Meeting ideeën

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Dag Lexusliefhebbers,

Wij zijn alweer aan het brainstormen over onze meeting die in juni zal plaatsvinden.
Hierin willen we jullie graag betrekken, dus als je idee?n hebt wat je graag zou willen zien/doen op de meeting laat het dan hier weten.

Groeten,
Het Lexusforum team
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Het ontmoeten van mede Lexus liefhebbers , ervaringen kunnen uitwisselen , genoeg parkeerruimte en een zonnetje is voor mij al goed genoeg om even langs te komen..:oops:
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Is het altijd in Juni? Ik zou graag een keer komen maar helaas ben ik in die tijd meestal op vakantie.

Jarno
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Afgelopen jaar bij Lexus Zwolle vond ik echt perfect. Meer van dat pls! (Hoewel die reffende LFA wel een once in a lifetime was) :cupid:
 

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Ik ben nog nooit eerder naar een meeting geweest. Lijkt mij best interessant. Aangezien in naast Lexus ook nog een LandCruiser rij, zou ik het interessant vinden om de Lexus GX en LX te kunnen zien. Al moet ik zeggen dat de combinatie LandCruiser-Lexus soms een beetje uit proportie vind.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Zijn we al eens bij Lexus Utrecht geweest? Geen idee of ze mee willen werken aan zo'n bijeenkomst, maar ik denk dat er best wat leuks te zien is daar :grin:
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Het ontmoeten van mede Lexus liefhebbers , ervaringen kunnen uitwisselen , genoeg parkeerruimte en een zonnetje is voor mij al goed genoeg om even langs te komen..:oops:

Dat is zeker te regelen :p

Is het altijd in Juni? Ik zou graag een keer komen maar helaas ben ik in die tijd meestal op vakantie.

Ja. Altijd vlak voor de zomervakantie.

Afgelopen jaar bij Lexus Zwolle vond ik echt perfect. Meer van dat pls! (Hoewel die reffende LFA wel een once in a lifetime was) :cupid:

Altijd maar weer een LFA wordt ook saai... toch?

Ik ben nog nooit eerder naar een meeting geweest. Lijkt mij best interessant. Aangezien in naast Lexus ook nog een LandCruiser rij, zou ik het interessant vinden om de Lexus GX en LX te kunnen zien. Al moet ik zeggen dat de combinatie LandCruiser-Lexus soms een beetje uit proportie vind.

Dat is wel lastig. Gezien beide modellen nauwelijks in Nederland voorkomen.

Zijn we al eens bij Lexus Utrecht geweest? Geen idee of ze mee willen werken aan zo'n bijeenkomst, maar ik denk dat er best wat leuks te zien is daar :grin:

Je bedoelt Louwman Exclusive? Daar zijn we al eens mee bezig geweest, maar die hebben helaas te weinig ruimte.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Als het Louwman Inclusive was geweest, dan wel.:p De parkeerplaats is daar niet ruim inderdaad, al is de werkplaats dat weer wel. Maar ik kan me voorstellen dat ze gezien hun positie in de markt en hoge serviceniveau bij Exclusive klanten dan daar wellicht “nee” moeten verkopen, dus ik begrijp dat wel.

Euhm, Louwman Museum? In Den Haag? Zijn we daar al eens geweest?
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
Als het Louwman Inclusive was geweest, dan wel.:p De parkeerplaats is daar niet ruim inderdaad, al is de werkplaats dat weer wel. Maar ik kan me voorstellen dat ze gezien hun positie in de markt en hoge serviceniveau bij Exclusive klanten dan daar wellicht “nee” moeten verkopen, dus ik begrijp dat wel.

Euhm, Louwman Museum? In Den Haag? Zijn we daar al eens geweest?

Louwman museum is misschien ook wel leuk, mooie locatie
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
heb contact gehad met de heren van cbs uit schijndel, zij zijn bereid ook iets leuks te doen
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Wat leuk dat jullie dit organiseren. Ik ben sinds een paar maanden Lexus rijder. Dus ben zeker ge?nteresseerd om langs te komen. Alleen al om andere modellen te bewonderen. Stiekem zit je toch alweer over je v?lgende auto te dromen... :)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Misschien kunnen ze iets vertellen over after-market upgrades. Ik zou wel mn Xenon verlichting willen switchen voor LED bijvoorbeeld...
 
  • Leuk
Waarderingen: CBS Racing

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hebben we met onze auto’s wel eens last van roest? Ik heb geen idee eigenlijk? Als dat zo is, misschien is er een bedrijf dat iets kan vertellen over anti roest behandeling? Ik hoor wel eens wat over dinitrol of zoiets?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Hebben we met onze auto’s wel eens last van roest? Ik heb geen idee eigenlijk? Als dat zo is, misschien is er een bedrijf dat iets kan vertellen over anti roest behandeling? Ik hoor wel eens wat over dinitrol of zoiets?

Het aantal bedrijven dat zich nu nog met antiroest activiteiten voor auto's bezig houdt is bijna uitgestorven omdat roest met de huidige staalsoorten, grondlakken en doorlasbare montagepasta's eigenlijk tot het verleden behoort. Zelfs een door steenslag aangetast front met duidelijke putten in de lak gaat meestal niet meer roesten....

Dinitrol was destijds een erg actief bedrijf dat producten leverde die je na aankoop van een auto in allerlei kokerbalken en tegen de binnenkant van spatschermen kon spuiten. Die kokerbalken zijn tegenwoordig af fabriek al voldoende beschermd en in de wielkasten zijn veelal kunstof binnenschermen aangebracht die voorkomen dat vochtige en gepekelde modder en straatvuil zich in allerlei hoeken kan verzamelen om daar zijn kwalijke werk te verrichten.

Auto's zijn vanaf zeg 2000 nagenoeg roestvrij, op een enkele na waar de constructeur bij het ontwerp niet goed heeft opgelet. In veel gevallen waar je nu roest op een auto ziet is dat een gevolg van onvoldoende vakkundige reparaties van aanrijdingsschade.

Bij mijn huidige GS zie ik slechts onder bepaalde omstandigheden op een enkele plaats roest: na een (handmatige) wasbeurt waarna de auto met natte remschijven wordt weggezet in mijn garage zijn de remschijven de volgende morgen bedekt met een laagje vliegroest, hetgeen bij "bloot" gietijzer ook niet te voorkomen is. Na een of twee keer remmen is dat weggepoetst en zolang je de auto niet met natte remmen stil zet blijft het ook weg.

Roestvorming is dus in zijn algemeenheid niet meer een probleem, wat het vroeger bij alle merken (de een wat meer dan de ander) wel was. De kans op roest neemt wel toe afhankelijk van rijomstandigheden en woonomgeving. Pekel en zilte zeelucht zijn niet bevorderlijk voor het roesvrij houden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n