SC400nl's modificaties

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
1243719_1.jpg

een rommelig begin maar dit is de start van mijn project , de Lexus SC400 uit 1992
Na 16 jaar in volle tevredenheid in een 3rd gen Honda Prelude 2.0-16v-4WS uit 1989 te hebben gereden en een restauratie heb gedaan vond ik het tijd voor wat "anders" nou ja anders ...de lijnen van deze SC spraken mij erg aan en mede omdat ze lijken op mijn Prelude
ik was aan het zoeken naar een Japanse GT een coupe , een Honda Accoord coupe of zo iets maar toen kwam ik deze tegen samen met een groene , toevallig genoeg een op een volgend kenteken nummer
de groene had een schappelijke prijs maar erg veel kilometers wat natuurlijk geen enkel probleem is voor dit soort premium auto's maar toch , het is niet alleen de motor waar de kilometers bij tellen
Deze blauwe was wat hoog geprijsd maar besloot toch om er te gaan kijken zodat ik vergelijkings materiaal zou hebben als ik naar de groene zou gaan
Dit was de eerste keer dat ik naar mijn weten een SC400 had gezien en viel als een blok , die lijnen , retro en toch modern , tijdloos en stijlvol
de SC was al 3 jaar in bezit van een handelaar in exclusieve auto's van fiesta RS tot Bentley continental
zijn zoon bleek ook een jappen liefhebber te zijn en liet zijn Eclipse turbo zien en bleek veel interesse te hebben in mijn toch wel zeldzame Prelude

proefrit gemaakt en vond het geweldig , best wel een stap van een nerveuze 2 liter 4 cilinder naar een soepele 4 liter V8
De SC heeft alle extra opties ..6 wel te verstaan
Goeie deal gesloten en de week erop opgehaald , de zaken die ik met zijn zoon had besproken waren helaas niet gedaan , dit betrof de zuigers van de kofferbak, de beurt en het onderhoudsboekje die verdwenen was ,wel een NAP pas en kreeg wat kopietjes mee van een andere ge?nteresseerde die de SC terug naar Canada wilde exporteren , geen idee waarom maar goed

na wat telefonisch contact over het uitblijven van mijn onderhoud boekje en kofferbak zuigers werd de vader iets wat nukkig en wilde de SC weer terug kopen , hij had spijt omdat dit de SC was die hij bij de introductie had gezien bij Louwman en hem toen niet kon/mocht kopen en vond dat zijn zoon hem te goedkoop had weggedaan

De SC is werkelijk een Demo geweest bij Louwman en Parqui in 1992 waar ik nog de gele sleutelhanger van heb samen met de inklaringspapieren
wat mijn vermoeden ook is is dat deze blauwe met beige interieur samen met de groene met grijs interieur de eerste SC's in Nederland waren ...nogmaals dat is mijn vermoeden omdat dit een demo auto is geweest en er volgens Lexus Nederland er plus minus 20 zijn verkocht via het dealer netwerk

De kofferbak zuigers heb ik nooit mogen ontvangen maar wel het onderhoudsboekjes met de stempels van Lexus en de laatste paar beurten bij een garage in wassenaar , deze dame heeft naar mijn mening de auto netjes laten onderhouden en aan de lijsten en interieur weinig last van de zon gehad
Deze mevrouw had de Sc gekocht en was volgens de RDW eerste eigenaar wat mij tweede eigenaar maakt en was blijkbaar dol op golfen want ik vind nog die pennetjes waar je een golfbal op zet (tees) , vandaar waarschijnlijk de lage kilometerstand van 147000

hieronder mijn eerste "mod" een moeie gloeilampjes vervangen voor leds .....

