Voor de mensen die moeten krabben...

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
goed voor je motor ! .....

Zo af en toe kan dat geen kwaad zolang je maar nog steeds rustig wegrijdt.
Meestal pak ik een flesje water om de ramen schoon te maken. Werkt prima.
Vanmorgen geen flesje te vinden gezien ik gisteren de boel had ingeleverd bij de supermarkt. :)
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Stationair laten draaien als je moet krabben kan echt geen kwaad. (Weet je iig dat ie start, als de accu leeg is hoef je niet te krabben ook:D) Er wordt dan vaak gezegd: ff me auto warm laten draaien. Dit gaat hem dus niet worden. Hij word echt niet warm op die manier. Ruiten schoon, en wegrijden. Nog ff geen hogere toerentallen. Zie de vragen al: wat noem jij hogere toerentallen? Ikzelf ga nooit boven de 2500-3000 toeren. En ja, ik krab me ruiten. Ben niet zo gek op lauw water over een koude ruit. Heb al enkele verhalen gehoord dat het mis ging. Dan is je ruit schoon en dan zit er een scheur(tje) in. BARST!:). (voel een vervolgtopic aankomen: krabben of lauw water):p
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Stationair laten draaien als je moet krabben kan echt geen kwaad. (Weet je iig dat ie start, als de accu leeg is hoef je niet te krabben ook:D) Er wordt dan vaak gezegd: ff me auto warm laten draaien. Dit gaat hem dus niet worden. Hij word echt niet warm op die manier. Ruiten schoon, en wegrijden. Nog ff geen hogere toerentallen. Zie de vragen al: wat noem jij hogere toerentallen? Ikzelf ga nooit boven de 2500-3000 toeren. En ja, ik krab me ruiten. Ben niet zo gek op lauw water over een koude ruit. Heb al enkele verhalen gehoord dat het mis ging. Dan is je ruit schoon en dan zit er een scheur(tje) in. BARST!:). (voel een vervolgtopic aankomen: krabben of lauw water):p

Ik werk in de glaswereld en qua fabrikaat is het glas behoorlijk verbeterd de afgelopen jaren. Handwarm water kan echt geen kwaad, dus niet de waterkoker aanzetten :)
De verhalen zijn meestal van toepassing op auto's van voor 1995 welke een andere opbouw hadden qua ruiten. Ook de glastechniek staat niet stil :)
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik stel 's avonds mijn standkachel in op de vertrektijd en dan is mijn CT de volgende ochtend op mijn vertrektijd warm en de ramen zijn schoon, ook rijdt ik dan electrisch de straat uit want de motor hoeft niet eerst meer opgewarmd te worden.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Volgende week een afspraak met de glasboer omdat een collega de ruiten heeft ontdooid van de bedrijfsauto met een flesje water , goeie tip :rulez:
de scheur loopt nu van links naar rechts

btw , deze 4 jaar oude auto is geen Lexus

gewoon krabben
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Lagcher

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Volgende week een afspraak met de glasboer omdat een collega de ruiten heeft ontdooid van de bedrijfsauto met een flesje water , goeie tip :rulez:
de scheur loopt nu van links naar rechts

btw , deze 4 jaar oude auto is geen Lexus

gewoon krabben

Ik doe dit al bijna 20 jaar en nog nooit is bij mij een ruit gebarsten.
Gewoon de auto starten, de blower vol op het raam, ruitenwissers op interval en telkens een scheutje water.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
@SC400 Wellicht een slechte ruit icm spanning, of kokend water gebruikt.

Conclusie op basis van aanname, niet op feiten gebaseerd.
Krakte de ruit toen hij er water op gooide?

Het heeft van de week zo weinig gevroren dat er meer aan de hand moet zijn geweest...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Even een tip van Gijsbert Pronk. Zie ruiten ontdooien met water op 1:15 :thumbsup:


Zo kan het ook:
 
Laatst bewerkt:

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik heb voor 30 euro een buitenkabel en blaaskacheltje gekocht. Via het kattenluikje gaat de kabel naar de auto, waar de kachel op het middenconsole staat. Een tijdschakelaar staat ingesteld om ca 30 minuten voor vertrek het stroom te activeren, waardoor ik in een heerlijk dampende auto stap :)
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Sinterklaas heeft mij dit weekend verblijd met een grote vochtvanger, eens kijken of dat de beslagen ruiten n? het krabben tegengaat...
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Misschien al eerder gezegd maar je kunt het beste beginnen met ervoor te zorgen dat het ijs niet hecht. Ik gebruik daarvoor een waterafstotende coating van Gyeon i.c.m. Monello aquaphobia. Als er dan ijs vormt veeg ik het er zo af. Sowieso ervoor zorgen dat de ruiten schoon zijn, dat vermindert de hechting van ijs al flink.

Jarno