SC400nl's modificaties

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lange weg, maar wel perfect dit :rulez: Heb je al een plekje gereserveerd in je prijzenkast? :p

enige bezorgdheid toch nog , de achter ophanging maakt een klapperend geluid bij een klinkerweg , daar wil ik het fijne nog van weten
Niet toevallig de veertjes van je remblokjes weg achterzijde? Kun je uitsluiten door zachtjes te remmen als het klappert.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat klapperen heb ik voor. Maar dat had ik ook al met de vorige vering. Het vaststellen of het de remblokken waren ging iets moeilijker bij mij i.v.m. het hybride remsysteem (regenerative). Achteraf bleek het bij mij ook (de veren van?) de remblokken te zijn.

Hoe dan ook, mooi werk! Ik ga de auto 13 juni bewonderen!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Achteraf bleek het bij mij ook (de veren van?) de remblokken te zijn.
Officieel heet het Anti-Squeal spring, zie voorbeeld pic (47743C, nr.2) .

anti-squealkit.jpg
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt! Duidelijk! En die veertjes zorgen voor al dat lawaai? :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
bedankt voor jullie leuke reacties en advies
ik ga dat zeker na kijken Mike, ...nadat ik alle boutjes van de shocks heb bekeken :p

ik ga nu ff een prijzenkastje timmeren .....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
En die veertjes zorgen voor al dat lawaai?
Niet bepaald, want wat weg is maakt geen lawaai :sneaky: Als ze ontbreken dan 'kunnen' je blokjes rammelen bij oneffen wegdek..
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Heerlijk hoe die nu staat op zijn nieuwe sloffen met de schroefset gemonteerd!
En verstandig dat je de auto aan de voorzijde nog een beetje te hoog hebt staan.
Je zult vast op club lexus gelezen hebben dat bij menig mens daar de kabelboom doorgaat door dat de band deze raakt.
Is bij lexus niet overna gedacht (kabelboom hangt aan de binnenzijde.
Velen verlengen deze boom en leggen hem bovenlangs zodat de auto aan de voorzijde ook lager kan.

gr.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
dank je Misha
ik wil hem voor iets lager hebben en achter iets hoger , ik moet er ff mee spelen om het gewenste resultaat te krijgen
zoals Raine hem heeft afgesteld
raine-rear.jpg

met hem heb ik veel contact gehad en is de founder van het off wheel and tire topic zoals je misschien al weet

de kabelboom kan omgelegd worden zonder hem te hoeven verlengen maar zoals ik nu heb ervaren hebben de meeste de shocks niet hard genoeg staan
het voorwiel duikt niet meer zoals voorheen en ik ben niet op zoek naar comfort maar naar stijf zoals mijn prelude reed

enig minpunt tot nu toe is het fender rollen , man wat is dit dik staal zeg , heb een fender roller en achter al gedaan maar wil het voor liever niet

verder kan ik alleen maar zeggen ...wat een verschil ! direct sturen en onwijze handeling en nu was die al niet slecht , misschien mede omdat mijn SC zo weinig heeft gelopen
 

Bijlagen

  • raine-rear.jpg
    raine-rear.jpg
    407 KB · Weergaven: 45

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
dank je Misha
ik wil hem voor iets lager hebben en achter iets hoger , ik moet er ff mee spelen om het gewenste resultaat te krijgen
zoals Raine hem heeft afgesteld


met hem heb ik veel contact gehad en is de founder van het off wheel and tire topic zoals je misschien al weet

de kabelboom kan omgelegd worden zonder hem te hoeven verlengen maar zoals ik nu heb ervaren hebben de meeste de shocks niet hard genoeg staan
het voorwiel duikt niet meer zoals voorheen en ik ben niet op zoek naar comfort maar naar stijf zoals mijn prelude reed

enig minpunt tot nu toe is het fender rollen , man wat is dit dik staal zeg , heb een fender roller en achter al gedaan maar wil het voor liever niet

verder kan ik alleen maar zeggen ...wat een verschil ! direct sturen en onwijze handeling en nu was die al niet slecht , misschien mede omdat mijn SC zo weinig heeft gelopen



Ja dat is egt de ideale stance voor een sc. Lager ziet er niet meer uit.
Ik zou wel graag wat comfort houden gezien het een luxe cruiser is.
Had mijn prelude egt keihard afgeveert.
Me maten noemden dat de ruggenbreker xD.
Toch zou ik et wel omleggen voor het geval dat en de fenders ligt rollen.
Lijkt strak en er gaat niks stuk.
Super voorbeeld. qua smaak liggen we aardig op 1 lijn haha.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
bedankt voor jullie leuke reacties en advies
ik ga dat zeker na kijken Mike, ...nadat ik alle boutjes van de shocks heb bekeken :p

ik ga nu ff een prijzenkastje timmeren .....

De wisselbeker komt vrij en jij bent voor mij de volgende winnaar, gave auto !!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
dat schiet al lekker op , schrijf mij maar in dan voor die ere plek :oops: in al mijn bescheidenheid