Het grote poetstopic !

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Wasstraat hangt er helemaal van af wat voor een je pakt, de ietwat professionelere gebruike van die textiele lappen waardoor ze geen (of in ieder geval minder) krassen maken. Die krassen zijn sowieso niet iets wat je met 'handmatig' wassen wel geheel kan voorkomen.

Door de TU Munchen nog onderzoek naar gedaan: http://www.dulfinarium.nl/bestanden/was.pdf
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
in dit onderzoek wordt gesproken over de gevaren van een spons , die is natuurlijk bij mening autoliefhebber bekent dat dat een no go is , wassen doen we met een Mitt
en twee emmers
dsc05169-jpg.31402.jpeg

geheel voorkomen kan naar mijn mening ook niet nee
maar je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlijk , een wasstraat is natuurlijk wel zo makkelijk :rulez:
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
No Title

... en af en toe een keer kleien! Als je geen zin hebt om een Lexus te poetsen: ruil hem in voor een frans exemplaar en rag 'm door de wasstraat!
 

Bijlagen

  • photo5584.jpg
    photo5584.jpg
    477,9 KB · Weergaven: 36

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
in dit onderzoek wordt gesproken over de gevaren van een spons , die is natuurlijk bij mening autoliefhebber bekent dat dat een no go is , wassen doen we met een Mitt
en twee emmers


geheel voorkomen kan naar mijn mening ook niet nee
maar je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlijk , een wasstraat is natuurlijk wel zo makkelijk :rulez:

Moet jij ons wat vertellen ??
 

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
in dit onderzoek wordt gesproken over de gevaren van een spons , die is natuurlijk bij mening autoliefhebber bekent dat dat een no go is , wassen doen we met een Mitt
en twee emmers

geheel voorkomen kan naar mijn mening ook niet nee
maar je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlijk , een wasstraat is natuurlijk wel zo makkelijk :rulez:

Ja ik weet het niet, eerste paar keren is het best leuk om je auto zelf te wassen maar op een gegeven moment wordt het (voor mij in ieder geval) zo'n klus waar je tegen op ziet en graag wil uitstellen. Dus ik geloof natuurlijk graag dat het qua krassen niks uitmaakt :p, lijkt me sowieso wel een groot verschil of je em door de wasstraat naast het pompstation haalt of door zo'n wasstraat waar je ook de nieuwste modellen BMW en Mercedes doorheen ziet gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Het verschil zit er ook in, hoe jij je auto ziet. Voor mij is mijn auto ook een hobby, dus het autowassen zie ik niet als een klus waar ik tegenop zie.
Als de auto een middel is die je van a naar b brengt en dat is het... dan snap ik dat auto wassen niet leuk is.

Ik was de auto ook altijd met de hand, en ook zeker niet met een spons. Het 2 emmer systeem en het wassen met een Mitt doe ik al een hele tijd.
ik gebruik zelfs 2 Mitt's, eentje gebruik ik alleen maar voor de onderkant. ( de echt vieze delen )

Aangeraden wordt zelfs het 3 emmer systeem.. ook nog eentje alleen voor de velgen. Maar goed dat doe ik ook niet ! ;-) ( nog niet ) haha
 

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Twee emmers zodat in de ??n alleen maar schoon water zit ofzoiets?

Maar ik hang er een beetje tussenin zegmaar, als het slechts een middel om van A naar B te komen was dan had ik geen 15jaar oude Lexus gekocht met 200.000+ op de km teller. Ik vind het een onwijs gave bak en hij rijd echt ontzettend lekker, schoonmaken blijft echter een puntje.

Probeer het wel zo vaak mogelijk met de hand te doen, maar af en toe ben je toch wat lui. Is een spons ?berhaupt af te raden? Ik heb zo'n zachte spons met van dat soort shampoo erin verwerkt, is dat slecht om te gebruiken?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
een emmer doe je water/shampoo in en in de andere alleen water.
het afspoelen van de mitt doe je dan in het water. zodat de viezigheid in deze emmer zit.
daarna doe je de schone mitt weer in de emmer met shampoo en ga je verder met je auto wassen.
Ik heb zelf een emmer met een "zeef" onderin, ze zijn vrij prijzig anders had ik hier graag 2 van gehad :)
Emmer_19_liter_Semi_Transparant_Geschikt_voor_Grit_Guard_101154.jpg

Grit_Guard_Blauw_101157.jpg


Ik heb er zelf ook nog een seal/deksel bijgenomen, ik kan zelf de auto thuis niet schoonmaken. En met deze seal kan ik de emmer gewoon meenemen in de auto zonder dat de emmer lekt.
Gamma_Seal_BLAUW_101208.jpg


De blauwe gebruik je dan voor het schone water, de rode is dan de "vieze" emmer, en de zwarte voor de velgen eventueel :)

allen te koop op Carclean.nl
https://www.carclean.com/nl/brand/Grit_Guard

en hier de link naar de Mitt's
https://www.carclean.com/nl/search/result?q=mitt

ik heb zelf 2 stuks van Monello Thick Mitt
 

jderksen4

Nieuw hier
8 sep 2016
20
0
0
Zijn er leden die ervaring hebben met een Modesta glas coating ik den erover om bij aflevering van mijn CT 200 direct dit te laten doen.
weet iemand een bedrijf in omgeving Arnhem ?
 