and the story continues



LED swap van mijn cluster, jeetje wat zaten die stekkers vast , gelukkig kon mijn zoontje helpen met iets kleinere handjes ik heb 120 graden wide leds gebruikt in cool white en omdat ik zeker wilde zijn dat het resultaat goed zou zijn zonder "hotspots " heb ik ze besteld by Superbrightleds in de US

fetch

omdat mijn cluster donker is en overdag goed verlicht moet zijn om het af te kunnen lezen deden de gloeilampjes na 22 jaar hun werk niet meer om nog meer reflectie te krijgen heb ik er zilvertape op geplakt zodat ik een zee van licht krijg , gelukkig werkt mijn dimmer ook op de leds

fetch


omdat de leds polarity hebben moet je het uitproberen om te zien of de contacten goed zitten , zoals hieronder te zien is dat er 1 led verkeerd zit

fetch

ben nu begonnen aan mijn console , hoop gefriemel om een lampje uit een schakelaar te krijgen

fetch

ff snel een foto gemaakt maar mn telefoon houd niet van het donker , maar het geeft een idee van het resultaat

fetch

en zo was het met gloeilampjes , bijna niet te zien als de zon er op staat

fetch
 

Bijlagen

  • 1243719_7.jpg
    1243719_7.jpg
    27 KB · Weergaven: 49
  • IMAG0712.jpg
    IMAG0712.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 56
  • IMAG0707.jpg
    IMAG0707.jpg
    79 KB · Weergaven: 49
  • IMAG0710.jpg
    IMAG0710.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 50
  • IMAG0718.jpg
    IMAG0718.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 52
  • IMAG0721.jpg
    IMAG0721.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
dank jullie wel en bedankt voor het verplaatsen , leuk om mijn projectjes hier te posten
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Een paar fraaie foto's van je bolide misstaan hier ook niet :rulez: ;)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
good idee ;) heb vandaag wat foto's gemaakt , ff snel eigenlijk en niet gewassen :sneaky:
fetch
fetch
fetch
fetch
fetch
fetch
fetch
De SC is nog helemaal origineel en wil wel die clean look behouden maar hij moet echt een stuk lager en strakker worden middels een setje 19 inch en coilover set, achter een stuk breder 10.5 j om die naar binnen staande wielen naar buiten te brengen strakke poly bushings op de draagarmen en stuurhuis en defo een ander stuur , de GS heeft een mooi stuur maar moet nog even uitzoeken hoe dat zit met een single stage airbag maar er schijnt een oplossing voor te zijn op het moment ben ik stap voor stap de auto in topconditie te krijgen door middel van de vloeistoffen, filters , kabels, airco en ontsteking onderdelen zijn wat lastig verkrijgbaar maar zolang het een Toyota nummer heeft kan ik het bij de dealer bestellen
 

Bijlagen

  • IMAG0726.jpg
    IMAG0726.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 48
  • IMAG0728.jpg
    IMAG0728.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 44
  • IMAG0730.jpg
    IMAG0730.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 51
  • IMAG0731.jpg
    IMAG0731.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 47
  • IMAG0734.jpg
    IMAG0734.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 44
  • IMAG0740.jpg
    IMAG0740.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 49
  • IMAG0725.jpg
    IMAG0725.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 49

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Schitterende verschijning dit! Super dat je zo je best doet voor deze Lexus
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nog steeds een supermooi (uniek) model dit. Interieur ziet er ook netjes uit! :rulez:

fetch
 

Bijlagen

  • geschikt.jpg
    geschikt.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 46

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Mooie wagen en ook zeer apart. Ben benieuwd hoe het gaat worden. :grin:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
het is tijd voor velgen , :)
ik reken me suf en heb nu een goede wheel calculator gevonden nl www.willtheyfit.com/
ik wil gaan voor 19 inch met 8.5 j voor en 9.5 j achter om niet te agressief te gaan , een wiellip is een vereisten 6,10 of vork spaak en een fenderroller is onderweg , aangezien ik 16 jaar geleden voor het laatst velgen heb gekocht is dit wel even iets anders , ik wil niet met de stock offspec gaan omdat mijn wielen nogal verzonken in de kasten zitten , na 300 pagina's gelezen te hebben op clublexus weet ik het ongeveer maar zoek eigenlijk wat hulp bij de keuze , het probleem met mijn Lexus is dat wat ik ook probeer te kopen of bestellen ze geen weet hebben van dit model wat alles wel een uitdaging maakt

