Lexus LC 500h rijden?

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
RoelVB prachtig initiatief en top van Lexus Breda. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb reeds een vol wekend deze auto mogen rijden. Ik zeg niks........... Veel plezier ook....
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Heren heel veel plezier. Het is een echte aanrader!
Recent een uitgebreide rit kunnen maken met LC500H en dat is geen straf.
De looks van buiten zijn super en het interieur heeft een hele mooie en luxe uitstraling
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
825
1
422
63
Zo... Pffff... voordat ik wat foto's laat zien wil ik eerst Lexusforum nogmaals hartelijk danken voor deze ervaring! Hartstikke leuk en gezellig! Hartelijk dank aan de gastheer en -vrouw Anton en Margreet, bedankt voor jullie gastvrijheid :thumbsup::thumbsup:

En? Hoe rijdt ie? In ??n woord: fantastisch! Als een echte Lexus, maar dan nog fijner/beter/sneller/stiller/luxer/...er/...er/...er. Je kunt er uitstekend mee cruisen door het dorp of de stad, maar zet hem in Sport S+ en de LC reageert fel, begint te huilen en geeft geen krimp. De Multistage hybride aandrijving is zeer soepel. Ik heb de meeste ervaring met een 6-traps koppelomvormer, en wat ik me kan herinneren van een Lexus hybride, zorgt de aandrijflijn ervoor dat de motor zo snel mogelijk vermogen gaat leveren door het toerental omhoog te gooien en daar te houden tot je het gaspedaal loslaat. Nou, ik kan me eigenlijk niet meer zo goed voor de geest halen hoe deze auto dat doet :grin: maar wat me nog bijgebleven is, is dat ie mooi in toeren klimt en een paar keer schakelt. De wegligging is zoals dat van een Lexus, soepel over drempels maar niet spijkerhard op slecht wegdek. Stevig, maar niet stoterig of vermoeiend. Alsof een magneet de auto aan de grond trekt. Ja ik kan doorgaan met van-alles-en-nog-wat te beschrijven maar het is gewoon een hele fijne auto! Ik zat met RoelVB in de auto en we hadden allebei na 1 minuut de opmerking: "Ik kan best wennen aan deze auto.". Een minuut later: "Ik ben gewend aan deze auto. Ik wil 'em hebben :p"

En inderdaad, wat usedlexus zei hebben wij ook gezien tijdens onze rit: mensen met een spontane nekverrekking. We stonden op een moment even te wachten voor een stoplicht met twee rijstroken naast elkaar en de auto naast ons had 3 neuzen tegen de ruiten aan geplakt. Grote grijnzen en ze wekten de indruk dat ze blij waren met wat ze zagen. Nou, ik kan me niet voorstellen dat ze blij waren om mij te zien. Dan moet het of door RoelVB of door de auto komen :p. Of beide :).

Genoeg!

Foto's!

prTYG5E.jpg

1kD8mUu.jpg

2Ser8g4.jpg

PGVQ35d.jpg

ptoHZdn.jpg

95CrU0f.jpg

LwBIp8v.jpg

XfapCHV.jpg

CjFlvZl.jpg

mOezZfK.jpg

7iU2PEV.jpg

QW7LbJm.jpg


:thumbsup::thumbsup::cupid::thumbsup::p
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en Stefan O

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Wat een bak zeg..........leuk verslag. Zo te lezen hebben jullie het naar zin gehad.:D
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Blij om te horen dat jullie zo'n leuke tijd hebben gehad! Ik had in principe wel een proefrit willen maken maar durfde het niet aan, ik ben veel te bang dan ik hem dan n?g meer wil hebben. Ik vind het nu al zo'n mooie wagen dus laat staan als ik erin gereden heb... Helaas is hij een factor 3 ? 4 buiten mijn financi?le bereik. :cry:

Jarno
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
:D
Pffff

Ik ben dus terecht jaloers....:kiss:

Wat een prachtige coup? en wat een mazzelkont ben je om;
a) eens een dagje daarin te mogen rijden
b) zo eentje te kunnen bestellen...
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Voor de liefhebbers: deze specifieke LC 500h staat te koop voor slechts ?116.900...

Jarno
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
... nu de bank beroven gaat ...

