Wrappen dashboard GS 450h

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik vind dat de bovenkant van mijn dashboard eigenlijk te glimmend is en regelmatig hinderlijk reflecteert in de voorruit. Ik denk er nu over om de bovenkant te bekleden met zwarte fluweel wrap. Heeft iemand al eens zoiets gedaan en zo ja, wat waren de ervaringen? En zou dit weer te verwijderen zijn zonder sporen achter te laten of het leder te beschadigen?

Jarno
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Bij harde plastic delen durf ik het wel aan, maar het dashboard is met leer bekleed? Dat gaat gegarandeerd beschadigen.

Wrap vinyl hecht zich namelijk heel goed en er is veel kracht nodig om het er weer af te trekken.
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
72
18
Idd een nadeel gevonden van de auto. Gisteren scheen de zon lekker en je ziet dd nauwelijks iets. Ook dat mooie glimmende notenhout... BATS, zo'n straal in je oog..

Ik zit nu te denken aan zo'n dashboard mat. Maar ja, is dat mooi? Heeft iemand zo'n ding?

Flocken kan ook nog... als je zin hebt je dashboard eruit te halen :)
 
Laatst bewerkt:

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
72
18
Oud topic, maar ik heb een mat gekocht (GS450h-2006). Eerst een wat dikkere. Die was snel leverbaar want het was wel wat gevaarlijk. Nu een dunnere “leren” erop liggen. Dat kijkt een stuk netter.
Kan ik iemand blij maken met die dikke mat?
IMG_4815.jpeg

IMG_4816.jpeg
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
72
18
Dat is allemaal nog tot daaraan toe, maar het feit dat er geen opbergvakje aanwezig is voor je zonnebril maakt de GS letterlijk onberijdbaar.
Heul erg off-topic: Op zich zijn er wel meer dingetjes (bij een 450H uit 2006). Voor uw gemak som ik ze op. Want je zal toch perongeluk zo'n auto kopen en er dan achter komen dat:
  • De bekerhouders te groot en te ondiep zijn
  • Het dashboardkastje niet gekoeld is
  • Het dashboard glimt (die vind ik wel een tikkie in de categorie wat echt niet hoort overigens. De rest is natuurlijk mieren n**ken)
  • Het knopje voor de kofferklep en inklappen spiegels wel wat ver zit verstopt. Die gebruik je veel.
  • Muntjes in het muntenvakje rammelen (Jawel, een rammeltje!)
  • De bijrijder alleen een stoelgeheugen kan kiezen als de auto in de P staat. Te langzaam? Dan heeft de bijrijder pech en moet die helemaal met de knopjes zelf de stoel goed zetten.
  • De vloermat van de bestuurder opzij schuift. Bij het uitstappen zet je jezelf een beetje af en schuift hij langzaam over het gaspedaal.
  • Als je de auto uitzet, gordel af doet en de deur open doet, begint hij aan te geven met piepjes dat je je gordel af hebt...
  • Medeweggebruikers raken soms geïrriteerd als zij heel snel wegrijden en jij gezellig met ze meerijdt..
Ik zal ook even een foto maken van het "leren" matje op het dashboard.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
72
18
Overigens helpt kameleon folie wel tegen het glimmen. Dan is het glimmende dashboard nog wel hinderlijk maar je kan in ieder geval nog wel alles zien.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ruiten schoon houden helpt al wel wat, maar een polariserende zonnebril heeft een werkelijk verbluffend effect op welke reflectie dan ook ....
Het helpt alleen niet tegen de rammelende muntjes ...
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
72
18
Ik zit er heel hard aan te denken om het dashboard met een shuurmiddel of schuurpapier dof te maken. Met nummertje 2000 ofzo. Ben alleen bang dat je dan een beschermlaag eraf haalt waardoor je wellicht snel barsten krijgt.