Voor de mensen die moeten krabben...

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
OT: We hebben een lexus, dus als die niet tegen ff stationair draaien kan dan is het wel triest :eek:

Gewoon daarna lekker gassen om de aanslag in je motor schoon te blazen! :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gewoon daarna lekker gassen om de aanslag in je motor schoon te blazen!
Ja, lekker gassen op de NL snelwegen en in file :rulez:

Btw, genoeg lexussen op dit forum die stationair al niet zo best draaien :p
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
:) Als ik al een andere Lexus koop en dan via iemand van het forum, eerst in dit topic koekeloeren wie zo'n baby dit allemaal aandoet!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
'ALS' ik al een andere Lexus koop?? Klinkt ook positief :sneaky:

Een GS is sowieso wat minder ' gevoelig t.o.v. een IS250 qua opstart 'kreetjes'. Aan de andere kant, je hebt nu wel, net als ik, een dikke hongerige zuipende baby
tongue.png


Maar goed, Alans IS250 is het voorbeeld dat het kan, gaat nu piepend en krakend naar de 4 ton :thumbsup:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
GPS en met een beetje kuch kuch bij het starten :)

Kan ik die oude man niet kwalijk nemen, die rent dagelijks de marathon hahaha
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
En als we even flauw moeten doen, de reden om het niet warm te draaien dat het slecht is voor je motor kan ook anders gezien worden.

Je moet je motor zo snel mogelijk opwarmen, dus hoe meer weerstand, des te sneller iets warm wordt, dus sneller wordt de motor warm. MAW: Starten en VOL gas wegrijden is het beste voor de motor :) Beste is om een versnelling te kiezen dietegen de 6000 toeren aan komt, dus 50 in zn 1 rijden. 100 in zn 2

Zie je, zo moeilijk is dat niet om te begrijpen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Precies, das mannentaal! :rulez: Kantelende zuigers en ingesleten zuigerwanden zijn slechts collateral damage :p
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
'ALS' ik al een andere Lexus koop?? Klinkt ook positief :smirk

Je kan het op meer manieren lezen; ik bedoelde dat er nu geen noodzaak is, maar ?ls ik dat wel zou hebben... :p


Aan de andere kant, je hebt nu wel, net als ik, een dikke hongerige zuipende baby

Voor ??n Euro benzine, voor 2 Euro plezier :)
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Ik ook maar even reageren dan :p

Ik start ook altijd de auto, achterruit verwarming aan, voorruit ontwaseming aan en krabben maar. Waarom ontwaseming aan? Omdat de voorruit altijd beslaat en dit heb ik ook met de ontdooi spuitbus. Bij mij in ieder geval. Heb zelf ook een bloed hekel aan die troep.

Waar ik me ook aan kapot kan ergeren is dat mensen te veel haast hebben om hun auto fatsoenlijk schoon te maken, voornamelijk als het gesneeuwd heeft. Even ruitenwissers aan en gaan. Heel verstandig! Ga zo door!

Maar goed, waar ik laatst (per ongeluk) achter ben gekomen, is dat de ijskrabbertjes die bij de nieuwe skoda octavia geleverd word (zo'n vierkant groen doorzichtig ding) donders goed werkt. Had ik wel zacht ijs en niet van dat super harde ijs maar ik vond het een fijn ding. en lekker compact!



En dat motortje, gewoon lekker stationair laten draaien inderdaad.

De olie smeert zowel bij - 10 als bij 120 graden. Wat wel problemen kan geven is wanneer de olie kanalen wat krap zijn, dan zou het kunnen zijn dat er bij hogere toerentallen niet genoeg olie kan komen waar het hoort te komen, maar dat is bij een stationair toerental niet van toepassing.

Dat het de motor "vervuilt"? Tja, dat gebeurt ook als je altijd rustig rijdt.

Als het nou zoveel werk is dat de motor op bedrijfstemperatuur is voordat de auto schoon is moet je er alleen op letten dat je niet als nog gelijk gaat lopen racen want de bak en differentieel zijn nog niet op temperatuur.

Maar dan had het maar geen auto moeten worden :trollface:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dus terugkomend op de originele vraag:
Hoe gaan jullie te werk? Als de zijruiten bijv gekrast worden, waardoor komt dat? krabber die niet meer goed is ofzo? Ik zet de auto nu gewoon even aan en na een minuut of 5 is het wel ontdooid maar stel dat ik snel moet vertrekken dan is het wel handig om een krabber te hebben...
Als je niet snel wilt vertrekken: motor aan en wachten.
Wil je snel vertrekken (minder opties): krabber gebruiken en/of Action ontdooispuitbus (minder risico op krassen).

:p
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Keteltje heet water erop, dan insprayen met Action spul en planken zodat de auto snel warm is.

Eventueel onderweg herhalen als hij toch weer dicht vriest. :)
 
Laatst bewerkt:

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Mij is altijd verteld dat je heet water absoluut niet moet doen.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Keteltje heet water erop, dan insprayen met Action spul en planken zodat de auto snel warm is.

Eventueel onderweg herhalen als hij toch weer dicht vriest.

Gelukkig met smiley :D anders is dit idd niet serieus te nemen. Zonde als iemand dat wel gaat denken.:thumbsdown:
 
Laatst bewerkt:

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Misschien kan VROEM een demonstratie filmpje maken van het effect van kokend water op "zijn" koude ruit :grin:
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Zonder smilies is dit idd niet serieus te nemen. Zonde als iemand dat wel gaat denken.:thumbsdown:

Aangepast om ellende en rechtzaken te voorkomen :p

Wat ik wel al jaren doe is hand-lauw water om hardnekkig ijs of sneeuw te verwijderen.
Als sinds kind, toen onze vrachtauto's nog buiten stonden ?n er meer vorst was heb ik dat al zien doen en gedaan.

Er is nog nooit wat verkeerds voorgevallen...

Een temperatuurverschil van een paar graden kan de ruit/rubbers echt probleemloos aan!