<edit> BRILJANT MOOIE wagen!
Bofferds!!!!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Frank, we moeten wel even afspreken dat we niet tegelijk naar dezelfde bank gaan. Ik weet trouwens waar je een mooie rode vluchtauto kunt vinden...;)

Jarno
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
Graag wil ik bij deze nog even lexus breda bijzonder bedanken voor het mogelijk maken van deze leuke dag.
alsmede het forum en de gasten die het er voor over hadden om zover te komen rijden
ALLEN DANK HIERVOOR
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ohjee, ohjee... Ik was een van de gelukkigen en had beloofd om met een review op de proppen te komen... Is er door wat chaos in de huiselijke sfeer nog niet van gekomen (aanschaf GS300 op de dag ervoor, vrouwlief door de rug en daardoor bijspringen in de huishouding, naderende verjaardag, wat perikelen rondom de registratieformaliteiten van de GS en -last-but-not-least- m'n werk). Dit handelen is beslist niet 'des Xenons', dus naast mijn excuses aan de benadeelden wil ik alvast mijn dank uitspreken aan iedereen die deze fantastische ervaring voor mij mogelijk heeft gemaakt. Dat betreft dan Lexus Nederland vs Lexus Breda voor het beschikbaar stellen van de kakelverse LC500h tot aan Used Lexus te Dongen waar wij in een uiterst warme sfeer prettig en gezellig werden opgevangen en verzorgd.Het ontbrak ons aan he-le-maal niets! Ook dank aan Lexus Forum's Roel, die mij als Lucky Bastard heeft weten te pinpointen voor deze gelegenheid! Een ervaring die mij lang zal blijven heugen.:D
Als er nog prijs op wordt gesteld, klim ik op korte termijn alsnog in m'n toetsenbord voor een verlate review. De foto's zullen in elk geval nog volgen.
:grin::eyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Stefan O

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Wat een bijzondere dag was het.
Enigszins glibberend door het mistige land arriveerde ik tegen de middag bij UsedLexus (na natuurlijk de afslag gemist te hebben de eerste keer).
Het begint al goed; vooraan de oprit staat de rode LC al te shinen waarna de Lexus&#146;en van de moderators geparkeerd stonden.
Hop naar binnen en gelijk een bak koffie. Heel bijzonder hoe gastvrij en hartelijk ik (en als ik mag spreken voor de andere deelnemers) werd ontvangen.
Snel naar buiten en rijden met dat ding!
Mijn rit had ik samen met Hans, maar natuurlijk gingen we de LC eerst uitgebreid inspecteren en fotograferen. Het is heel bijzonder hoe mooi die kar in elkaar zit en de kwaliteit van de verschillende materialen. Wat mij gek genoeg het meest is bijgebleven is de binnenspiegel. De binnenspiegel heeft praktisch geen randen, waardoor het net een zwevende spiegel is. Heel bijzonder en heel mooi.
Wegrijden gaat prima. De aandrijflijn van de hybrides van Toyota/Lexus is simpelweg zo goed dat het niet uitmaakt me welke auto je voor het eerst wegrijdt: het gaat als vanzelf. Eenmaal op de weg merkte ik direct hoe rap de motor in z&#146;n toeren schiet. Ik vond hem op dat moment zelfs onrustig rijden en eigenlijk een beetje tegenvallen ☹ Maar het bleek uiteindelijk puur gewenning te zijn; de verschillende standen van Eco t/m Sport + en de gasdosering. Als je het eenmaal door hebt dan rijdt het echt fantastisch. Het onderstel is strak, maar niet zo stug dat het oncomfortabel wordt hij stuurt precies en zeker (ook al was het op sommige plekken best glad) en het motorgeluid is echt heel gaaf (ja, zelfs al was het de V6).
Je merkt helemaal bij de stoplichten of rustigere wegen dat het echt een blikkenvanger is. Volgens mij kan iedereen die er die dag bij was beamen: aan aandacht geen gebrek wanneer je met deze auto rijdt.
Aan het eind van de middag heb ik nog een leuke rit met Xenon gemaakt. En ik merkte dat ik veel meer gewend was aan de auto en de hoeveelheid aan knoppen en andere toeters en bellen, waardoor het ook gemakkelijker was om het gas goed te doseren. We konden het niet laten om wat sprintjes te trekken op een verlaten industrieterrein en natuurlijk om even tof langs te rijden bij de lokale Toyotadealer, waar zelfs iemand vroeg of hij foto&#146;s mocht maken want hij vond het zo&#146;n gave bak xD
Nog een laatste shout out naar Hams, Roel, UsedLexus en Lexus Breda voor het ter beschikking stellen van de LC en er zo&#146;n leuke, hartelijke en enerverende dag van te maken!
Heren en dame, BEDANKT!