Nubje

Nieuw hier
21 dec 2016
10
0
0
Beste leden,

Ik ben ook een poetsfreak zeker nu met mijn CT200h en kan de kortingscode van carclean goed gebruiken. Ik heb reeds een berichtje gestuurd naar Alan maar nog steeds geen kortingscode ontvangen. Kan iemand mij deze toesturen?

Bij voorbaat dank!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Heren,

We hebben korting bij carclean kunnen regelen voor de volgende leden:

- leden met het aantal posten van meer dan 50 stuks en die langer dan 3 maanden lid zijn van Lexusforum.nl.

Actiecode is geldig vanaf ? 25,- en niet geldig op lopende aanbiedingen of voordeelbundels.

Stuur mij even een pm voor de kortingscode.

Mvg,

Alan

Nog even wachten Nubje ! Een paar posts en 2 maandjes wachten !!
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Hebben jullie dat nu ook?
Neem je eens iemand mee die kennelijk niet in staat is om zijn hoeven op een normale manier op te tillen. Knalt nadat hij is gaan zitten eerst tegen de kunststof drempel aan en caramboleert vervolgens met diezelfde hoeven tegen de deurstijl! Lekker allemaal. Maar de vraag is hoe kom ik van de ellendige strepen af.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Gaat het om de strepen op het kunststof gedeelte ? Ik heb daar maar ??n antwoord op ! Poorboys World Natural Look Dressing ! Nu we het toch over Carclean.nl hebben ;-)
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Inderdaad, strepen op het kunststof. PWNLD .Dat is een mond vol, maar bedankt voor het antwoord. Heb goede ervaring met Carclean! Onlangs wheelwax bij ze gekocht. Snel en correct afgehandeld. Gaat goed komen.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Die natural look dressing is echt een wondermiddeltje. Ben er erg tevreden mee, alle zwarte kunststof in het interieur doe ik ermee. Lekker geurtje en een mooie diepe glans !
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Omdat de spiegels inklapten tijdens mijn gestoei in de wasbox besloot ik om de volgende keer de afstandbediening enigszins te isoleren. De afstandbediening in een stalen brillenkoker in mijn jaszak gestopt en jawel hoor; de spiegels bleven keurig uitgeklapt staan tijdens de stortvloed in de wasbox..
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
even voor de detailers hier , binnenkort is het weer tijd om de SC te polijsten en ik gebruik nu Monello - 3 step met een DAP 900
  • Veloce -> oranje (pads)
  • Mezzo -> wit
  • Finale -> zwart
dit is best wel even een klus om zo een grote auto deze 3 stappen te doen
nu heeft mijn lak toch weer swirls (geen wasstraat) en voordat ik het weer op deze manier ga doen is er misschien een betere alles in 1 polish /cleaner zoals Auto Finesse tripple all in one of iets anders
(Poor Boys) waarmee ik kan polijsten , glaze and wax
ik gebruik nu PB Black Hole en PB blue natty wat mij erg goed bevalt
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Begin anders met scholl S3 icm een spiderpad. Deze vervangt eigenlijk de veloce met de oranje pad.

Vanwege de spiderpad heb je optimale gebruik van je polijstpad. De foam pads van bijvoorbeeld monello zijn ideaal voor rechte stukken maar zodra er een ronding in zit pakt hij nog meer 20% van de pad.

Als het goed is moet Scholl S3 met een blauwe spiderpad en daarna Finale op een finishpad genoeg zijn voor je SC.

Trouwens... Black hole zou je eigenlijk niet nodig moeten hebben. Black hole is eigenlijk een detailings ''spray'' Deze kan je gebruiken tussen de wasbeurten door om krassen op te vullen.
Dus na het polijsten is black hole eigenlijk onzin ( mochten alle oppervlaktes netjes gepolijst zijn zonder krassen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
bedankt Daniel , hier kan ik wat mee aangezien de monello bijna op is en de black hole hoeft dus niet na de finale voordat ik de wax erop zet ? weer wat geleerd :rulez:

102818.jpg Scholl_Concepts102858.jpg Scholl_Concepts103290.jpg
adviseer jij de spider (blauw) pad boven de witte sandwich spider pad ? en is dit de goede spider pad ?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ik persoonlijk vind de blauwe pad lekkerder werken en de duurzaamheid is langer.

black hole voor de wax is inderdaad niet nodig. het mag wel maar het is alleen maar tijdsverspilling. Beste is gewoon goed polijsten in 2 a 3 stappen en rustig werken. geduld is een schone zaak.

Wat trouwens ook heerlijk werkt zijn de microfiber pads van mequiars. Deze geven heel snel correctie op de lak. Enige nadeel is dat je hem na elk paneel uitgebreid moet wassen en vervolgens moet ''kammen'' om hem weer te kunnen gebruiken.