mijn vraag aan jullie Lexus experts , wie weet er een goede firma waar ik goed geholpen kan worden en die de tijd nemen om te passen en te meten , mensen die verstand van zaken hebben en niet zomaar uit een boekje werken ?
showoffimports is erg ver weg om even langs te rijden ivm mijn woonplaats omgeving Haarlem (maar wel 10% forum korting) , Jappower is wat meer in de buurt maar lijkt meer op een online shop

nog een klein vraagje ; ik zag bij lube dat hij redout folie op zijn achterlichten heeft , die zijn precut for zijn Lexus , is het mogelijk om dit op mijn achterlichten te doen met behoud van de oem look ?
 

Ruudv82

Hoort erbij
8 nov 2012
70
2
0
mooie SC! ben benieuwd naar wat voor velgen je gaat kopen.
zelf red-outs maken heb ik vroeger ook gedaan op mijn Toyota Carina-E GTI, maar helaas kwam 'ie daarmee niet door de apk.
de afkeur was dat de achteruitrijlampen roze licht gaven ;)
het is eff een tijdje werk, passen/meten en knippen, zelf de folie spuiten maar het resultaat was netjes (helaas geen foto meer van, computercrash)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zag hier nog een diy topic m.b.t. redouts: http://www.clublexus.com/forums/sc-4...ails-pics.html

Zag nog iets staan over speciale lampen die geschikt zijn voor redouts, lijkt dat daarmee het 'roze-effect' verholpen wordt.

Betreffende passen en meten velgen... Je zou even kunnen bellen met 1 van de aanbieder op marketplace, misschien dat AS motorsport iets kan meten en ze zitten naar het lijkt ook niet al te ver weg. Aan de andere kant, je doet dit maar 1 keer, dus dan ben je in 't ergste geval een dagje onderweg. ;)
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
As Motorsports is dichtbij , bedankt GPS

ja redout met een spuitbus heb ik al eens geprobeerd in mijn "honda "jaren en is een beetje riskant ivm verklooien van de achterlichten en een ander setje moet van ver komen , ik zag bij hube dat er ook folie is en dat is nog verwijderbaar
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
na veel mailen met AS Motorsports , jap power , showoffimports en fullcartuning heb ik bij showoff een setje BC racing coilovers besteld want die geven nog steeds forum korting (5%)
cbc59162490b03f4e017a0eb8cd00276.jpg
en via marktplaats bij een machine fabriek gekomen die een wielkast roller kon leveren
$(KGrHqVHJB8FJ)NkGnT!BScjVhlYQ!~~60_84.JPG
dat was namelijk het algemene advies om eerst de auto te verlagen en wielkasten voor te bereiden zodat ik de nieuwe velgen kan passen zodat ik de goede "stance" kan krijgen en gaan voor die "flush"look die ik graag wil
velgen zoeken blijkt dus een drama te zijn en heb echt honderden modellen voorbij zien gaan maar ga binnekort kijken bij fullcartunning voor een 6 spaaks met lip die aleen verkrijgbaar is in 9j en 10j waarmee ik dus echt op het maximum kom

kort om , veel passen en meten de komende tijd en ook nog ff een tune up kit monteren die gisteren uit the US is gekomen
$(KGrHqUOKpwE4keSRelBBOPZ)JbQnQ~~0_12.JPG

mijn handen jeuken !
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
bedankt
Ja het Lexus virus heeft toegeslagen , stapje voor stapje maakt ik de SC totdat ie aan mijn wensen voldoet :D
1 tegenvaller ...het 5 channel premium sound system is shot , versterker is boem en ziet er naar uit dat er een heel nieuw audio systeem in moet , dat zit ff niet in mijn budget