Foto's: https://imgur.com/a/cUJvM
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Xenon en D43m0n

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Mja, het meeste gras voor een review is reeds voor m'n voeten weggemaaid, begrijpelijk, maar ik kan me dan ook volledig bij die reviews aansluiten.
Na een heenreis van 225km door verre van prettige weersomstandigheden kwam ik klokslag 12:00 bij Used Lexus in Dongen aan. De rode, nog onbemande LC smoelde me tegemoet met een blik van "aan mij ligt het niet. Ik ben er klaar voor. Kom maar op!", terwijl de eerste twee 'slachtoffers' naar de LC toe liepen om aan hun rit te beginnen. Toen voor mij het moment aanbrak om de LC te temmen, realiseer je je ineens dat je een auto wordt toevertrouwd ter waarde van de helft van een nederlandse doorsnee hypotheek... in een voor mij totaal onbekende omgeving... in tricky weersomstandigheden. Ik sta met mijn hand aan de deurklink die mij even eerder uit de flankt tegemoet plopte en mijn blik glijdt daarbij over het carbon dakpaneel dat met fraaie aluminium daktrimmen smaakvol is afgewerkt. Ik neem plaats aan bestuurderszijde en wordt gevangen door een goed zittende (liggende?) kuipstoel, die je laat voelen dat elke vierkante centimeter van je lichaam contact heeft met de stoel en fixeert mij als bestuurder op prettige wijze. Je kunt er niet omheen: je wordt omgeven door weelde. Mooie materialen, doordachte vormen en alles in een smaakvolle kleurencombinatie. Bij mijn blik naar de bijrijderspositie vallen meteen de aan weerszijden smaakvol aangebrachte handgrepen op. Later zou blijken dat die er niet alleen voor de show in zijn aangebracht... Het enige dat je misschien bekend zou kunnen voorkomen, is de layout van het electronische dashboard, zoals dat reeds in de LFA en later ook in diverse F-Sport uitvoeringen al het licht zag. In de LC hoort het per definitie in thuis. I love it!
Ik druk op de startknop en -als echte petrolhead- verwacht ik dat de zespitter in het vooronder ontwaakt. Niet dus. Dat heb je met een hybride. Om te beginnen dan eerst de pook maar eens in de zoek-het-mooi-zelf-uit-stand (D) en de LC pakt op en rolt vrijwel geruisloos weg. In de tellerrand ontdek ik het woordje "Comfort" en dat staat er ook terecht, want de wagen voelt absoluut niet nerveus of aggressief. Als ik geblinddoekt in de LC zou zijn meegereden, zou ik niet het idee hebben gehad in een sportieve exoot plaats te hebben genomen (misschien op die perfecte stoel na dan). Al rijdend went de auto vrij snel, al duikt bij een blik in de zijspiegel de enorme brede schouder van de LC op die je meteen weer laat beseffen dat je niet met een grijze muis op pad bent. Sterker nog: onderweg blijkt de LC meer aandacht te trekken van menig mannelijk persoon, dan menig vrouwelijk persoon lief zou zijn... Ook kwam een toevallige stumper in een Carrera S4 naast ons staan. De hypermoderne vormgeving van de LC liet de Carrera lijken uit het tijdperk van de karbietlampen te komen. Wat een contrast! Nog geen 50m verder koos de Carrera voor een vluchtroute om verdere vernedering te ontvluchten. GAAF! Maar ondertussen was ik nog steeds op zoek naar die knop waar ik de LC in Sport en Sport+ mode kon zetten. Geen idee! Damn... totdat ca 200m voor aankomst bij de Residentie van Hr. en Mw. van Kakerken mijn blik op de hooggeplaatste knop viel, rechtsboven aan de cockpitrand. Ik klikte 'm gauw door, meteen in de Sport+ stand. De layout van de toerenteller maakte me meteen duidelijk dat het er vanaf nu even wat serieuzer aan toe zou gaan. De laatste parallelweg opsturend tikte ik even het gaspedaal aan op een wijze zoals ik dat het laatste uur ook had gedaan, met een verrassende response van de LC tot gevolg: de LC sloeg zijn klauwen in het losse asfalt en uit de in mijn ooghoeken opflitsende waarschuwingslampjes kon ik opmaken dat de electronica ingreep om te voorkomen dat Nederland nog maar ??n LC op kenteken zou overhouden... Kolere! Wauw! Wat was dat? Even bijkomen onder het genot van de voortreffelijke hospitality van huize Used Lexus.
Weer een uurtje laten kreeg ik de mogelijkheid om voor een tweede ronde de LC mee te nemen, zodat ik ook ervaring kon opdoen met de andere drive-modes van de LC. In Sport-mode is al merkbaar dat de LC directer stuurt en de demping een klapje stugger wordt. De ideale mode voor een hogere funfactor, maar zonder extreem gedrag. We kwamen per toeval op een industrieterrein terecht, na vieren op zaterdagmiddag... Strak, schoon en overzichtelijk asfalt, en vooral verlaten...
Sport werd Sport+ en de D-stand werd ingeruild voor de M-stand. De LC rolde z'n mouwen op. Vanaf dat moment zou volop geflipperd worden. En dat zul je weten, want de LC is pas uitgeteld bij versnelling 10!
Gas erop, (ook) toerenteller in de gaten houden en klikken maar. Wat een sensatie! Ook op strak en schoon asfalt schijnen de aangedreven wielen niet over voldoende klauwen te beschikken en schiet de electronica te hulp om kleur en vormgeving van de LC te bewaken. Maar op een schitterende wijze. De LC laat voelen dat je serieus aan het spelen bent en tikt je op een prettige wijze op je vingers dat je je op grensgebied begeeft. Geen idee of je de electronica ook het zwijgen op kunt leggen, maar gezien het vertrouwen dat je wordt gegund om op deze fabuleuze wijze kennis te mogen maken met deze sportbolide, zou ik de boel op de openbare weg ook niet eens uit willen schakelen. Het motorgeluid doet zeker nog een extra duit in het belevingszakje. Geen idee of ik door een active sound om de tuin wordt geleid, of dat het 't echte geluid uit de 3.5 V6 is. Boeien! I love it!

