Bluedeamons Lexus IS250

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Dat was meer om te kijken of het zou staan , die V6 logo gaat er sowieso vanaf.


Volgende update zal de bumpers en motorkap overspuiten zijn (evt kofferklep)
Der zijn plekken op de IS waar de blanke lak van los laat en dat vind ik persoonlijk afgrijselijk.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Die embleempjes gewoon laten joh, maakt je auto weer net een tikkie anders dan alle anderen šŸ‘
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het uniek en supercool staan! Geen twijfels meer tussen 4 of 6 cilinder en F-Sport logo voor zoals ie straks eruit komt te zien (en het bijzondere karakter van de bestuurder benadrukt) !! De auto ziet er ook sneller uit zo :rulez:

IS250Fsport.JPG

Zelf denk ik hieraan, wat vinden jullie?

image_5312.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
No Title

Vandaag ga ik een x aantal spullen ontvangen van carclean.

Monello clay
Poorboys lubricant
Nitril handschoenen
Monello non ferro
Maskeertape

Tevens heb ik voor een maat van mij een volledige reinegings beurt gegeven als kado voor zijn seat leon

Deze was door zijn rode lak en onze mooie zon op de liggende delen vrij vervaagd geraakt. Dit al helemaal netjes solide gekregen en een hoogglans aan gebracht. Alle hologrammen en 80% van de swirls zijn eruit
 

Bijlagen

  • photo5539.jpg
    photo5539.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 35

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Top dat je dat hebt gedaan en denk ook dat je het wel leuk vond ;) Enige wat ik niet begrijp is dat zo'n jonge auto nu al de lak verweerd is? Af en toe een wasstraat en verder geen degelijk lakonderhoud door de eigenaar uitgevoerd?
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Helaas was de leon door een wannabe onderhouden geweest. Voortaan word de leon handwas gedaan. Ik vond het ook al zo raar idd de auto is als ik mij niet vergis van 2013 . Algoed hij is weer helemaal hersteld en in de lakverzegeling !
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Op de meeting zei je dat kleien onzin was en eigenlijk de auto goed moest ontvetten. Waarom heb je dan geen Prep of Ex besteld?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Je gebruikt Prep en Ex? Of bedoel je kleien en ontvetten?
Met kleien haal je enkel de oppervlakkige vuil eraf en ontvetten tja... is een voorbereiding voor een coating of te waxen. Maar daarmee haal je geen vuil wat in de lak zit weg.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Morgen krijg ik mijn aanvulling binnen op mijn poets assortiment.

DAP500 V3
Monello pads
light cut
polish pad
finnish pad

mothers glasreiniger
wolfs non fero

mothers gold wash shampoo

ruitendoek microvezel waffle
microvezel doekken
weer een bulk handschoentjes
clay + poorboys claylube

ben benieuwd wat de DAP gaat doen Volgende stap is een Rupus bigfoot mark II

ondertussen is de kofferbak redelijk gevuld met poetsproducten. Gaat de goede kant op zo :p
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Wooo nice! Dat wordt leuk uitpakken als je pakketje binnen komt! Ik zou op m'n knie?n bij de deur wachten! :)
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Morgen krijg ik mijn aanvulling binnen op mijn poets assortiment.

DAP500 V3
Monello pads
light cut
polish pad
finnish pad

mothers glasreiniger
wolfs non fero

mothers gold wash shampoo

ruitendoek microvezel waffle
microvezel doekken
weer een bulk handschoentjes
clay + poorboys claylube

ben benieuwd wat de DAP gaat doen Volgende stap is een Rupus bigfoot mark II

ondertussen is de kofferbak redelijk gevuld met poetsproducten. Gaat de goede kant op zo :p

hahah dit ziet er inderdaad bekend uit.

Zo ben ik ook eens begonnen als een hobby maar dit is nu onwijs uit de hand gelopen en nu maar me werk van gemaakt haha.
Mocht je vragen en of tips willen laat maar weten hoor.

En een Rupes Bigfoot kan ik ter strengste aanraden. Een dap is hier helemaal niks bij. Tevens het grootste nadeel van de dap vond ik dat hij onwijs trilde. Als je een auto heb gedaan na ongeveer zo 6 a 8 uur voel je bijna je armen niet meer door de trillingen.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Op de meeting zei je dat kleien onzin was en eigenlijk de auto goed moest ontvetten. Waarom heb je dan geen Prep of Ex besteld?

Kleien is NOOIT onzin. Soms is dit wel eens de belangrijkste stap vlak voor het polijsten. Als je namelijk gaat polijsten wordt de lak warm waardoor de molecule gaan ''bewegen'' dit heeft als voordeel dat de lak zachter wordt waardoor je makkelijker de krassen eruit kan polijsten. Als je niet ''kleid'' betekend dit dus dat je de vuiligheid die nog in je lak zit op je polijstpad gaat uitwrijven waardoor je dus ongemerkt juist meer krassen in je lak maakt dan dat je eruit haalt.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
No Title

Ook ik heb het poets virus te pakken. Foamen, wassen, kleien, polijsten, ontvetten, glazen, waxen etc.....heerlijk ontspannend en mooie resultaten.
 

Bijlagen

  • photo5630.jpg
    photo5630.jpg
    265,2 KB · Weergaven: 34
  • photo5631.jpg
    photo5631.jpg
    390,1 KB · Weergaven: 35