ErwinIS200 zijn OEM+ Project-topic ( IS200 TTE Compressor )

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Ja leuk klusje !!

Ik gebruik Permatex Engine Cleaner voor de echt vette gedeeltes. Paar oude doeken erbij ! Oppassen waar je spuit en je bent al een heel end !
Daarna de mooie zwarte stukken met "Auto finesse Revive Trim Dressing" ingesmeerd voor de shine ! En de slangen ingespoten met cockpitspray op basis van siliconen. ( van de Ac-Tion )
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
29
22
3
Mooi om te zien hoeveel tijd en liefde je aan je IS200 besteed! ik blijf je volgen!
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
'ff lekker dagje wezen klussen, wassen, praten, eten drinken enzo !
 

Bijlagen

  • photo7837.jpg
    photo7837.jpg
    295,2 KB · Weergaven: 57

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Heb hem al +/- 8 jaar. En gebruik hem alleen woon werk... Dat is zonde... Kan er beter iemand mee rijden die hem echt gebruikt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erjee

ArjanStokkers

Nieuw hier
18 jun 2022
3
5
3
I’m super late to the party, maar ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en wauw @ErwinIS200, wat heb jij goed voor deze Lexus IS200 gezorgd! Echt heel tof om te zien. Toen de wat recentere foto’s voorbijkwamen, besefte ik dat ik jouw auto laatst nog te koop heb zien staan. Hopelijk vind je een koper die net zoveel passie voor de auto heeft als jij! (Het is dat ik sentimentele waarde hecht aan mijn eigen IS200, anders had die koper wel eens Arjan kunnen heten…)

Mocht je hier nog weleens bivakkeren dan heb ik een vraag: had jij al een (auto)technische achtergrond toen je aan dit project begon? Uit het topic blijkt natuurlijk dat je zelf veel dingen hebt aangepakt om je auto in topstaat te houden / nóg mooier te maken. Ik wil net als jij worden, maar ik vind het erg spannend om zelf aan mijn auto te sleutelen. Just curious!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
I’m super late to the party, maar ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en wauw @ErwinIS200, wat heb jij goed voor deze Lexus IS200 gezorgd! Echt heel tof om te zien. Toen de wat recentere foto’s voorbijkwamen, besefte ik dat ik jouw auto laatst nog te koop heb zien staan. Hopelijk vind je een koper die net zoveel passie voor de auto heeft als jij! (Het is dat ik sentimentele waarde hecht aan mijn eigen IS200, anders had die koper wel eens Arjan kunnen heten…)

Mocht je hier nog weleens bivakkeren dan heb ik een vraag: had jij al een (auto)technische achtergrond toen je aan dit project begon? Uit het topic blijkt natuurlijk dat je zelf veel dingen hebt aangepakt om je auto in topstaat te houden / nóg mooier te maken. Ik wil net als jij worden, maar ik vind het erg spannend om zelf aan mijn auto te sleutelen. Just curious!
Tx voor de complimenten, maarre de auto is verkocht. En gelukkig naar een liefhebber. Hij gaat er vast goed voor zorgen :)

Ik heb niet echt een (auto)technische achtergrond maar vind het wel altijd al heel interessant. Veel YouTube, veel vragen dan kun je een hoop zelf !
Gewoon doen !
 

chriroun

Nieuw hier
27 apr 2023
2
4
3
After a long while, a little update to the topic! I am the new proud owner of this Lexus! And feel very lucky to see all the car's history on this forum, Erwin took very good care of it :)

My name is Chris and I'm from Greece, so excuse me for using English! :)
I also have a car enthusiast background, see my lovely MX5 below. It was a stock 1.6 when I bought it, it now has a 1.8 turbo swapped engine. All done by myself :)

IMG_0925.jpg


Here's the current state of the beautiful Lexus. it currently has 325.000km and running super nicely! So far I polished the lights (front and back) and detailed the engine bay and interior. this week new oil, filters and maybe some new spark plugs. I hope I can take good care of it like Erwin did!

340214662_1404108687031705_7349915093571318018_n.jpg

340078442_154010870700932_72407061525552073_n.jpg


Would be great to reach Erwin to ask him a few questions about the car's history etc., that's why I'm replying to this page!

Nice to meet you all. :)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
That‘s an awesome IS, I spoke to Erwin a few years ago about (t)his IS200 and he was very passionate and very precise on what and how he maintained his unique supercharged IS. And like you said, despite it’s experience with kilometers, it proves his determination to do the right thing and do it right.

And I totally get your MX-5 enthusiasm, there’s a 10th anniversary edition waiting in the garage for next week when the sun will shine all week during my vacation :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM en chriroun

chriroun

Nieuw hier
27 apr 2023
2
4
3
That‘s an awesome IS, I spoke to Erwin a few years ago about (t)his IS200 and he was very passionate and very precise on what and how he maintained his unique supercharged IS. And like you said, despite it’s experience with kilometers, it proves his determination to do the right thing and do it right.

And I totally get your MX-5 enthusiasm, there’s a 10th anniversary edition waiting in the garage for next week when the sun will shine all week during my vacation :cool:
That’s very true. Aside from some things (signs of rust in the underbody being the main one, which will be fixed on my next road trip to Greece), there’s really no sign that tells this car has done this many kilometers. It really is a special IS200.

I think an MX5 is the perfect car to start with. After 7 years of owning mine, and because I have a 100km/ day commute, I decided to get something bigger and more comfortable. And that’s how I found this gem! The MX5 stays in Greece, safe in a garage, waiting for summer vacation rides :)
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Een tijdje wat minder actief op het forum geweest mede door het missen van een Lexus in mijn leven, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan... en ik ben weer trotse bezitter van een Lexus. ( wel heel wat anders ) Sinds ik papa ben geworden moet ik toch wat andere keuzes maken dan ik altijd deed ! ;-)
Ik heb de IS verkocht en heb tijdelijk een SirionII gekocht tot ik een Lexus vond die aan mijn wensen voldeed. En voor de mensen die mij een beetje kennen... ik heb veel wensen ! ;-)

Ik op zoek naar een auto, maandlasten niet te hoog, geen hobby auto waar ik elk weekend mee bezig moet, liefst een hatchback of een station. Auto moet wel lekker smoelen, een schuif kanteldak staat hoog op mijn wensenlijst.

Lang verhaal, VAG groep wordt hem niet, Mercedes niet mijn ding, Volvo idem. BMW vind ik fantastisch, maar bij een station ga ik gelijk naar een voor mij te grote auto. 1 Serie ? Nee... ik ken die motoren te goed....
Dus ja, niet zo moeilijk ik ben op zoek gegaan naar een CT200h. Omdat ik nog wel een beetje geloofwaardig wil blijven ;-) ( geintje ! ) ben ik voor een F-Sport gegaan. Een F-Sport zoeken met een open dak is een uitdaging. Vol leer wou ik ook graag, half leer van de CT is niet mijn smaak.. geen leer in een CT doet echt afbreuk aan de auto.
Ik wou dan ook het audio systeem met 10 speakers omdat ik overal lees dat de standaard audio niet goed klinkt.

Ik ben al vanaf Maart aan het zoeken... en vorige maand heb ik hem gevonden ! :) ik zal binnenkort een nieuw project topic aanmaken om e.e.a te delen :) ( inclusief foto's natuurlijk ! )