Jimmy's project is200

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
mlcoolj zei:
wattt... ze lijken groter joh...


:D

Maar dan toch zijn het 18''.
Heb er nu 225 serie banden op zodra deze op raken, ga ik voor de 215 serie.
Licht getrokken komen de velgen mooier naar voren.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Qua formaat is het fraai, maar ik vind het persoonlijk niet echt onder een IS horen/passen. Maar goed, customizen is niet het naar ieders wens maken. Als jij het maar mooi vind :rulez: Maar ik dacht dat jij net andere velgen had?



gr. koen
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
KWP zei:
Qua formaat is het fraai, maar ik vind het persoonlijk niet echt onder een IS horen/passen. Maar goed, customizen is niet het naar ieders wens maken. Als jij het maar mooi vind :rulez: Maar ik dacht dat jij net andere velgen had?



gr. koen


Inderdaad KWP ieder zijn eigen taste! And I damz like it. Ik wil niet de doorsnee look hebben die sommige andere ook hebben. Vind dat oldskool wel uniek, staggered look met 70mm achterlip en 40mm voorzijde. Hier was ik al een tijd op zoek naar!!

Had ik inderdaad en kreeg er een top prijs voor terug, dus waarom niet.
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Update:
Climairs winddeflectors (donkere versie) is inmiddels al gemonteerd.
Binnenkort ramen tinten, niet te donker wil geen gezeik hebben.

Foto's asap
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Jimmy zei:
Update:
Climairs winddeflectors (donkere versie) is inmiddels al gemonteerd.
Binnenkort ramen tinten, niet te donker wil geen gezeik hebben.

Foto's asap


Achterruit, en zijruiten achter krijg je geen gezeik mee :)

Dilemma waar ik mee zat is dat ik achter en voor wel in een lijn wil hebben. Ik heb Achter daarom een paar tinten donkerder gedaan dan voor, maar duidelijk wel een paar tinten lichter dan 100% zwart.

De voorruit mag niet beplakt worden.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Bij de politie zeiden ze dat je tot 50% mag
Ik heb meteen de ramen laten meten daar en de voorste zijramen waren 23% dus er mag nog 25% op geplakt worden
De achterste zijramen zijn bij mij (is200 sport) 55%
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Ik denk dat ik ze voor 70% gaat tinten, denk dat het wel safe is.
Heb bewust voor een lichte tint gekozen omdat de ramen fabrieksaf altijd al getint zijn.

@Slippernick, thanks voor de meting was al van plan dat te laten doen alvorens te tinten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik dacht 55% voor de voorruiten.
Diegene die de ruiten tint heeft ook meet apparatuur.

Heb je lichte bekleding in je wagen lijkt het effect minder, donkere bekleding benadrukt het tinten.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Jimmy zei:
Ik denk dat ik ze voor 70% gaat tinten, denk dat het wel safe is.
Heb bewust voor een lichte tint gekozen omdat de ramen fabrieksaf altijd al getint zijn.

Ik denk dat je 30% bedoeld? 70% doorlaatbaarheid? Dat moet denk ik wel kunnen. Ligt eraan in welke bui de politie agent is :) :)

Ik ben toen mee gemoeten naar een grote controle van de politie en belasting enz. dus heb ik maar meteen yebruik gemaakt van hun "service"
Ze hielpen allemaal graag mee want ze vonden het zo'n mooie auto :)
Een paar agenten gingen binnen de camera halen om er foto's van temaken :)
Ik vond het wel grappig
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
slippernick zei:
Jimmy zei:
Ik denk dat ik ze voor 70% gaat tinten, denk dat het wel safe is.
Heb bewust voor een lichte tint gekozen omdat de ramen fabrieksaf altijd al getint zijn.

Ik denk dat je 30% bedoeld? 70% doorlaatbaarheid? Dat moet denk ik wel kunnen. Ligt eraan in welke bui de politie agent is :) :)

Ik ben toen mee gemoeten naar een grote controle van de politie en belasting enz. dus heb ik maar meteen yebruik gemaakt van hun "service"
Ze hielpen allemaal graag mee want ze vonden het zo'n mooie auto :)
Een paar agenten gingen binnen de camera halen om er foto's van temaken :)
Ik vond het wel grappig

Inderdaad 70% doorlaat. Hopen dat ik niet de klos ben dan bij aanhouding, ach joh we zien wel.
I
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
blue-eyes zei:
Ik dacht 55% voor de voorruiten.
Diegene die de ruiten tint heeft ook meet apparatuur.