Als ik zo vrij mag zijn: enkele jaren geleden heb ik in Duitsland een soortgelijke ervaring mogen opdoen met een Laborghini Gallardo LP640. Hoewel dat toch wel een iets andere categorie auto is en een vergelijk misschien niet helemaal op z'n plaats is, zijn het wel twee exoten. En zou ik 't voor het kiezen hebben tussen een LC500h of een LP640, dan wint voor mij de LC500h. Ondanks dat de Lambo een heerlijk verslavend aanzuiggeluid ten tonele brengt als de V10 vlak achter je z'n gulzige keelgat opent, is de Lambo een regelrechte ramp om je mee in normaal verkeer te begeven. Na een kwartiertje stadsverkeer loop je bij schakelen ongewild een whiplash op. En dat zonder aangereden te worden! Nee, een LP640 in vergelijking tot een LC500h is een beetje als die Carrera vs LC, maar dan niet zozeer voor het uiterlijk, maar meer voor de finesse van de onderhuidse techniek.

Lexus heeft een juweel in huis met deze LC en ik moet nu bekennen dat ik nieuwsgierig ben geworden naar het vergelijk van LC's met-en-zonder-"h"...

Nogmaals dank aan allen, al dan niet bij naam genoemd, die de weg naar deze ervaring voor mij mogelijk hebben gemaakt. Onvergetelijk!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
No Title
 

Bijlagen

  • photo6466.jpg
    photo6466.jpg
    227,2 KB · Weergaven: 41
  • photo6467.jpg
    photo6467.jpg
    378,1 KB · Weergaven: 39
  • photo6469.jpg
    photo6469.jpg
    389,9 KB · Weergaven: 42
  • photo6470.jpg
    photo6470.jpg
    422,1 KB · Weergaven: 39
  • photo6473.jpg
    photo6473.jpg
    390 KB · Weergaven: 39

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
No Title
 

Bijlagen

  • photo6463.jpg
    photo6463.jpg
    271,4 KB · Weergaven: 40
  • photo6464.jpg
    photo6464.jpg
    202,6 KB · Weergaven: 44
  • photo6471.jpg
    photo6471.jpg
    232,3 KB · Weergaven: 45
  • photo6472.jpg
    photo6472.jpg
    308,1 KB · Weergaven: 41
  • photo6483.jpg
    photo6483.jpg
    428,4 KB · Weergaven: 38

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
No Title
 

Bijlagen

  • photo6479.jpg
    photo6479.jpg
    291,2 KB · Weergaven: 44
  • photo6481.jpg
    photo6481.jpg
    271,5 KB · Weergaven: 44
  • photo6480.jpg
    photo6480.jpg
    239 KB · Weergaven: 43
  • photo6482.jpg
    photo6482.jpg
    224,4 KB · Weergaven: 42
  • photo6484.jpg
    photo6484.jpg
    254,2 KB · Weergaven: 45

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Mooi verslag en enthousiast. Ik deel dat helemaal met jullie. Nou zou het ook gaaf zijn om met de V8 te rijden. Is toch tikkie anders:p