Bluedeamons Lexus IS250

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ook ik heb het poets virus te pakken. Foamen, wassen, kleien, polijsten, ontvetten, glazen, waxen etc.....heerlijk ontspannend en mooie resultaten.

Stefan wat is de reden dat je glaze gebruikt na het polijsten ? lijkt me een klein beetje overbodig aangezien je hem toch al gepolijst heb ?
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
He kan dann beter wen goede sealer gebruiken. Of lekker in pappen met wen goede wax\nano

glaze gebruiken ze I.m.o na het wassen als er verder niets gedaan meet word
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
glaze wordt normaal gebruikt om gebruikers krasjes te verbergen. een soort van show shine idee. Als je een goede polijst beurt heb gegeven mag de glaze niks uitmaken. Zowel, betekend het dat je nog niet goed genoeg gepolijst heb. Een Glaze is een voedend glansproduct dat op basis van droge olie?n in de porie?n van de lak trekt. oftewel, om het moment dat je je auto gepolijst heb en na een maand of 2 a 3 de glans minder is kan je dit product toevoegen als een soort booster. Ik raad het alleen zelf niet aan omdat je toch een stukje van de wax ''aantast''

i.p.v een glaze kan je inderdaad zoals Bluedeamon zegt een sealer gebruiken maar wat nog het beste is is natuurlijk een coating. Een coating heeft meerdere positieve eigenschappen waaronder:

- D.m.v een coating wordt je lak laag dikker ( ook wel micron genoemd ) door zo coating wordt je lak laag maar liefst 3% dikker. Dit heeft als voordeel dat je lak krasbestendiger wordt en minder last van steenslag.
- De auto wordt vuil en water afstotend
- in tegenstelling tot een wax is dit na een maand of 6 a 8 verdwenen. Een coating daarin tegen blijft minimaal 1 tot 2 jaar zitten. Ik heb zelf vorig jaar een auto van een klant gedaan en die geeft nog steeds aan dat de coating precies het werk doet waar hij om vroeg.

en... Het mooiste is... ( heel mooi als verkoop praatje om iemand de werking te laten zien ) Ik DROOG mijn auto met WATER !! voordeel.... Geen krassen door doeken o.i.d
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Beste alle mede Lexusgebruikers,

Ik wil van de zomer 2 dingen laten doen, 1 Volledig rondom de IS laten blinderen binnen de gestelde eisen , 2 een nieuw set licht metalen velgen. Nu weet ik wel ongeveer wat ik hebben wil , maar ik zit te twijfelen over de inch maat... Ik twijfel tussen 19"en 20 " . iemand enig idee wat het "mooiste" staat en beste rijd? <--- zonder aanlopen e.d
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Persoonlijk vind ik 19" het mooiste staan. 20 is weer net teveel van het goede IMO. Qua aanlopen: welke ET waarde?, is de auto verlaagd?, bandhoogte e.d. Genoeg te vinden op CL.
Je heb nog een paar maandjes voordat het zomer is. Ff googlen enzo.
Enne.. ernaar uitkijken is bijna net zo leuk als het bezitten. (BIJNA :D). Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Dat is wel ineens een hele andere kant van lexus haha van laag en sportief naar hoog en meer comfort. Maar zeker geen verkeerde keuze !!

Ik heb voor mijn werk hier +/- half jaar in gereden en het is perfect ! enige nadeel: parkeren in de stad
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
haha idd, maar voor nu nog even de IS blijven rijden hoor. De velgen zijn besteld . 19" velgen zijn het geworden, enkelt nu nog verlagen want anders krijgen we het welbekende 4x4 idee. Heb ik toch stiekem nog een rx je :p
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Zojuist een BC schroefset besteld. nu mag het lange wachten beginnen . De levertijd bedraagt 1 tot 2 weken.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Veelsteveel daniel 😂😂 925 euro. Nieuw. Alleen het erop wachte gaat zo lang duren nu. Ookal is het maar 2 weken :p