Heb je lichte bekleding in je wagen lijkt het effect minder, donkere bekleding benadrukt het tinten.

Ik heb een zwart interieur, dus zal wel donkerder ogen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
http://www.infopolitie.nl/index.php/de- ... autoruiten

Politiesite.

Mogen autoruiten geblindeerd worden met folie of coating? Mijn auto is APK goedgekeurd met geblindeerde ramen, ik mag er nu toch mee rijden ?
Op 1 juni 2006 heeft het gerechtshof in Leeuwarden bepaald, dat een visuele waarneming voor een opsporingsambtenaar onvoldoende is, er zal officieel een meting moeten plaatsvinden, een objectieve waarneming dus.

Aangezien niet iedere politie-auto dergelijke apparatuur heeft, kan/zal de personenauto dus uit het verkeer worden genomen ten behoeve van een technisch onderzoek om zo een objectieve waarneming te kunnen krijgen. Hierbij kan worden opgemerkt dat uit ervaring van opsporingsambtenaren van het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) is gebleken dat als door autoruiten niet naar binnen kan worden gekeken de gemeten lichtdoorlaatbaarheid beduidend minder bedraagt dan 50 %.

In het Voertuigreglement artikel 5.2.42 lid 1 onder a en b staat hierover:


De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

APK:

Uw auto is APK goedgekeurd met de coating/folie op de ramen. Toch mag u met deze auto niet de weg op. De APK is een technische keuring en bepaalt aan de hand van technische staat van een voertuig of deze voldoet aan de eisen om op de openbare weg te mogen rijden.

Voorbeeld.
Je hebt mistlampen in je bumper, je kunt ze apart schakelen vanaf de bestuurdersplaats, ze gaan beiden branden als je het knoppie aan zet EN, ook niet onbelangrijk, er gaat een "verklikkerlampje" bij/in de schakelaar branden wat aangeeft dat je die lichten aan hebt. Alles is APK goedgekeurd op die manier.

Vervolgens kun je dan hartje zomer, 's avonds bij perfect zicht die lampen wel aandoen en zeggen dat de APK-keurmeester ze heeft goedgekeurd, maar dat heeft niets te maken met het feit dat je deze lampen alleen onder bepaalde omstandigheden aan mag hebben.

Zitten de lampen NIET op je auto, keurt de APK ze ook niet en wordt je voertuig er ook niet op afgekeurd.

Terug naar de folie:
Stel even dat je auto met folie een doorzichtigheid heeft van 30% (Standaard van de raam bijv. 15% en dan nog eens 15% extra van de aangebrachte folie) dan zal geen enkele keurmeester twijfelen. Het zicht rondom is waarschijnlijk optimaal, gezien vanaf de bestuurdersstoel, je ramen zijn in goede staat, niet gescheurd etc. etc. dus je auto wordt goedgekeurd.

Maar, rij je de openbare weg op, terwijl je auto technisch dus 100% is, dan heb je toch een probleem, immers je hebt een aanpassing gedaan aan de lichtdoorlatendheid door middel van folie of coating. De rechterlijke uitspraak hierboven zegt dan dat de politie de auto uit het verkeer kan nemen om een meting te laten verrichten door technisch personeel.

Hoewel dus in de wet staat dat je mag blinderen tot 30% (zijruiten) en 25% (voorruit) en je daar volledig aan voldoet kun je toch strafbaar zijn en zal de folie eraf moeten. Je kunt je ramen wel brengen naar die 25/30% maar dat kan dus alleen met nieuwe originele af-fabriek ramen. De tinting wordt dan bereikt door het gekleurde raam en de lagen zelf. Overigens zijn de meeste ruiten af fabriek al voorzien van een doorzichtigheid van 30%, alles extra is dus niet toegestaan.

De handhavingsnorm die de agent moet aanhouden heeft dus NIETS heeft te maken met de technische keuringseisen van de APK keurmeester, en andersom overigens ook niet.