

Helaas heb ik tot dusver geen geschikte advertentie gevonden. Wellicht kunnen jullie me helpen. Wat voor zoek methodes gebruiken jullie naast de gebruikelijke websites? Kennen jullie wellicht iemand die zijn is250 wil verkopen?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Hoi welkom op het forum ! En succes met je zoektocht ! Wat ik weet van de Gen2 is dat de handbak uberhaubt niet oke is ! dus pas daar mee op !
Verder kan ik je niet zoveel vertellen over de Gen2, ja dat de diesels ook niet zo oke zijn :p
 

Grx

Nieuw hier
30 dec 2018
7
0
0
Ja klopt, de diesel zal ik vermijden :D Is de handbak zo slecht ja? Misschien dan toch maar de automaat serieuzer overwegen.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Gewoon een automaat kiezen en dan de mogelijkheid tot flipperen aan het stuur (kan je toch nog een beetje handschakelen), je wil niet anders meer!
Verder; een redelijk tot goed onderhoudsverleden is een must, de ML+ leer ook (met de daarbij horende stoel verwarming + koeling), je wilt niet anders meer!
Verder: een hoge km stand is bij goed onderhoud geen enkel punt, wat heeft de V6 te lijden als je gemiddeld 130 rijdt en de toerenteller komt net boven de 2000 toeren uit....over de reserves dan maar niet te spreken, je wilt niet anders meer!

Kortom; goede keuze :grin:
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Je bent niet de enige met een dergelijke vraag. Een paar maanden geleden heb ik dit advies gegeven. In dat topic vind je meer vragen en antwoorden. Kort gezegd: lees het advies in dat topic en kweek geduld, dat wordt beloond.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Beste Lexus liefhebbers,
IS350 is de droom :eek:.

Succes, daarvan zijn er slechts twee nog op kenteken in Nederland, waarvan er eentje bij mij op de oprit staat ;) En dat gaat binnen je budget echt niet lukken :p

Verder gewoon even geduld hebben en wachten tot je een goeie tegenkomt.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Metalfreak er staan er wel meer als 2 op kenteken hoor ????

Is dat zo? Ik heb laatst gezocht in de database van het RDW (openbare gegevens) en kon er maar 2 vinden. Of zijn die weer onder een andere naam geregistreerd?

Edit: ah, ik zie het al, bij jou staat er een spatie tussen IS en 350, da's bij die van mij niet zo. Vandaar mijn conclusie. Als ik dan ga filteren, kom ik op 9. Maar daar zitten er ook al zeker 2 van het nieuwe model bij volgens mij en is er qua gegevens ook behoorlijk wat gerommeld. Zo kom ik er ook een tegen die volgens de RDW slechts 160PK zou hebben... :)
 
Laatst bewerkt:

Grx

Nieuw hier
30 dec 2018
7
0
0
Fijn dat jullie met me mee voelen :) afwachten dan maar... of een tijdelijke wegwerp auto rijden :sleep:
 

TommyIS350

Nieuw hier
21 mrt 2017
10
1
0
Ohh oke ik wist niet dat dat kon. Wel grappig, ik weet dat er bij mij in de buurt ook nog 1 rijd . Maat het zullen er inderdaad niet heel veel zijn nee ????????????????
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Fijn dat jullie met me mee voelen :) afwachten dan maar... of een tijdelijke wegwerp auto rijden :sleep:

Tja, het aanbod lijkt vaak heel erg te verschillen. Toen ik aan het kijken was voor een IS waren er echt een hele hoop te koop. Misschien hebben een aantal mensen als goede voornemen een nieuwe auto kopen en wisselen ze de auto op korte termijn in en komt er weer wat beschikbaar ;)

Ohh oke ik wist niet dat dat kon. Wel grappig, ik weet dat er bij mij in de buurt ook nog 1 rijd . Maat het zullen er inderdaad niet heel veel zijn nee ????????????????

Via deze link kun je zoeken: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/m9d7-ebf2/data
 
Status
Niet open voor verdere reacties.