Roel's SC 430

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Na lang zoeken heb ik nu sinds ca. 1,5 maand een SC 430. Dus tijd voor een nieuw projecttopic.

Wat ik er tot nu toe aan heb gedaan:
  • Interieur gereinigd (er zaten flink wat vieze plekken in de kofferbakbekleding)
  • Koplampen gepolijst
  • Lak opgeknapt (was in erg slechte toestand met overal plekken, alsof deze altijd onder een boom met hars heeft gestaan)
  • Android radio
  • Achteruitrijcamera
  • Nieuwe velgen
  • Nieuwe kentekenplaten (de ene was verkleurd en de andere was geen "luxe" plaat)
  • Schades herstellen (er zaten flink wat kleine deukjes en een roesplekje onder de lak)
  • Ge-wrapt
  • Interieurpanelen van kleur veranderd (het gele hout is niet mijn favoriet)
Vlak na de koop:
Nieuw.jpg

Voor het inbouwen van een aftermarket radio was heel wat bekabeling nodig. Ik heb het ook mogelijk gemaakt om het scherm van de Android radio te kunnen spiegelen op het navigatiescherm erboven (terwijl de originele navigatie ook nog gebruikt kan worden).
RadioBedrading.jpg Radio.jpg

De achteruitrijcamera zit verstopt boven de kentekenplaat:
Achteruitrijcamera.jpg
Hier ging stiekem meer tijd in zitten dan ik had verwacht. Het halve interieur moest eruit (middenconsole, achterbank, kofferbak) en de achterbumper eraf.

Hoe slecht de lak was (zal nog een keer een foto maken van hoe het nu is):
SlechteLak.jpg

Na polijsten:
Velgen (1).jpg Velgen (2).jpg

Na wrappen + hydrodippen:
Zie hier
 
Laatst bewerkt:

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Die velgen maken echt een groot verschil. Ziet er top uit.
Gaat wrappen nog lukken met deze lak?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Die velgen maken echt een groot verschil. Ziet er top uit.
Gaat wrappen nog lukken met deze lak?

De lak is ondertussen al in een prima staat, maar nadat de auto bij de schadehersteller is geweest moet het weer helemaal in orde zijn.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Is deze er in de plaats van de GS gekomen? Of er bij? Mooi ding hoor. En gelijk goed bezig met aanpassingen naar deze tijd :p
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Wauw, wat een verrassing! Neem je hem mee naar Japfest in oktober? Ben erg benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
De GS blijft mijn daily. Deze is om lekker te toeren in de zomer

jij en ik hebben een andere invulling van het begrip “toeren” :p

Ik “toer” in de lente en op mooie herfstdagen in een MX-5. Maar zonder gein, ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat in zo’n SC430 zou zijn. Een V8... ooohh :oops::oops:. Als we een keer een meeting hebben, neem je ‘m dan mee?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
ik was er niet bij op Zandvoort :cry:
Sommige mensen vinden vakantie blijkbaar belangrijker dan Japfest ;)

jij en ik hebben een andere invulling van het begrip "toeren" :p

Ik "toer" in de lente en op mooie herfstdagen in een MX-5. Maar zonder gein, ik heb me wel eens afgevraagd hoe dat in zo'n SC430 zou zijn. Een V8... ooohh :oops::oops:. Als we een keer een meeting hebben, neem je 'm dan mee?

Een MX-5 is voor mij te alledaags.
Hij gaat wel wat meetings bezoeken. Mits het mooi weer is.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Dat “alledaagse” maakt dat de kosten lekker laag blijven :grin:, anders had ik dat ding er niet voor er bij. :p Want ‘t is wel voor de lol. Bestwelsnel.nl in een rechte lijn haal ik er niet mee, maar in bochtjes hoef ik niet veel af te remmen. Maar wie weet, als ik een SC430 een keer van dichtbij ervaren heb o_O. Ik zit nu op een balkonnetje in Oostenrijk (terugreizen naar huis) en dan is de MX-5 hier magistraal met dat mooie glooiende asfalt. Maar het land waar ik de afgelopen twee weken zat is veel prettiger reizen in een echte SC430 (Itali?). Alleen de autostrada’s benaderen de Nederlandse snelwegen, maar de rest van het wegennet....:trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB en Arbitrator

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Ik ben jaloers,een prachtige GS en voor mij 1 van de coolste Lexus ooit,de SC430
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
die interieur panelen zien er wel gaaf uit zeg!

Heb je geen last van de (weerkaatsende) zon in de glans van die panelen?
(of doet een polaroid wonderen)?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
die interieur panelen zien er wel gaaf uit zeg!

Heb je geen last van de (weerkaatsende) zon in de glans van die panelen?
(of doet een polaroid wonderen)?
Geen last van weerkaatsende zon (origineel is het ook glanzend)
 
Laatst bewerkt: